mies oli fiksu kun kertoi vasta illalla parin naisen arvostelleen meidän poikaa...

• Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
Turkilmas
Siis jumaliste. Okei, tällä palstalla on huomannut kyllä miten julmia voi jotkut äidit olla kun kaikesta arvostellaan ja haukutaan. Mutta eilinen oli kyllä oikeesti pohjanoteeraus.

Mehän ollaan miehen kanssa pitkiä. Ja meillä on isoja poikia. Kyllästymiseen asti saadaan kuulla aina miten isoja pojat on ja miten he näyttää vanhemmilta jne.jne.

No esikoisella oli eilen talvisarjan jalkapallopeli. Ja kuten varmaan tiedätte, niin joukkueissa on aina samana vuonna syntyneitä lapsia. Eli tässä tapauksessa 2001 syntyneitä. Meidän poika on joukkueensa pisin, päätä pidempi muita. Mutta koskaan hän ei ole hyödyntänyt isompaa kokoaan. Siis että olis pelannut koollaan tönien muita yms.

Eilen sitten oli kaks jotain toisen joukkueen äitiä seissyt meidän takana. Mies oli kuullut miten nuo naiset oli paheksuvasti taivastelleet miten iso meidän poika on. Ja miten hän ei sais pelata samassa joukkueessa muiden kanssa. Jotain muutakin oli kuulemma urputtanut ja mennyt sitten aika hiljaiseksi kun poika oli tullut vaihdossa meidän luokse. Kun olivat siis ymmärtäneet meidän olevan vanhemmat.

Mies kertoi vasta illalla tästä ja hyvä niin. Mä en onneks itse kuullut kyseistä taivastelua. Muussa tapauksessa mä en olis osannut käyttäytyä ja olisin käynyt latelemassa suorat sanat noille eukoille.

Mutta on se jumaliste. Taas kerran mietin että onko se sitten ihme että lapset kärsii koulukiusaamisesta ja vaikka mistä? Jos lapsien äiditkin avoimesti arvostelee erilaista lasta tuommoisessa perhetapahtumassa?? Ei hemmetti.

vieras
Mulla on kanssa isokokoinen tyttö, nyt 13 vuotiaana on jo 174cm pitkä, kuulen aina kauhisteluja miten kauheaa kun on noin pitkä tyttö ja kauheaa se vasta onkin miten pitkäksi hän vielä kasvaa....

Äiti miekin
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Mutta on se jumaliste. Taas kerran mietin että onko se sitten ihme että lapset kärsii koulukiusaamisesta ja vaikka mistä? Jos lapsien äiditkin avoimesti arvostelee erilaista lasta tuommoisessa perhetapahtumassa?? Ei hemmetti.
Näinpä juuri! Tuollaisista typeristä vanhemmista se koulukiusaaminen lähtee! Lapsi oppii äkkiä mallia vanhemmiltaan.

No jo on! Olisin mäkin sanonu, "muutaman" sanan jos olis mun kohdalle sattunu. Oon ihan varma, että tollasten äitien lapset on niitä koulukiusaajia, ku jo kotona opetetaan että muita saa ja suorastaan pitää arvostella ihan kaikesta!

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
jos ne äidit luuli että pokasi on vanhempikuin v 2001 synynyt
Miksi olis luullut? Kun siis vanhemmat oli siellä lapsiensa kanssa ja kyllä jokaisen pitäis tietää miten nuo joukkueet jaetaan. Ihan järkikin sen jo sanoo.

Juu, ja joku pituus... minkä ihmeessä sille voi, jos on pitkä. Ja luulis järjenkin sanovan, että taitotaso korreloi enemmän sen syntymävuoden kuin pituuden kanssa.

Ihan sama juttu, kun mun lapsi on niin jumalattoman ruma, että eräskin ei kehtais sellaisen kanssa ulkona liikkua... ihan niin kuin pieni - tai mä - lärvilleen mitään voisi.

Muuten, ehkä olisi ollut hyvä, jos olisit käynyt latelemassa pari valittua sanaa niille naisille.

ss
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
jos ne äidit luuli että pokasi on vanhempikuin v 2001 synynyt
Miksi olis luullut? Kun siis vanhemmat oli siellä lapsiensa kanssa ja kyllä jokaisen pitäis tietää miten nuo joukkueet jaetaan. Ihan järkikin sen jo sanoo.
Sitä paitsi mitä sitten vaikka olisi luullut... tollanen arvostelu ja pällistely on silti noloa ja loukkaavaa.

