Mies liian ystävällinen/sinisilmäinen...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyly ämmä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyly ämmä?

Vieras
Ehkä turhaakin turhempi juttu, mutta... Mieheni on aivan mahtava persoona. Kiltti, huomaavainen ja hyvällä huumorintajulla varustettu. Kuitenkin eräs asia vaivaa minua hänessä. Hän jaksaa olla niiiin kiinnostunut naapurin rouvien, ystävieni ym naisten huolista... Eilenkin naapurin rouva soitti ovikelloa ja kysyi miestäni ulos juttelemaan. Oli itkenyt ja kaipasi lohduttajaa. Kuulostan varmaan todella tylyltä, kun en haluaisi mieheni olevan näin empaattinen,mutta n. 2 vuotta sitten eräs nainen käsitti mieheni kiltteyden joksikin muuksi, syvemmäksi jutuksi... =/ Jos huomautan miehelle asiasta, että ei tartteis aina muiden asioita setviä, niin hän on ihmeissään että mitän hän on nyt tehny...
Onko kellään vastaavaa tilannetta? Miks tää pistää sapen kiehumaan..?

Alkuperäinen kirjoittaja tyly ämmä?:
Ehkä turhaakin turhempi juttu, mutta... Mieheni on aivan mahtava persoona. Kiltti, huomaavainen ja hyvällä huumorintajulla varustettu. Kuitenkin eräs asia vaivaa minua hänessä. Hän jaksaa olla niiiin kiinnostunut naapurin rouvien, ystävieni ym naisten huolista... Eilenkin naapurin rouva soitti ovikelloa ja kysyi miestäni ulos juttelemaan. Oli itkenyt ja kaipasi lohduttajaa. Kuulostan varmaan todella tylyltä, kun en haluaisi mieheni olevan näin empaattinen,mutta n. 2 vuotta sitten eräs nainen käsitti mieheni kiltteyden joksikin muuksi, syvemmäksi jutuksi... =/ Jos huomautan miehelle asiasta, että ei tartteis aina muiden asioita setviä, niin hän on ihmeissään että mitän hän on nyt tehny...
Onko kellään vastaavaa tilannetta? Miks tää pistää sapen kiehumaan..?

Minulla samanlainen mies. Eikä pelkästään niinkään naisten asioista, vaan aina jaksaa olla kuuntelijana ja säntää apuun tuotapikaa kun puhelin soi ja käsky käy. Oli kyseessä sitten ystävä tai sukulainen, hän ei osaa kieltäytyä kun pyydetään palvelusta ja inhottavaa kun minusta tuntuu että miestä käytetään jo hyväksi.

Meillä monet yhteiset vapaat mennyt p.erseelleen (anteeksi) kun on miehen sukulaisilta , ystäviltä , puolitutuilta tullut jos jonkinmoista "etkö viitsisi käydä hakemassa meidän huonekalut iskusta kun ollaan tilattu" "etkö viitsisi vielä koota ne" " tuletko katsomaan meidän autoa kun siinä on ollut nyt vähän vikaa.." "tuletko katsomaan meidän digiboksia kun on hävittänyt kanavat" "ostettiin jättitramboliini lapsille, viitsisitkö tulla laittamaan sen" Aina!!! meidän kihlauksen vuosipäivänäkin hän lähti purkamaan työpaikalleen jotain kuormaa kun setänsä soitti että "viitsisitkö käydä, (kun minä en jouda)". Varsinkin hänen 50vuotias äitinsä on kova passuuttamaan, nytkin on tämä viikko hoidettu hänen autohuoltoaan ja mies päivystänyt tämän korjaajan soittoa millon minkäkin varaosan takia.

Inhottaa kun ihmiset ei yhtään ajattele. Sitten ollut toki noita naisia jotka on vuodattamassa kaikenmaailman ongelmiaan miehen harteille, vähentyneessä määrin sillä minä mustasukkaisena pahana akkana kihissyt kiukusta. Vaan kyllä tänne nytkin tekstailee joku ämmä ja kuvittelee vielä kaikenlaista ylimääräistä siihen päälle. Ja mies ei ymmärrä että hänen huolehtimisensa menee vähän yli. Samanlailla hän huolehtii minusta ja lapsistakin, mutta joskus tuntuu että siinä sitä saisi ollakkin, tarvitseeko aina kaikkeen suostua mitä toiset pyytää.

Yhteistyössä