Mies huusi eilen neljän vanhalle lapselle.Jos et lopeta juoksua otan kohta tukasta kiinni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fdf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fdf

Vieras
minua jäi ahdistamaan tuo huuto ja uhkaaminen.Koskaan ei ole käyttänyt lapsiin väkivaltaa mutta ei kyllä ole oikein uhata noin pientä.Tarviiko tässä alkaa pelkäämään et mies pian tekee noin?Ahdistaa.mies töissä eikä keretty puhua asiasta.

no oliko sille muksulle monta kertaa jo sanottu ja pyydetty lopettamaan juoksua? 4 v. kyllä ymmärtää tuollaisen kiellon. voisin kuvitella itsekkin huutavani jos ei monet kiellot auttaisi-

oli sanottu useaan kertaan mut en mä ymmärrä et pitää uhkailemalla se lopettaa?Jos noin pystyy sanomaan niin kyllä mua hirvittää et toteuttaa pian vielä sanomansa

Ei se lapsi siitä huutamisesta rikkimene.. eriasia jos toteuttaa aikeensa. Joskus se on lasten hyvä nähdä sekin piste et nyt isän/äidin ärsytys kynnys on ylitetty!!

Ja 4v ei ole niin pieni ettei ymmärtäisi sitä että nyt ärsytyskynnys on ylitetty

eli teistä on oikein uhkata lasta väkivaltaisella käytöksellä!Selvä :(
Saako teidän mies sanoa teillekkin et jos sä nalkutat; älä huuda siin tai tulee turpaan.Tuolla kaavalla ilmeisesti.

oli sanottu useaan kertaan mut en mä ymmärrä et pitää uhkailemalla se lopettaa?Jos noin pystyy sanomaan niin kyllä mua hirvittää et toteuttaa pian vielä sanomansa

itse olisin ehkä uhannut jollain muulla kuin tukkapöllyllä, mutta kyllä lapsia joskus pitää uhkailla jollakin kun sanat kaikuvat kuuroille korville. eikä siinä edes ole mitään pahaa. sellainen lässytys nyt on ihan kamalaa, ei lapsi sillä lopeta ikinä. kurittomat kakarat yleensäkin saa niskakarvat pystyyn. etenkin kun ne on jo noin vanhoja ja sit lässytetään että "ku se on niin pieniki". no ei ole niin pieni ettei ymmärtäisi yksinkertaista kieltoa.

[QUOTE="vieras";23236777]itse olisin ehkä uhannut jollain muulla kuin tukkapöllyllä, mutta kyllä lapsia joskus pitää uhkailla jollakin kun sanat kaikuvat kuuroille korville. eikä siinä edes ole mitään pahaa. sellainen lässytys nyt on ihan kamalaa, ei lapsi sillä lopeta ikinä. kurittomat kakarat yleensäkin saa niskakarvat pystyyn. etenkin kun ne on jo noin vanhoja ja sit lässytetään että "ku se on niin pieniki". no ei ole niin pieni ettei ymmärtäisi yksinkertaista kieltoa.[/QUOTE]

täysi peesi. ap ei taida pitää mitää kuria ite.

eli teistä on oikein uhkata lasta väkivaltaisella käytöksellä!Selvä :(
Saako teidän mies sanoa teillekkin et jos sä nalkutat; älä huuda siin tai tulee turpaan.Tuolla kaavalla ilmeisesti.

ei tietenkään. ja tukkapöllyllä uhkaus ei olekkaan se paras keino. mutta en mä nyt siittä jaksaisi kotona täristä jos mies uhkaa jotain sivusuunsa ärsytettynä. kun mies tulee kotiin niin sovitte että ensi kerralla ei uhata tukkapöllyllä vaan jollakin muulla asialla (esim. lelujen pois otto, jäähy tms.) jos ei kiellot ja pyynnöt tehoa.

Varmaan moni muukin on tuntenut oman miehensä ja silti tapahtuu karmeita asioita maailmalla.Ei sitä voi noin ajatella.
Mä en vaan ole koskaan sisäistänyt kivulla uhkailua.Ahdistun siitä näemmä yllättävän paljon.Mies ei ole liioin tuota keinoa käyttänyt mutta on muutoin isoääninen komentaja.Itse pidän kuria myös mut keinoina aresti ja lelun ottaminen.Miehen mielestä minä lässytän ensin liian kauan lapsille et olkaa nyt kunnolla jne,,

Silloin kun minä olin pieni, oli tavallista että äitini tai isäni sanoi jotain tyyliin "Jos puhut veljellesi vielä kerrankin noin rumasti, pesen suusi saippualla!", "Jos nyt et syö ruokaasi, niin lähetän sinut afrikkaan jossa ruokaa ei ole ollenkaan!" ja myös "Eläpä karkaa tai isä ottaa tukasta kiinni!"

Tosissaan eivät uhanneet, enkä osannut edes realistisesti pelätä että oikeasti noin tekisivät kun kumpikaan ei koskaan väkivaltaisesti ollut käyttäytynyt. Oli se silti eräänlainen merkki siitä että nyt on aika lopettaa venkoilu ja totella.

Ja ei tullut traumoja :D Lopettakaa pumpulissa kasvattaminen ja hyysääminen!

no voi hel...tti! onhan kamala jätkä jos ottaa tukasta kiinni! jos ei kuria muuten saa niin ei se kakara traumoja saa vaikka tukistaakin. voi herranen aika teitä avuttomia.

Mua ei enää jaksa yhtää ihmetyttää kun teinit rellestää minkä kerkeää eikä kunnioita mitään...Kun ei niitten tartte. He on lapsesta lähtien ollut kärsijöitä joille ei saa sanaakaan vastaan panna...jos ei tottele niin sitten juoskoon. Okei...