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Tietysti lapset oppivat huonot tavat muilta ja kyllä ne ovat aika pitkälti aikusten tavoista lähtöisin.

Oikeasti on hyvä keskustella tuollaisten ihmisten kanssa suoraan (mutta rakentavasti). Aikuinenkin voi ehkä oppia...
Mä vaan luulen että mä olisin tehnyt itseni aika naurettavaksi. Siis ottaen huomioon miten paljon hiillyin asiasta nytkin. Mä näin jopa unta jossa haukuin nuo äidit pataluhaksi :D. Eli parempi vaan että mies ei tosiaan kertonut mulle silloin heti.

Ja mies taas on semmoinen että se ei kyllä suutaan avaa. Ei vaikka mikä olis.

Mutta juu, olisin kyllä takuulla tehnyt selväksi noille äideille että heidän mielipiteensä on hanurista.

Siks toisekseen. Meidän pojan joukkueessa on pari aivan tosi pientä pelaajaa. Toinen on todella laiha ja toinen todella lyhyt. Ja kaikki mahtuu joukkueeseen mainiosti ja jokaisella on oma paikkansa pelikentällä.

Tuo laiha poika on mielettömän nopea, lyhyt poika semmoinen yllätystekijä kun pujahtaa suunnilleen kainalon alta ja meidän poika on se voima, joka potkii mm. kulmapotkut.

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Elopompelo:
Juu, ja joku pituus... minkä ihmeessä sille voi, jos on pitkä. Ja luulis järjenkin sanovan, että taitotaso korreloi enemmän sen syntymävuoden kuin pituuden kanssa.

Ihan sama juttu, kun mun lapsi on niin jumalattoman ruma, että eräskin ei kehtais sellaisen kanssa ulkona liikkua... ihan niin kuin pieni - tai mä - lärvilleen mitään voisi.

Muuten, ehkä olisi ollut hyvä, jos olisit käynyt latelemassa pari valittua sanaa niille naisille.
Ai kauhistus :eek: . Niinhän se on, että ulkoisille tekijöille ei kukaan mitään voi. Mutta kyllä tuo on vielä PALJON pahempaa lähteä haukkumaan lasta rumaksi :( :'(

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja äitykkä:
Kuinka pitkä poikasi on? Meillä myös ekaluokkalainen luokkansa pisin ja 4-vuotias ikäisiään puolipäätä pidempi. Isä on 196cm, itse olen vain 160...
Meillä poika on vähän päälle 140 cm nyt. Ja mies saman mittainen sun miehen kanssa. Mä olen 175 cm.

siis mitä??!!onko joku sanonu sun lapsesta ,että on niin ruma ettei kehtais ulkona liikkua??vai ymmärsinkö mä nyt ihan väärin?

rasvie

Siis sanotko sä omaa lastas rumaksi vai oliko tää vaan joku vertaus?

Turkilmas
Täytyy vielä mainita, että toistaiseksi pojan koosta on ollut enemmän haittaa kuin hyötyä pelaamisessa. Kun hän on hitaampi kuin muut. Ja pikkuisen kömpelö.

Eikä tosiaan ymmärrä että voisi kokoaan hyödyntää. Mikä taas on tietenkin vaan hyvä asia kun on kyse kuitenkin lasten jalkapallosta.

Mä vaan en ymmärrä tuota. Meillä poika rakastaa jalkapalloa ja siksi hän sitä pelaa. Vaikka ei tosiaan ole se paras laji kokonsa puolesta. Toisaalta joku oikein lyhyt poika voi rakastaa koripalloa. Olishan se aivan hirveää alkaa rajoittaa lapselta harrastusvaihtoehtoja koon puolesta, eikö?

äitykkä
Alkuperäinen kirjoittaja äitykkä:
Kuinka pitkä poikasi on? Meillä myös ekaluokkalainen luokkansa pisin ja 4-vuotias ikäisiään puolipäätä pidempi. Isä on 196cm, itse olen vain 160...
Meillä poika on vähän päälle 140 cm nyt. Ja mies saman mittainen sun miehen kanssa. Mä olen 175 cm.

Ei meillä ihan noin pitkä, 135cm oli syksyllä terveystarkastuksessa. Mut ilmeisesti sen verran kuitenkin että samansuuntaisia huomautteluja meillä tullut molemmista pojista, nuorempaa luullaan 5-6-vuotiaaksi ja kyselty eskarijutuista ja toinen raukka on ihan ymmällään. Ja isompaa ei oudommat usko ekaluokkalaiseksi, ihan niinku sillä koolla olisi asiaan jotain merkitystä..

Yhteistyössä