Mies oli ostanut 9-vuotiaalle pojallemme kosketusnäyttöpuhelimen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmittaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmittaa

Vieras
Puhelimessa on nettiliittymäkin.
Poika sai puhelimen käyttöönsä pari päivää sitten ja eilen tuli itkien jotain selostamaan, että oli käynyt jollain ikävällä sivustolla.
Puhelimen sivuhistoriaa en löytänyt ja poika ei pysty kertomaan mitä oli nähnyt.

Minua nyt harmittaa ensinnäkin se, kun ei oltu yhteisesti sovittu asioista.

Minun mielestäni pojalle olisi riittänyt halppispuhelin ja siinä puhelimelle ja käytölle sopivalla liittymäsopimuksella.

Nyt jouduin valitettavasti takavarikoimaan puhelimen siihen asti, että opin itse sitä käyttämään ja löydän sivuhistoriasta sivustot, millä tämä on vieraillut ja kun olen oppinut pyyhkimään puhelimen sivuhistorian.

Uskallanko edes jatkossa antaa pojan haltuun tuollaista puhelinta, jolla pääsee vaikka xx-sivustoille.
Eikä tuota puhelintakaan voi enää palauttaa ja liittymää vaihtaa toisenlaiseen. Hiukan sylettää tämä homma, olisin itse halunnut olla valitsemassa puhelinta ja liittymää. :(

Alkuperäinen kirjoittaja tuhlaajatytär;26305394:
Puhelimesta voi operaattorin kautta sulkea nettiyhteyden.Näin tehtiin meillä.

Jos puhelin on ns. älypuhelin, niin siinä se netti on aika oleellinen että puhelimella voisi tehdä mitään. Ja jos on mies ottanut siihen nettiliittymänkin, ne on yleensä määräaikaisia sopimuksia (12/24kk).

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;26305415:
Jos puhelin on ns. älypuhelin, niin siinä se netti on aika oleellinen että puhelimella voisi tehdä mitään. Ja jos on mies ottanut siihen nettiliittymänkin, ne on yleensä määräaikaisia sopimuksia (12/24kk).

No höpöhöpö, kyllä puhelinta voi käyttää ihan normaalsti ilman sitä nettiäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja tuhlaajatytär;26305394:
Puhelimesta voi operaattorin kautta sulkea nettiyhteyden.Näin tehtiin meillä.

Melläkään ei poitsulla ole puhelimessa nettiliittymää, mutta koska siinä puhelimessa on kuitenkin WLAN, niin tämä ovela kettuhan menee nettiin kodin sisäverkon kautta. :) Kodin ulkopuolella ei toki pääse nettiin.

Meillä on niin 8 kuin 10 v:llä kosketusnäyttöpuhelimet. Nettiselainta ei kumpikaan viitsi puhelimella käyttää, tietokoneella on paljon helpompaa sitä käyttää. Käyttävät vain WLANin kautta, ilmaispelejä on kännykkä pullollaan.

Ja liittyminä on molemmilla pre-paidit, nettijutut ei toimi, jos saldoa on alle 10€ ladattuna.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;26305435:
jos on saunalahden liittymä niin omilta sivuilta saa laittaa asetuksen: estä aikuisviihdepalvelut, suosittelen.

Tuo tarkoittaa, ettei pysty soittelemaan maksullisiin seksihuohotus paikkoihin.

Meillä oli pojalla aikaisemmin pre-paid mutta kun sille kävi niin, että puhelin oli yhtäjaksoisesti käyttämättä sen 6kk niin siitä katkaistiin se liittymä. Se oli muuten dna:n liittymä. : /

En tiedä miksi olivat miehen kanssa valinneet juuri tuon systeemin, kun ei minunkaan mielestäni tokaluokkalainen (syksyllä menee kolmannelle) tarvitse vielä nettiä käyttää ollenkaan. :mad:

[QUOTE="Anne";26305407]Mitä 9vuotias tekee netillä puhelinliittymässä? Viis puhelimesta mutta miksi se netti on otettu siihen liittymään?[/QUOTE]

En tiedä mitä himputtia olivat siellä "miesten" kesken keksineet. Prkl!

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26305429:
Melläkään ei poitsulla ole puhelimessa nettiliittymää, mutta koska siinä puhelimessa on kuitenkin WLAN, niin tämä ovela kettuhan menee nettiin kodin sisäverkon kautta. :) Kodin ulkopuolella ei toki pääse nettiin.

