mies juo, raskaus ja ero?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lammi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lammi

Vieras
Ahistaa aivan kauheesti!

Mies lähti käymään eilen kavereillaan ja on vieläki samalla reissulla!
Ite itkeskelly kotona, olen raskaana ja muutama tunti nukuttu.

Alkoholin kans on ollu ongelmia jo vuosia, mutta raskauden aikana on juominen vähentyny lähes vain viikonloppuihin. ja tilannetta on rauhotettu, että päihdepiiri (viiskymppisiä työkyvyttömäksi alkoholisoituneita, ei muita aineita) ei kulje jatkuvasti oven takana häntä kyselemässä tai soittele jatkuvasti (alussa tuli puheluita jopa parikymmentä päivässä). Tämä "vierotus" on ollu mulle todella rankkaa varsinki näin raskausaikana, ku ovenhakkaajia riitti.

Nyt sitten taas meni sinne ja kaikki etäisuudenotto hukkaan. Tilannehan ei voi jatkua näin, koska kesällä lapsi kuvioissa. Eli lapsen aikana juominen ja juoppojen pörrääminen tuossa. Uutta asuinaluetta olen jo katellu, mutta tässä suhteessa jatkaminenki on nyt iso kysymysmerkki!!

Olisin tosi kiitollinen jos jollaki vaan kokemuksia vastaavasta mitä teit ja mielipiteitä kaipaan kaikilta miten toimia, kun oma pää on niin sekasin!!

Olet jonkun spurgun ottanut ittelles ja kuvittelet että kun sen voissa paistaa, siitä tulee täydellinen isä lapselle. EI TULE, kun itsellä ei ole mitään halua. Laita se mies valitsemaan joko perhe tai viina, alkoholistille kun se tippakaan ei sovi.

jos juo joka viikonloppu ja se on mielestäsi vähän niin...
siis varmaan sulle nyt vähän jos vaan sen viikonlopun rällää, mutta mieti itse lapsiperhetta ja lasta. ei tule toimimaan.
lapsen ei tarvitse olla alkoa nauttineen/jatkuvasti krapulaisen seurassa.
saat itse 2 lasta hoidettavaksi. etsi lapselle ja itsellesi oma kämppä enne kuin olet siinä kunnossa että muuttaminen hankalaa. samoin vauvan kanssa muuttaminen voi olla huono juttu, et voi tietää miten synnytys menee tai valvooko lapsesi ensimmäiset 3 vuotta.

Ois varmaan kannattanut miettiä jo aikaisemmin, kannattaako aloittaa seurustelusuhdetta alkoholistin kanssa, kannattaako alkoholistille tehdä lapsi, kannattaako luottaa alkoholistin sanaan, kannattaako olettaa alkoholistin voivan olla selvinpäin vain sinun toiveesta? Itse alkoholistin kasvattina, en oleta alkoholistin pitävän lupaustaan, enkä siksi koskaan seurustelisi alkoholistin kanssa ja eroasin ehdottomasti miehestäni jos hän syystä taikka toisesta ratkeasi ryyppäileen ja tämän faktan myös mieheni tietää.

Mies ei halua juomistaan lopettaa tai kaveripiiristään luopua, se näyttää nyt olevan sinun halusi. Etkä voi pakottaa toista muuttumaan piiruakaan. Itseäsi voit muuttaa ja omaa asennoitumistasi mutta se olisi nyt se viimeinen vaihtoehto tuohon tilanteeseen.

Ota lusikka kauniiseen käteen ja makaa niin kuin olet pedannut: muuta ja elele lapsen kanssa kaksin.

