Mies oli ostanut 9-vuotiaalle pojallemme kosketusnäyttöpuhelimen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmittaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mä";26305688]voi toki, mutta älypuhelin kun hakee tietoa yms. koko ajan netistä, niin se on aika oleellinen. Tulee isot laskut jos ei oo nettisopimusta... ja niin siis pääsee sinne nettiin monella halppispuhelimella, joten pitää laittaa esto. Vain sillä voi taata että ei pääse nettiin. Toki musta 9-v:n on jo aika oppia käyttään järkevästi puhelinta ja nettiä, ettei tartte joka mutkassa olla neuvomassa ja kyttäämässä![/QUOTE]

Eipä ole kyllä isoja laskuja näkynyt, kun opraattorin kautta on netin käyttö estetty. Eikä tarvitse luurin mitän tietoja hakea netistä, jos päivittää tarvii niin puhelin piuhalla tietokoneeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26305429:
Melläkään ei poitsulla ole puhelimessa nettiliittymää, mutta koska siinä puhelimessa on kuitenkin WLAN, niin tämä ovela kettuhan menee nettiin kodin sisäverkon kautta. :) Kodin ulkopuolella ei toki pääse nettiin.

Tiedoksi, että Suomi ja maailma on täynnä avoimia WLAN-verkkoja.

Meillä on tyttärellä joku Nokian kosketusnäyttöpuhelin ja on nettikin. Tyttärellä on saldoraja puhelimen käyttöön, mutta kotona puhelin yhdistyy langattomaan verkkoon. Eipä tuo ole tainnut netissä puhelimellaan käydä. Mukavampaa läppärillä surffailla.

Ainoa, mikä puhelimessa harmittaa on se, että olis pitänyt ottaa saman tien tyttärellekin iPhone. Tytär kun rosvoaa aina mun puhelimeni pelatakseen ja katsoakseen videoita YouTubesta. Tuolla iPhonella se on helpompaa, kuin hänen omallaan - ja näyttökin on suurempi.

Puhelimessa on nettiliittymäkin.
Poika sai puhelimen käyttöönsä pari päivää sitten ja eilen tuli itkien jotain selostamaan, että oli käynyt jollain ikävällä sivustolla.
Puhelimen sivuhistoriaa en löytänyt ja poika ei pysty kertomaan mitä oli nähnyt.

Minua nyt harmittaa ensinnäkin se, kun ei oltu yhteisesti sovittu asioista.

Minun mielestäni pojalle olisi riittänyt halppispuhelin ja siinä puhelimelle ja käytölle sopivalla liittymäsopimuksella.

Nyt jouduin valitettavasti takavarikoimaan puhelimen siihen asti, että opin itse sitä käyttämään ja löydän sivuhistoriasta sivustot, millä tämä on vieraillut ja kun olen oppinut pyyhkimään puhelimen sivuhistorian.

Uskallanko edes jatkossa antaa pojan haltuun tuollaista puhelinta, jolla pääsee vaikka xx-sivustoille.
Eikä tuota puhelintakaan voi enää palauttaa ja liittymää vaihtaa toisenlaiseen. Hiukan sylettää tämä homma, olisin itse halunnut olla valitsemassa puhelinta ja liittymää. :(

Ööö... mitä tuollaisella pystyy tekemään mitä ei norminäppiksellä (ei kosketusnäyttöä) varustetulla puhelimella pysty? Paitsi pelaamaan Angry Birdsiä...

Ei se puhelintyyppi estä surffailua "kielletyillä sivustoilla"...

Yhteistyössä