Mies ja rahankäyttö, tai käyttämöttömyys :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ddd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

ddd

Vieras
Mies oli ensin pitkään sairaslomalla, ja sen jälkeen työttömänä. No, sai tuossa reilu kuukausi sitten töitä, ja sen lisäksi tekee vielä sivutöitä.

Nyt loppu keväästä sattui pari yllättävää menoerää, ja jouduimme siirtelemään useiden laskujen eräpäiviä, ja sitä myöten niitä tietenkin kasautui.
Puhuin miehelle, että nyt sitten kun taas kumpikin tienaa, maksetaan kaikki mahdollinen pois, ja saadaan taas talous tasapainoon ja ajan tasalle. Että mieluummin tiukistellaan vielä kuukausi tai vähän yli, kuin annetaan laskujen roikkua.

Mutta mitä sanoo mies. Hänen sivutuloihinsa ei kosketa, niillä ei osteta ruokaa, eikä makseta laskun laskua. Ne säästetään parempaan autoon :o
(tienaa suht hyvin noilla sivutöillä )
Meidän palkkamme eivät muuten päätä huimaa.

Eikä tuo millään tajua, kun koitan selittää, että maksettuamme kaikki rästissä olevat laskut pois, me voimme laittaa säästöön rahaa, ilman, että sen takia jäisi laskuja maksamatta.

Mutta ei, minä olen turha nipo joka estää toteuttamasta unelmaa |O

Siis ymmärsinkö oikein, että uuteen autoon säästäminen on tärkeämpää kuin jo KERTYNEIDEN maksurästien hoitaminen? En ymmärrä en.
Parhaassa tapauksessa teillä on sitten laskut lopulta ulosotossa, maksuhäiriömerkintä, ja vouti hakee uuden auton vanhojen velkojen maksamiseksi..

estää toteuttamasta unelmaa - vai

jos pyytää että toinen siirtää sitä unelmaansa niin onkohan se nyt sitten estämistä.
Niin oletteko naimisissa. silloinhan homma on yksinkertainen.

naimisissa ollaan.
Enkä mä tajua mitä tässä oikein voi tehdä, jos mies ei niitä rahoja suostu antamaan edes osaa laskujen maksuun.

ERota en kuitenkaan tämän takia tahdo.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
naimisissa ollaan.
Enkä mä tajua mitä tässä oikein voi tehdä, jos mies ei niitä rahoja suostu antamaan edes osaa laskujen maksuun.

ERota en kuitenkaan tämän takia tahdo.

Jos et halua erota, mies ei anna rahoja niin et mitään.

Mitä itse tekisitte?
Toki voin aina vedättää miestä, ja uhata erolla, mutta mitäs jos mies tahtookin erota ennemmin kuin suostuu laskujen maksuun.

Mä vaan haluaisin saada tuon ymmärtämään, että ensin on laitettava talous kuntoon, ennen kuin haaveillaan mukavuuksista. Sitten niitä voi hankkia hyvällä omallatunnolla varallisuuden mukaan.

sano sille ukolles et kyllä vouti sen auton tulee noutamaan parempaan talteen jos ei talous eka kuntoon..
no ei sentää mut luulisi tajuavan mitä lisäkuluja laskuihin tulee kun niitä venyttää :/