[QUOTE="vieras";25649094]Ois varmaan kannattanut miettiä jo aikaisemmin, kannattaako aloittaa seurustelusuhdetta alkoholistin kanssa, kannattaako alkoholistille tehdä lapsi, kannattaako luottaa alkoholistin sanaan, kannattaako olettaa alkoholistin voivan olla selvinpäin vain sinun toiveesta? Itse alkoholistin kasvattina, en oleta alkoholistin pitävän lupaustaan, enkä siksi koskaan seurustelisi alkoholistin kanssa ja eroasin ehdottomasti miehestäni jos hän syystä taikka toisesta ratkeasi ryyppäileen ja tämän faktan myös mieheni tietää.[/QUOTE]

Peesi tähän, olen myös katsellut lapsena sitä riittävästi, enää en kattelisi.

mä lähdin suhteesta jossa mies joi ja lähti joskus omille reissuilleen (ei tullut kotiin yöksi kun olin raskaana ja joskus muullonkin) ....EI HÄN TULE MUUTTUMAAN, lähde pois NYT kun olet raskaana, elämäsi saat kuntoon ihan varmasti ja helpompaa tulee olemaan !! Miksi pitää asua saman katon alla tuollaisen juopon kanssa? Mieti siihen vielä se pieni lapsi,energiasi ei riitä hänelle, kun joudut vahtimaan juoppoa isää myös ja ressaamaan hänen menoistaan. Toivon sinulle voimia ihan älyttömästi päätökseesi.
Voittehan väleissä olla, mutta eri osoitteissa. Mä olen kolmen lapsen kanssa yksin ja mä pärjään 100 krt paremmin kun mun ei tarvitse ressata ex:n menoista Yhtään eikä katsella juopunutta ja rapulaista, eikä LASTEN tarvitse kärsiä siitä!!!!

Valitettavasti miehesi tuskin muuttuu kokonaan. Itse erosin kun lapsi oli parivuotias, vihdoin ymmärsin että alkoholia minä en voi voittaa. Mies rakastaa sinua ja lasta, mutta alkoholia enemmän. Tilanne on surullinen, mutta näitä vaan tapahtuu. Olet ikuinen kakkonen.

Tässä on taas oikein tyyppiesimerkki siitä miten käy kun nainen on tyhmä. Eikö vaan että tarina meni näin. Tapasit baarissa hurmaavan renttumiehen. Teillä oli pari kuukautta vipinää keskenänne jona aikana huomasit hänen juovan aika paljon. Aloitte kuitenkin srurustelemaan, ja alkuhuuman jälkeen mies jatkoi ryyppäämistä ja rälläämistä, ja sinä tunsit olosi yksinäiseksi ja ulkopuoliseksi. Sitten keksit että muutatte yhteen, jolloin mies ainakin tulisi lopulta aina kotiin sun kainaloosi nukkumaan. Miehellä ei ollut mitään sitä vastaan, saihan hän sentään ilmaisen kodinhoitajan.

Hetken kuluttua huomasit että eihän tämä nyt oikein toimi, mies jatkaa samaa menoa vaikka asutte jo yhdessä ja parisuhteen pitäisi kukoistaa. Mietit pienen pääsi puhki, mutta mielessäsi ei edes sekunnin vertaa välähdä että voisit jättää miehen ja muuttaa pois. Lopulta keksit sen, puhtaasti naisen logiikalla. Mikä on ihmiselle tärkeintä elämässä? No oma lapsi tietenkin, sen pitäisi olla tarpeeksi suuri motivaattori jopa juopollekin. (harmi vaan että monesti naisen ja miehen näkemys tästä eroaa monesti huomattavasti, ja alkoholistin näkemys onkin vielä erilaisempi.)

Hankkiudut raskaaksi, ja alat saman tien uutisen miehelle kerrottuasi kiristämään tätä olemaan juomatta. Juoppo tunnekuohuissaan tietenkin lupaa että näin tapahtuu, ja jaksaakin hetken tsempata. Sitten alkaa taas suuta napsaamasn ja rata kutsuu. Ensin ihan pikkuisen, ja lopulta taas entiseen malliin. Nainen turhautuu, suunnitelma ei toimikaan. On aika alkaa puhumaan erosta. Nyt on ap:n valinnan hetki. miceti tarkkaan meinaatko vaan jatkaa erolla kiristämistä sitä kuitenkaan tekemättä pilaten samalla lapsenkin elämän juopon lapsena, vai otatko lopulta vastuun tästä typerästä pelistä, myönnät virheesi ja muutat pois. Annat juopon juoda, mutta pelasta sekä itsesi että tulevan lapsesi vakaviltakin mielenterveysongelmilta. Olet hetken yksin, kasvat ihmisrnä ja sutten myöhemmin löydät oman kunnollisen miehen, jonka kanssa luotte lapsellesi onnellisen perheen.