Jos teillä on suojattu yhteys niin ei pitäisi päästä ilman salasanoja.
Onko sillä väliä jos kotona on kuitenkin netti jatkuvasti käytettävissä ?

En tiedä miksi olivat miehen kanssa valinneet juuri tuon systeemin, kun ei minunkaan mielestäni tokaluokkalainen (syksyllä menee kolmannelle) tarvitse vielä nettiä käyttää ollenkaan. :mad:
Meidän lapsella on tietokonetta käytetty koulussa jo ekaluokalta lähtien ja nettiä siinä sivussa. Kolmannelta taisi alkaa jo, että etsitään netistä tietoa tietyistä asioista.

[QUOTE="vieras";26305528]Meidän lapsella on tietokonetta käytetty koulussa jo ekaluokalta lähtien ja nettiä siinä sivussa. Kolmannelta taisi alkaa jo, että etsitään netistä tietoa tietyistä asioista.[/QUOTE]

Koulujutut erikseen.
Niiin, no on tuo tokaluokkalainen saanut käydä netissä VAIN oman harrastuksensa sivuilla surffailemassa. Youtubekin on kieltolistalla.

[QUOTE="Anne";26305565]Soittoa operaattorille sitten vain ja netti poikki.[/QUOTE]

Ei auta, tuo on älypuhelin niin sitten tulee nohevat laskut netin käytöstä joka tapauksessa.

Ei auta, tuo on älypuhelin niin sitten tulee nohevat laskut netin käytöstä joka tapauksessa.

Ei tule. Jos sim-kortilla ei voi käyttää nettiä niin netti ei ole maksullinen. wlan:illa voi käyttää nettiä mutta se on ilmaista ja useinmiten tarvitsee kuitenkin salasanan ja jos kotona on langaton niin riipaisee salasanatarran pois modeemin päältä/vaihtaa salasanan.

[QUOTE="Anne";26305421]No höpöhöpö, kyllä puhelinta voi käyttää ihan normaalsti ilman sitä nettiäkin.[/QUOTE]

itseasiassa noissa älypuhelimissa se netti on pakollinen kun sitä pitää päivittää ym ja netti on siihen se oleellisin. jos ei ole nettiliittymää niin se päivittää kuitenkin ja vanhemmat kiittävät itsään kerran kuukaudessa kun puhelinlasku on 800€ näin kävi naapurille joka ei ottanu nettiliittymää kun osti älypuhelimen!!

itseasiassa noissa älypuhelimissa se netti on pakollinen kun sitä pitää päivittää ym ja netti on siihen se oleellisin. jos ei ole nettiliittymää niin se päivittää kuitenkin ja vanhemmat kiittävät itsään kerran kuukaudessa kun puhelinlasku on 800€ näin kävi naapurille joka ei ottanu nettiliittymää kun osti älypuhelimen!!

Minulla on älypuhelin ja olen sulkenut netin operaattorin kautta. Jos kännykkää tarvitsee päivittää liitän sen tietokoneeseen.

[QUOTE="mä";26305501]Jos teillä on suojattu yhteys niin ei pitäisi päästä ilman salasanoja.
Onko sillä väliä jos kotona on kuitenkin netti jatkuvasti käytettävissä ?[/QUOTE]

Toki on suojattu yhteys, mutta poitsu tietää käyttiksen ja salasanan. Kyseessä ei ole minun mielestäni sen mittaluokan "ongelma", että jaksaisin asiaa sen enempää murehtia. Ja joo, läppärillä se tavallisesti netissä onkin.

[QUOTE="Anne";26305421]No höpöhöpö, kyllä puhelinta voi käyttää ihan normaalsti ilman sitä nettiäkin.[/QUOTE]

voi toki, mutta älypuhelin kun hakee tietoa yms. koko ajan netistä, niin se on aika oleellinen. Tulee isot laskut jos ei oo nettisopimusta... ja niin siis pääsee sinne nettiin monella halppispuhelimella, joten pitää laittaa esto. Vain sillä voi taata että ei pääse nettiin. Toki musta 9-v:n on jo aika oppia käyttään järkevästi puhelinta ja nettiä, ettei tartte joka mutkassa olla neuvomassa ja kyttäämässä!

Yhteistyössä