Mies jätti jotain ruuvimeisselin, liimaa ja kaksipuoleista teippiä pöydälle, lapsi sotki ja tuhosi pöydän niillä ja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja että ottaa päähän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

että ottaa päähän

Vieras
nyt mies syyttää 1,5-vuotiasta lasta koko pöydän tuhoamisesta. Kyllä minun mielestä se on ihan vaan miehen syytä, koska itse jätti tavaransa pöydälle lapsen saataville, kun oli hänen kanssaan ja hänestä vastuussa. Ei ole kuulemma miehen syytä, vaan lapsen syytä kun paukutti ruuvimeisselillä pöytää ja tuli jälkiä, liimasi papereita kiinni pöytään ja laittoi kaksipuoleisella teipillä myös papereita ym. kiinni pöytään.

Mies huusi lapselle, että "sinä senkin idiootti, miksi v*tussa piti pöytä tuhota..." (mies ei yleensä huuda tai suutu helposti, varsinkaan lapsille) ja minä kuulin tuon yläkerrasta, menin katsomaan ja sanoin ettei se kyllä todellakaan lapsen syytä ole, jos itse jätit tavarat saataville... mies oli edelleen sitä mieltä, että ei ollut hänen syytään vaan lapsen syytä. Totesin vaan, että "aha" ja lähdin lapsen kanssa yläkertaan.

Kenen syytä tapahtuma ja pöydän tuhoutuminen mielestänne oli?

Sen joka tavarat jätti. Eikä pienen joka vaan löys kivoja juttuja. Mies kattokoon peiliin.Meil poika tuhos muutaman arvokkaan lp-levyn saatuaan ne käsiinsä, mies syytti muksua mut pidin pienen puhuttelun aiheesta 1v lapsi ja tavaroiden jättäminen ulottuville.

No tarviiko tuota edes kysellä...ei kai 1,5 -vuotias ole vastuussa käytöksestään vaan aikuisen tehtävä on vahtia. Miten lapse edes ehti tehdä' sellaista ilman että kukaan aikuinen huomasi? Minä olisin todella vihainen miehelle, koska ilman valvontaa lapsi olisi voinut noilla työkaluilla satuttaa itsensä tai saada liimasta myrkytyksen...

Ehkä se miehen reaktiokin oli osittain säikähdystä siitä, että oli laiminlyönyt lapsen valvonnan...

• Tykkää
Reactions: Hansu81
No miehen.
Meillä mies jätti vieläkin remonttia tehdessä kaiken maailman puukkoja ja muita lattialle lojumaan. Muksu on jo 4 mut mua kauhistutti ajatus, että kuka vaan voi astua niiden päälle. Miehen mielestä raksalla pitää osata varoa.
Kunnes yksi ilta ITSE astui paperikasassa olleen sahan päälle paljain varpain. No, pintanaarmulla selvittiin, eikä sitä yhtään naurattanut, kun huuti, että miks tääl ei siivota ja sanoin *kyllä nyt raksalla pitää osata varoa* :xmas:

No hohhoh.. Eli jos mies olis jättäny pöydälle puukon ja lapsi olis leikannu sormensa poikki mies olis siitäkin varmaan suuttunu lapselle? Sairasta syyttää tollasesta 1,5-vuotiasta,ei sillä ole vielä kehittyny ymmärrystä että tajuais tekojensa seurauksia..

[QUOTE="vieras";28110593]No tarviiko tuota edes kysellä...ei kai 1,5 -vuotias ole vastuussa käytöksestään vaan aikuisen tehtävä on vahtia. Miten lapse edes ehti tehdä' sellaista ilman että kukaan aikuinen huomasi? Minä olisin todella vihainen miehelle, koska ilman valvontaa lapsi olisi voinut noilla työkaluilla satuttaa itsensä tai saada liimasta myrkytyksen...

Ehkä se miehen reaktiokin oli osittain säikähdystä siitä, että oli laiminlyönyt lapsen valvonnan...[/QUOTE]

No ei minun mielestä tarviis kysellä, mutta mies on eri mieltä. Ei todellakaan 1,5-vuotias voi olla vastuussa omasta käytöksestään ja siitä, että pöydälle jätetään kivoja uusia leluja, joita ei sitten saakaan käyttää.

Mies sanoi, että sen aikaa oli ollut yksin, että hän kävi vessassa kakkoshädällä. Sanoin, että olisit joko huutanut mulle yläkertaan, että vahdi sen aikaa tai jättänyt vessanoven auki, että olisit nähnyt mitä lapsi tekee. Mutta ei. Ja kylläpä minuakin hirvitti jälkikäteen, että mitä kaikkea se lapsi olis niillä liimoilla ja muila tavaroilla saanut aikaan... liimannut itseänsä tai syönyt sitä, tökännyt itseään meisselillä tms. hui!

Nyt mies jätti pöydälle tulikuumaa kahvia kupissa ja lähti keittiössä käymään. Sillä aikaa lapsi 1,5v kävi kiskaisemassa kahvikupin lattialle. Ei onneksi saanut kahvia päälleen. Mies kun palasi takaisin niin näki kahvit lattialla ja tietysti lapsen vieressä, itse en ollut paikalla. Kuulin vaan toiseen huoneeseen kun mies huutaa pentu perkele, voi saatana miksi piti vetäistä kahvit lattialle. Ei välittänyt siitä että ne tulikuumat kahvit olis voinut olla lapsen päällä vaan siitä että hänen kahvinsa olivat lattialla. Minä suutuin aika lailla ja otin lapsen ja lähdin. Sanoin että onko oikein huutaa kirosanoja ja syyttää lasta kahvin kaatamisesta kun ei lapsi voi tietää ettei niin saa tehdä. Vastaus oli että mitäs sitten pitäs tehdä kahville kun hän hakee keksiä keittiöstä... öö, laittaa vaikka kauemmas tai ottaa mukaan ettei lapsi pääse käsiksi siihen. Ei ymmärtäny ettei kirosanat auta ja vois asiat paremminkin ilmaista... En ymmärrä miestäni nyt yhtään. En jaksa tuollaista jatkuvaa käytöstä. En yhtään.

[QUOTE="Vieras";28136470]vaiheessa, kun tarinat jatkuvat ovat yleensä sitten jo trolleja.[/QUOTE]

Ihan miten vaan. Ei tää minusta ainakaan kovin "trollilta" täällä kotona vaikuta.

No kenen tehtävä oli vahtia lasta? Noin pieni lapsi ei voi olla vastuussa teoistaan. Mutta miksi lapsi pyöri isän jaloissa, jos isä remontoi? Miksi lapsi ei ollut sinun kanssasi yläkerrassa?

Luulisi, että teilläkin on mies jo rauhoittunut. Ensireaktio voi hyvinkin olla tuollanen sillä hetkellä kun sattuu ja tapahtuu.

Yhteistyössä