Mies inhoaa koiraani :(

• Viestiketjun aloittaja koiranomistaja
  • Ensimmäinen viesti
koiranomistaja
Muutimme yhteen asumaan puoli vuotta sitten. Minun mukana tuli koira ja kaksi lasta. Haimme asunnon yhdessä.
Miehellä on ollut koiria lapsuudessaan ja eksänsä kanssa.
Tässä tulee jutun juoni: mies puhuu ylistäen entisistä koiristaan ja koirasta eksänsä kanssa mutta minun koiraani hän haukkuu.

Koirani ei tee mitään oikein. Kynnet kuluttaa lattiaa kun koira liikkuu. Sottaa, haisee ja elää kuulemma kuin pellossa. Koira kuulemma pomottaa.
Välillä tuntuu että koiran ei saa liikkua omalta paikaltaan mihinkään tai mies tiuskii koiralle ja uhkailee ottavansa niskasta kiinni.

Koira on nöyräluontoinen ja heti jos sitä torutaan, se luimistelee ja livahtaa omalle paikalleen. Mies inhoaa sitä livahtelua, hän alkaa tiuskimaan koiralle entistä enemmän.
Koiralle ei tarvitse kuin katsoa pahasti ja matalalla äänellä sanoa että hyi, niin koira livahtaa matkaansa. Tiuskimiset ja muut sellaiset saa koiran miltei matelemaan.

Koirani ei kerjää, ei nouse sohville, eikä sängylle. Koira on lapsirakas, ei vahdi, ei hauku sisällä, ei tuhoa.
Koiran voi päästää vapaaksi missä tilanteessa tahansa ja se tulee luokse aina. Se kävelee vierellä käskystä vapaana, oli koiria tai muita häiriötekijöitä.
Itse pitäisin koiraani keskimääräistä paremmin koulutettuna.

Esimerkiksi tämä tilanne: Olin ostanut koiralle puruluita eläinkaupasta pussillisen ja epähuomiossa mies jätti pussin avonaisena lattialle ja lähdimme kauppaan joulukiireessä.
Tulimme takaisin ja pussi oli tyhjä. Minua vähän nauratti koko homma ja olin valmis kohauttamaan olkiani. Ei oikeasti kukaan koira pysty vastustamaan kiusausta jos on avonainen pussi puruluita. Mies sen sijaan äyski koiralle, näytti pussia ja haukkui koiran pystyyn. Koetin sanoa, että ei se koiran vika ole, ei se eläin tajua.

Mies tiuskii monta kertaa päivässä koiralle ja koira on hyvin epävarma paikastaan. Olen asiasta sanonut miehelle, että hän tekee hallaa koiralle ja sen luonteelle.

Mies puhuu ylistäen entisistä koiristaan ja ihan erityisesti eksänsä koirasta. Minun koiraani hän sen sijaan pitää varmaan kamalana.
Mitä te tekisitte?
Alan miettimään, onko koiran paikka täällä vai onko parempi minun lähteä koiran ja lapsien kanssa. Lasten kanssa ei ole mitään ongelmaa, päinvastoin. Mies tykkää lapsistani. Ainoa asia on koira jonka puolesta alan jo pelkäämään, mitä jatkuva tiuskiminen, vahtiminen ja pelottelu tekee.

himokas joulumuari
Tietenkin valitset koiran,miehiä saa aina uusia ja suhteet kaatuu nykyään muutenkin aina joka tapauksessa.
Miksi koiran pitäisi lähteä kiertoon vain sen vuoksi että miehellä on luonnevika?

Ensimmäisenä ukko selkä seinää vasten ja torut sitä niin kauan että korvat on luimussa ja nöyränä ryömii paikoilleen. Jos ei sittekkään tehoa nii koira ja naperot kainaloon ja menoksi. Menkööt hyysäämään sitä exänsä koiraa sitte. :snotty:

Mä en kattois hetkeäkään sitä että mun mies tiuskis mein koirille :kieh:

Sun mies on suoraansanottuna ihan täys kusipää. Mennä nyt saakeli aukomaan naamaansa koiralle, joka luimistelee jo pelkästä vihaisesta katseesta :eek:

Jos ei mies muuta tapojaan, niin laita se ulkoruokintaan tai anna koira pois. Ei ole koiran hyvä olla tuollaisen diktaattorin hirmuvallassa, kun se koira ei selkeästikään tuollaista kuria tarvitse (kerroit miten hyvin on koulutettu).

Finttu
Jos et vaihda miestä, ni mua kiinnostaa, että mikä koira sulla on. Meiltä puuttuu koira tällä hetkellä. Voisin tarjota uuden kodin sille jos se on "koiran kokoinen" koira.
Sun jutun perusteella koira ja mies ei voi asua saman katon alla, koira on onneton.

vieras
Se mies ei ole terve. Jos nyt luovut koirasta, seuraavaksi "mies" alkaa alistaa sinua tai lapsiasi. Joten käske sen suksia vittuun sieltä teidän perhettänne terrorisoimasta.

ap
Koirani on ollut monta kertaa hoidossa kavereillani ja muutamalla koirahoitajalla. He ovat aina kiitelleet kuinka kiltti ja tottelevainen koirani on.