Aikuisetkin on inhimillisiä (paitsi ne täydelliset äidit jotka osaa puntaroida joka ikisen sanan,mitä suusta tulee 24/, 365 päivää vuodessa). Me ollaan vaan kasvattamassa ihmisiä sukupolveen jossa tunteita - ärtymystäkään - ei saa edes verbaalisesti näyttää. Aina pitää vaan hillitä...ei ihme että ihmisille patoutuu asioita mieleen. Sanat on sanoja.

Ota ero ukostas jos tuo teki siitä totaali paskan. Varmaan pärjäät paremmin silloin ilman ja miehesikin ehkä löytää kodin jossa inhimillisyydelle on tilaa.

Varmaan moni muukin on tuntenut oman miehensä ja silti tapahtuu karmeita asioita maailmalla.Ei sitä voi noin ajatella.
Mä en vaan ole koskaan sisäistänyt kivulla uhkailua.Ahdistun siitä näemmä yllättävän paljon.Mies ei ole liioin tuota keinoa käyttänyt mutta on muutoin isoääninen komentaja.Itse pidän kuria myös mut keinoina aresti ja lelun ottaminen.Miehen mielestä minä lässytän ensin liian kauan lapsille et olkaa nyt kunnolla jne,,

no kyllä sitä omasta miehestään osaa sanoa että oliko tuo purkaus nyt stressistä johtuvaa vai onko se oikeasti pimahtamassa. monet vaan jää hillumaan niihin suhteisiin ja sitten asiat menee vaan pahempaa suuntaan, tosi harvoin karmeudet perheen sisällä tulee kuin kirkkaalta taivaalta. jos et voi omaan mieheen yhtään luottaa ja sun täytyy miettiä hakkaako se lapsen niin teillä on jo ennestään huolestuttavia merkkejä ollut miksi olet huolissasi.

lopeta säkin se lässytys ja tue enemmän miestäsi. sopikaa ne yhteiset säännöt älkääkä kävelkö toistenne yli.

Aikuinenkin on vaan ihminen ja joskus lipsuu. Vallankin kun ap sanoi ettei ole normaali käytäntö mieheltä.

AP täytyy olla kaikessa kyllä kovin täydellinen jos itselleen ei koskaan elämässä satu "lipsahduksia", kun nyt puhutaan kuitenkin vaan sanoista.

Puhukaan nyt eskenänne noista kasvatusperiaateista. Sä voit sanoa miehellesi ettet tykännyt hänen uhkauksesta. MUTTA samalla voisit oikeasti kuunnella myös miehesi mielipidettä sinun kasvatustavasta. Ne lapset on teidän molempien lapsia ja äiti ei ole se pääkasvattaja joka määrittää tavat. Kyllä vastuu on molemmilla vanhemmilla ja silloin heidän tulee kuunella ja tukea toistaan, löytää se yhteinen linja.

Tästä aloituksesta huokuu suuri luottamuspula toisen kyvystä vanhemmuuteen...

[QUOTE="mä";23237006]Puhukaan nyt eskenänne noista kasvatusperiaateista. Sä voit sanoa miehellesi ettet tykännyt hänen uhkauksesta. MUTTA samalla voisit oikeasti kuunnella myös miehesi mielipidettä sinun kasvatustavasta. Ne lapset on teidän molempien lapsia ja äiti ei ole se pääkasvattaja joka määrittää tavat. Kyllä vastuu on molemmilla vanhemmilla ja silloin heidän tulee kuunella ja tukea toistaan, löytää se yhteinen linja.

Tästä aloituksesta huokuu suuri luottamuspula toisen kyvystä vanhemmuuteen...[/QUOTE]

Oikein. Aloittaja ei itse saanut lasta lopettamaan, ja herkistyy jo siitä, että lapselle sanotaan tiukasti joskus. Lasta voi muuten otta tiukasti kiinni jos hän vaan juoksee ja häiritsee ja uhmaa, se olisi ihan hyvä jo tuon ikäiselle välillä.

Noin ison lapsen pitäisi jo ymmärtää että on aika lopettaa, mutta ei hän koskaan opi, jos ei osata kieltää tosissaan.

Onko teistä todella huutaminen ja uhkailu siihen ainoa toimiva keino asettaa rajat lapselle ja esim. tässä tilanteessa stoppi juoksemiselle? Miksei yksinkertaisesti vain käy koppaamassa se lapsi syliin ja ohjaamaan johonkin sallitumpaan toimintaan? Jatkuva kieltpojen hokeminenkin kaikuu kuuroille korville, jos koskaan ei tule sanktiota kielletystä toiminnasta. Ja sanktiolla henk.koht. en tarkoita esim. tukkapöllyä.

[QUOTE="vieras";23237059]Onko teistä todella huutaminen ja uhkailu siihen ainoa toimiva keino asettaa rajat lapselle ja esim. tässä tilanteessa stoppi juoksemiselle? Miksei yksinkertaisesti vain käy koppaamassa se lapsi syliin ja ohjaamaan johonkin sallitumpaan toimintaan? Jatkuva kieltpojen hokeminenkin kaikuu kuuroille korville, jos koskaan ei tule sanktiota kielletystä toiminnasta. Ja sanktiolla henk.koht. en tarkoita esim. tukkapöllyä.[/QUOTE]

no sitähän täällä ollaan sanottu.

jos lapsi ei usko kieltoja ja kehoitusta esim ottaa rauhallisempi leikki, annetaan "uhkaus". jos ei usko vieläkään niin uhkaus toteutetaan. siitä täällä moni on ihan samaa mieltä. eri mieltä ollaan itse uhkauksen sisällöstä-

Yhteistyössä