Valinta on sinun, mieti tarkkaan.

Tuohon, ettei väitteeseen mies haluaisi eroon tuosta ko. "päihdepiiristä", suhtaudun kuitenki aika epäilevästi. Koska on ollu kuitenki kuukausia erossa heistä ja osoittanu, ettei halua olla tekemisissä, paitsi nyt sitten tämä homma.

Taidanpa olla kuitenki aika naiivi. Nyt laitoin kavereille viestiä, ettei ukko asu tässä ja minun oven takana koputtelujen on loputtava! Näin saan itelleni siis ainaki kotirauhan! Mikäli tuo jatkuu kuitenki niin sitten jo lienee kyse häirinnästä ja katon tilannetta eteenpäin sen mukaan.

Mutta ukon suhteen, kotiutu ja sammu sohvalle. Ehdotan, että lähtee nyt toisille kavereilleen, jotka siis vielä tolkuissaan (ei halua selvinpäin olla tuon juopposakin kans) joksiki aikaa, että voin miettiä asioita rauhassa ja miten jatkan. Ja kuitenki viikot käy normaalisti töissä ja alko ei tuohon vaikuta mitenkään. Vaikuttaako, että haen tekosyitä? Jossain syvällä on kuitenki usko, että tuo oli vaan (jälleen) yks repsahdus ja alkon käyttö on kuitenki ollu muuten hallinnassa..

Kerro missä välissä se on ollut hallinnassa, miten pitkään, ja onko siis sen ajan ollut kokonaan juomatta. Olen itse alkoholistiperheestä, ja exäni oli myös alkkis, elin melkein neljä vuotta hänen kanssaan. Tahtoisin oikeasti auttaa sua näkemään tuon sun silmiin syntyneen vääristymän läpi.

Alkuperäinen kirjoittaja niin nähty;25649287:
Kerro missä välissä se on ollut hallinnassa, miten pitkään, ja onko siis sen ajan ollut kokonaan juomatta. Olen itse alkoholistiperheestä, ja exäni oli myös alkkis, elin melkein neljä vuotta hänen kanssaan. Tahtoisin oikeasti auttaa sua näkemään tuon sun silmiin syntyneen vääristymän läpi.

Siis koen, että noin puolen vuoden ajan käyttö on ollu kohtuullista. Viikonloppuisin pe-la saunakaljat 1-10/vkl. Viikolla yhtenä tai kahtenakin iltana tissuttelua eli 2-4 annosta. Ja aika tarkkaan olen mielessäni noita annoksia laskeskellu! Mutta tuota ennen käyttöä oliki reippaammin, mutten ole kyllä itsekään lasiin sylkeny!

On niin tutun kuulosta tuo annosten laskeminen, että huh huh :( Sulla on ehkä parempi tilanne kun mulla oli, koska miehesi käsittääkseni haluaa raitistua? Meillä tilanne meni siihen että mies joi salaan, ja aloin löytämään piilopulloja. Lopulta etsin niitä :( Ja lopulta tulin järkiini ja muutin pois. Olen vieläkin hyvin surullinen siitä että alkoholi voitti ja vei minulta minun ihanan mieheni.

Alkuperäinen kirjoittaja ap. jälleen;25649311:
Siis koen, että noin puolen vuoden ajan käyttö on ollu kohtuullista. Viikonloppuisin pe-la saunakaljat 1-10/vkl. Viikolla yhtenä tai kahtenakin iltana tissuttelua eli 2-4 annosta. Ja aika tarkkaan olen mielessäni noita annoksia laskeskellu! Mutta tuota ennen käyttöä oliki reippaammin, mutten ole kyllä itsekään lasiin sylkeny!

kyllä tuo on jo oikeasti aika hälyyttävää. Ymmärrätkö edes itse että miehesi ei pysty edes viikkoa olemaan ilman alkoholia? Toipuvan alkoholistin pitäisi pystyä olemaan kuukausia, jopa vuosia kokonaan ilman alkoholia ennen kuin voidaan puhua edes parantumisen alkamisesta. Ja senkin jälkeen jopa yksi kalja voi saada aikaan kunnon repsahtamisen.