Koirallani on hurja tausta, sen takia se on niin livahtelevainen. Kiltti se on kuin mikä, mutta arka ihmisen paheksunnalle. Otin koiran puolivuotiaana, sen entinen omistaja oli pahoinpidellyt sitä ja lopulta jättänyt nelikuukautisen pennun hankeen paleltumaan. Siitä oli naapuri pennun pelastanut ja otin eläinsuojeluyhdistykseltä pennun itselleni.
Omasta mielestäni koira on hyvin tervepäinen verrattuna siihen mitä sille on tapahtunut. Koira on ollut niin helppo koulutettava ettei sitä ole edes suuremmin tarvinnut kouluttaa.

Eilen puhuin miehen kanssa hänen käytöksestään. Hän ei itse näe käytöstään. Sanoi että omalla tavallaan pitää koirastani.
Kerroin hänelle, että harkitsen poismuuttoa hänen käytöksen johdosta. Hän suuttui ja lähti olohuoneeseen nukkumaan.

mam
mies purkaa nyt vihan koiraan mutta kun annata pois sen niin usko tai älä seuraavaksi on lapset tulilinjalla. eräs ystäväni koko myös tälläisen tilanteen ja antoi koiran hetkeksi hoitoon ystävälle ni kuinka ollakkaan miesrupesi kuukauden kuluttua kostamaan pahaa oloaan lapsiin. eli järki käteen nyt ja lähdet lapsinesi ja koirinesi. eihän tollanen mies ole edes terve!

Alkuperäinen kirjoittaja mam:
mies purkaa nyt vihan koiraan mutta kun annata pois sen niin usko tai älä seuraavaksi on lapset tulilinjalla. eräs ystäväni koko myös tälläisen tilanteen ja antoi koiran hetkeksi hoitoon ystävälle ni kuinka ollakkaan miesrupesi kuukauden kuluttua kostamaan pahaa oloaan lapsiin. eli järki käteen nyt ja lähdet lapsinesi ja koirinesi. eihän tollanen mies ole edes terve!
hyvin vahva peesi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Koirani on ollut monta kertaa hoidossa kavereillani ja muutamalla koirahoitajalla. He ovat aina kiitelleet kuinka kiltti ja tottelevainen koirani on.

Koirallani on hurja tausta, sen takia se on niin livahtelevainen. Kiltti se on kuin mikä, mutta arka ihmisen paheksunnalle. Otin koiran puolivuotiaana, sen entinen omistaja oli pahoinpidellyt sitä ja lopulta jättänyt nelikuukautisen pennun hankeen paleltumaan. Siitä oli naapuri pennun pelastanut ja otin eläinsuojeluyhdistykseltä pennun itselleni.
Omasta mielestäni koira on hyvin tervepäinen verrattuna siihen mitä sille on tapahtunut. Koira on ollut niin helppo koulutettava ettei sitä ole edes suuremmin tarvinnut kouluttaa.

Eilen puhuin miehen kanssa hänen käytöksestään. Hän ei itse näe käytöstään. Sanoi että omalla tavallaan pitää koirastani.
Kerroin hänelle, että harkitsen poismuuttoa hänen käytöksen johdosta. Hän suuttui ja lähti olohuoneeseen nukkumaan.
Vautsi, miten rakentavaan keskusteluun miehesi pystyy ja kykenee...että ihan sitten päätti suuttua ja mennä sohvalle nukkumaan. Noin ne riidat saadaankin kivasti sovittua ja lopetettua...tai sitten ei.

Käske miehesi kasvaa aikuiseksi ja opetella kohtelemaan koiraa oikein ja riitelemään rakentavasti.

vierass
Varsinainen ääliö. Pistät sen äijän ruotuun tai lähdet kävelemään. Se on sun koiras eikä sun miehelläs ole mitään oikeutta muutenkaan sitä kiusata. Mä en kattelis tollasta hetkeäkään. Se koira on sun vastuullas ja sun tehtäväs on pitää huolta siitä. Etkai kattelis sitäkään että äijä alkais muksuja haukkumaan?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja mam:
Nyt kun sanoit, niin muistan että pari viikkoa sitten sanoin miehelle että jos hän jatkaa käytöstään, tai nostaa pikkurilliään satuttaakseen koiraani, hän myönsi että purkaa stressiään koiraan.

Käytös ei vaan ole mainittavasti muuttunut, paitsi hän on lopettanut fyysisen uhkailun.

Kauheata mitä ystävällesi tapahtui :( Se nyt vielä puuttuisi että lapsiin kohdistaisi tuota haukkumista. Puistattavaa.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja chef:

Vautsi, miten rakentavaan keskusteluun miehesi pystyy ja kykenee...että ihan sitten päätti suuttua ja mennä sohvalle nukkumaan. Noin ne riidat saadaankin kivasti sovittua ja lopetettua...tai sitten ei.

