Mies lähtee, ei lähde...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Täällä on varmaan muitakin pettämisen takia eronneita? Nyt vinkkejä kehiin!

Loppukeväästä mies on löytänyt netistä itseään reilusti vanhemman naimisissa olevan naisen ja suhde syveni kahden kuukauden aikana niin syväksi, että totesi haluavansa erota meistä ja aikovansa muuttaa naisen kanssa yhteen. Meillä on useita lapsia ja mies ilmeisesti on kärsinyt neljänkympin kriisin lisäksi ruuhkavuosista ja kommunikointivaikeuksista. Heitin aika pian äijän ulos (hän oli ajatellut asua kotona kavereina ja jatkaa suhdetta). Oli myös komeasti naisen kanssa suunnitellut kaikki lasten vuoroviikkohoitokuviot ja kaiken muun etukäteen...

Poisheittämisestä alkaa olemaan pari kk ja mies asuu edelleen möksällä ja punkkaa kai naisen luona. Talven tullen ei mökille voi jäädä. Mikään ei ole edennyt. Ison painostamisen vuoksi hän laittoi eron vireille mutta kaikki muu odottaa. Asumme edelleen yhteisessä taloudessa, yritän puhua osituksesta ja lasten asioista, hänen tulevaisuudestaan mutta mitään ei saa aikaiseksi. Vuorohoitoon en ole suostumassa pitkän etäisyyden ja muutaman muun asian vuoksi ja tiedän hänen ikävöivän lapsia jo nyt vaikka näkee suht usein.

Meillä pitkä liitto takana ja tunnen puhumattoman mieheni todella hyvin, mietin hieman masennusta. Jos yritän vähänkin ottaa joitain hoidettavia asioita esiin, menee mykäksi. Sanoo myös ettei ole miettinyt asioita. Olen aivan turhautunut! Nainen vaikuttaa taustalla, ilmeisesti ikänsä puolesta mies pitää häntä jonkinlaisena esikuvana...

Lakimies on, mutta sanoi että pitäisi tässä alkuvaiheessa saada asioita sovittua keskenämme. Oon ihan poikki. Mitä ihmettä tässä pitäs tehdä? Selkeesti hän odotuttaa minua mutta ei suostu kertomaan miksi. Sain hänet terapeutille juttelemaan yhden lapsemme haasteista, mutta sinnekin on melkein 2 kk aikaa.

Kuinka kauan hän voi viivästyttää asioiden etenemistä? Onko teillä kokemuksia tämmösistä sotkuista ja mitä on odotettavissa?

No puhuit itse masennuksesta.. sellainen ihminen ei ole kovin aloitekykyinen, joten hän ei tule asioita järjestämään.

Sun ny täytyy ihan itse. Otat lastenvalvojan yhteyttä niin saatte tuon lastenhoidon sovittua. (Ja eikö se kannattaisi hoitaa aika pian, meinaa sulla olis aika hyvä etulyöntiasema kun isä ei ole saanut järjestettyä itselleen vielä edes kotia niin miten mitään vuoroviikkosysteemiä voisi edes kuvitella.)

Ja miksi muutenkin odotat....? Mistä tiedät mitä mies puuhailee? Järjestelee omaisuuttaan? Jos ei jakoon suostu yhdessä, niin käräjäoikeus kyllä järjestää.

Sä saat kyllä nopeamminkun terapia ajan esimerkiksi kirkon perheasiainneuvottelukeskuksesta. Sexpo jos asut pk seudulla tai yksityiseltä.

Nää miehet on niin junttei , ei voi senverran aikuiseksi kasvaa että puhuis siitä mikä tuntuu pahalta ja mitä tarvii.
Ei, mököttää ja odottaa, sitte kun on tappanut tunteensa negatiivisella ajattelulka ni sit on toinen akka kuvioissa.. pidemmän päälle juntti ukko tulee huomaamaan että kas eihän uus akkakaan osaa ajatuksia lukea, mutta silti ukolle ei tuu mieleen puhua. Miksi miehet on idiootteja?