Minkälainen lapsuus sulla oli itselläsi? Entä nuoruus? Oliko itselläsi ongelmaa juomisen kanssa ennen raskautta? Minkälaisen lapsuuden haluat tarjota lapsellesi? Onko sinulla itselläsi vaikeuksia olla ennemmin yksin kuin huonossa parisuhteessa? Koetko itsesi jostain syystä niin huonoksi ettet ansaitse parempaa?

Olen pahoillani että kirjoitan tylyn kuuloisesti, tarkoitukseni ei ole loukata vaan ainoastaan herätellä todellisuuteen.

Jos mies tajuaisi tilanteen ja tekisi asian eteen jotain hän hakeutuisi A-klinikalle tai AA-ryhmään. Kannattaisi kokeilla pystyykö kuukauden täysraittiuteen. Ehkä raju juominen jotenkin hallinnassa mutta tuo viikottainen tissuttelu pitää riippuvuutta yllä ja tilanne on todella repsahdusherkkä kuten huomasit. Jos kuukauden tipaton ei onnistu niin ehdottaisin antabusta ja jotain vertaistukea/terapiaa päälle, siitä saa hyvän startin selvänä oloon.

Kiitos kaikille vastauksista! <3 Kohta on kapsäkit pakattu ja kyyti tilattu, lähtee joksiki aikaa kaverilleen.
Ens viikolla sitten mietitään, ku nupit on selvitetty mitä asunnon kans ja miten jatketaan jne.

Miehesi käyttää alkoholia niin paljon, että en hetkeäkään katselisi sellaista läträämistä. Itse en käytä alkoa ollenkaan, enkä myöskään halua, että lapselleni pienestä pitäen normaalia on alkoholin läsnäolo.

Lähde nyt jo siitä, kun vielä voit.

Ilmeisesti olet jo päättänyt miehen kanssa jatkaa, niin paljon tunnut häntä faktoista huolimatta puolustelevan. Älä nyt kuitenkaan tyhmänä usko että hän on kavereilleen menossa päätään selvittämään, mä en nimittäin ainakaan hetkeäkään usko että miehes ois selvinpäin, varsinkaan kun et ole häntä vahtimassa. Mieti tarkkaan mitä pahaa syntymätön lapsesi on tehnyt ansaitakseen tuon tulevan lapsuutensa alkoholin varjossa.

Moikka ap!

Itse jos ajautuisin kaltaisesi tilanteeseen-
Kun nyt näyttää siltä ettei suhteesta samankaton alla tule mitään. Muuttaisin pois, esm. vanhempieni/sukulaisteni luo jotta saan tuen loppu raskauteeni. Antaisin kuitenkin miehelle vielä mahdollisuuden näyttää ja tukisin häntä. Koittaisin yhdessä miehen kanssa saada mies ymmärtämään- Mutta asuisin kuitenkin vielä pitkään sukulaisen luona kunnes todistettavasti mies ymmärtää / tiedostaa tämän hetken ja pystyy oikeasti tekemään päätöksiä ilman alkoon sortumista.

Pitkä prosessi, vuosien työ- Mutta jos oikeasti rakastat miestäsi, miestä jolle odotat lasta niin se on seen väärtti!
Isä ansaitsee olla lapsensa kanssa ja varmasti haluaakin päästä kuville vaikkei hän sitä nyt tajua. Ja etenkin lapsi ansaitsee omat,oikeat vanhemmat!

Mutta on toki se kääntöpuolikin- jos muutettuasi ei näytä ollenkaan siltä että mies olisi yhteistyökykyinen eikä halua löydy yhteiseen tulevaisuuteen ollenkaan ni aloittaisin oman elämän puhtaalta pöydältä.

-Oma isäni on ollut alkoholisti aikoinaan ja silti vanhempani ovat edellen yhdessä-

Yhteistyössä