Käske miehesi kasvaa aikuiseksi ja opetella kohtelemaan koiraa oikein ja riitelemään rakentavasti.
Mies on helposti nokkiinsa ottava. Onneksi sohva on pehmeä ja mukava nukuttava :D

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Jos et vaihda miestä, ni mua kiinnostaa, että mikä koira sulla on. Meiltä puuttuu koira tällä hetkellä. Voisin tarjota uuden kodin sille jos se on "koiran kokoinen" koira.
Sun jutun perusteella koira ja mies ei voi asua saman katon alla, koira on onneton.
On koirankokoinen ja näköinen. Kaunis mielestäni ja aika monen muunkin :D
En haluaisi luopua koirastani, ennemmin vaikka miehestä. Koira tuntuu niin perheenjäseneltä, hyvin rakkaalta.

Finttu
En haluaisi luopua koirastani, ennemmin vaikka miehestä. Koira tuntuu niin perheenjäseneltä, hyvin rakkaalta.
Mä ymmärrän sua.
Mut ei ne kaksi tuu toimeen saman katon alla jos se mies ei muutu.
Mulla on ovi auki sun koiralle. :) Ei sillä ulkonäöllä oo juurikaan merkitystä (pääasia, ettei oo niin ruma, et muksut pelkää), sisäinen kauneus on paljon tärkeämpää.
Laita kuvaa?

maissihiiri
Mä ymmärrän sua.
Mulla on ovi auki sun koiralle. :) Ei sillä ulkonäöllä oo juurikaan merkitystä (pääasia, ettei oo niin ruma, et muksut pelkää), sisäinen kauneus on paljon tärkeämpää.
Laita kuvaa?
Siis toinen sanoo ettei halua luopua koirasta ja sä oot jo suunnilleen hakemassa sitä sieltä?!
AP:lle, heitä se mies pihalle jos ei lopeta käytöstään, mua ainakin pelottais jos on koiralle aggressiivinen niin ehkä jonain päivänä sulle ja sun lapsille..

e
miestä rassaa nyt joku muu asia ku koira. älä luovu koirasta, mies kiertoon jos ei asiat puhumalla parane. koira ei ansaitse menneisyytensä vuoksi enää kiertoon joutumista, vaikka saisi kuinka hyvän uuden perheen.

Finttu
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
[
Siis toinen sanoo ettei halua luopua koirasta ja sä oot jo suunnilleen hakemassa sitä sieltä?!
AP:lle, heitä se mies pihalle jos ei lopeta käytöstään, mua ainakin pelottais jos on koiralle aggressiivinen niin ehkä jonain päivänä sulle ja sun lapsille..
Täh?
Siis mä vaan kerroin ap:lle, et meillä olis tilaa, jos jostain syystä muuttais mieltään. En mä kenenkään koiraa oo varastamassa.

ap
Niin, mulla vaan oikeasti ihmetyttää, miksi eksän koira on niin jumalainen, samoin muut koirat. Mutta minun koirani on alinta pohjasakkaa. En ymmärrä tätä.
Onhan se myös loukkaavaa kun saa kuulla entisistä koirista sitä ja tätä, samaten eksän koira oli aivan ihana, mutta omani on kamala. Väkisinkin tulee voimasanoja mieleen ja olen alkanut jo inhoamaan eksän koiraa ja kaikkia niitä muita uskomattoman upeita ja kilttejä koiria. :(
On tämä lapsellista multakin :(

ap
Mä ymmärrän sua.
Laita kuvaa?
Kiitos ajatuksesta ja olen varma että luonasi koira kuin koira saisi hyvän oltavan :) Toivottavasti sinä saat yhtä ihanan ja kiltin koiran kuin omani, jos pennutan koirani joskus, huhuilen sinua palstalla:D

ap
Alkuperäinen kirjoittaja e:
miestä rassaa nyt joku muu asia ku koira. älä luovu koirasta, mies kiertoon jos ei asiat puhumalla parane. koira ei ansaitse menneisyytensä vuoksi enää kiertoon joutumista, vaikka saisi kuinka hyvän uuden perheen.
Niin varmaan, hänellä on raskas työ eikä hän osaa jättää työasioista työpaikalle.

Koira ei ansaitse kiertoon lähtemistä, enkä antaisikaan. Meille se on tullut ja tämä on sen koti. Kodista ei ketään häädetä pois. Olen seurannut sen tassutuksia pienestä laihasta ja arasta pennusta tasapainoiseksi aikuiseksi. Luen koiraa kuin avointa kirjaa ja osaan ennakoida sen liikkeet. Niin myös koira minua ja lapsiani.
Lasten kanssa koira on niin kiltti ja kuuliainen. Ei lapsetkaan antaisi koiran lähteä.

Yhteistyössä