No puhuit itse masennuksesta.. sellainen ihminen ei ole kovin aloitekykyinen, joten hän ei tule asioita järjestämään.

Sun ny täytyy ihan itse. Otat lastenvalvojan yhteyttä niin saatte tuon lastenhoidon sovittua. (Ja eikö se kannattaisi hoitaa aika pian, meinaa sulla olis aika hyvä etulyöntiasema kun isä ei ole saanut järjestettyä itselleen vielä edes kotia niin miten mitään vuoroviikkosysteemiä voisi edes kuvitella.)

Ja miksi muutenkin odotat....? Mistä tiedät mitä mies puuhailee? Järjestelee omaisuuttaan? Jos ei jakoon suostu yhdessä, niin käräjäoikeus kyllä järjestää.

Aika härskiä käyttää hyväkseen etulyöntiasemaa lasten erottamiseksi isästään! Isällä on yhtä lailla oikeus lapsiin ja ennenmuuta lapsilla häneen. Käskisin miehen hakea apua ja järjestää asuminen, että saa tavata lapsiaan jatkossakin. Eikö ole mahdollista että lasten koti säilyisi, että vuorotellen asuisitte lasten kanssa? Että aikuiset muuttaisivat eikä lapset. Eikö se olisi paras ratkaisu kaikin tavoin. Sellainen vuoroviikkosysteemi että aikuiset muuttaisivat vuoroviikoin.

Aika härskiä käyttää hyväkseen etulyöntiasemaa lasten erottamiseksi isästään! Isällä on yhtä lailla oikeus lapsiin ja ennenmuuta lapsilla häneen. Käskisin miehen hakea apua ja järjestää asuminen, että saa tavata lapsiaan jatkossakin. Eikö ole mahdollista että lasten koti säilyisi, että vuorotellen asuisitte lasten kanssa? Että aikuiset muuttaisivat eikä lapset. Eikö se olisi paras ratkaisu kaikin tavoin. Sellainen vuoroviikkosysteemi että aikuiset muuttaisivat vuoroviikoin.

Siis olen varannut ajan lastenvalvojalle, oikeusaputoimistoon jne. Kaikki on hoidossa niin pitkälle mitä mä voin vaikuttaa, oon tehnyt tarjouksen asunnostamme muttei hän vastaa mitään järkevää...

osituksen tekemiseen tarvitaan kuitenkin kaksi eikä mies ole millään muotoa asiaa omalta osaltaan vienyt eteenpäin. Elatusmaksuista on lähinnä ollut vääntöä ja yrittää eri keinoin saada mua luopumaan niistä. Meillä ei ole mitään erityistä omaisuutta, talo ja mökki sekä niissä lainaa.

Pyöritän tässä itsekseni lapsiperhearkea ja käyn töissä, alkaa voimat hiipua...

Kuten kirjoitin, muitakin syitä on liittyen vuoroviikkoasumisen mahdottomuuteen tässä tilanteessa.

Mies on itse ”asunnottomuuden” valinnut, olen ehdottanut että ottaisi asunnon tästä läheltä ja kaikenlaista muutakin että lasten arki helpottuisi ja hän pystyisi olemaan paremmin osana sitä. Mutta tämänhetkisellä tilanteella vuorohoito ei onnistu.

Toki on lapsilla oikeus isään, mutta isä ei näytä noita tosissaan haluavan kerta ei hommaa itselleen ja lapsille kotia.
Ei se minun vika ole. Eikä isän vitkuttelu saisi viivästyttää asioita.
Ihan samanlailla äidillä on oikeus lapsiin.
Ja ihan höpönhöpöä ja satua tuollainen "aikuiset muuttavat". Oikeesti?
Tuollainen vois toimia ihan perusavioliitossa kun toisen naama kattelu alkaa vähän kiristää

Yhteistyössä