Mies haukkui huoraksi, jätin...

  • Viestiketjun aloittaja "just just"
  • Ensimmäinen viesti
"just just"
En ymmärrä, aina kun meille tulee jokin paha riita niin mieheni muuttuu ihan toiseksi ihmiseksi, muuten on niin hellä ja huomaavainen...
Eli kyllä, minua on haukuttu huoraksi. Eilen se taas tapahtui, riitelimme ja hän sanoi, miten mä voinkaan olla tommosen horon kanssa, ei olis ikinä pitänyt rakastua horoon. Sitten sanoin että no tätä horoa sinun ei tarvitse enää katella ja mies säikähti, niin kuin aina, ja alkoi pyyteleen anteeksi ja itkemään, koska sanoin että jos joku minua haukkuu, varsinkin omalta mieheltä en ala huorittelua kuuntelemaan, jätän sinut, sanoin ja muutuin häntä kohtaan kylmäksi. En jaksa että melkein joka riidassa olen lutka, horo ämmä jne...
Mies sanoo että ei hallitse sitä mitä suustaan päästää, ja lupaili ja vannoi ettei ikinä sanoisi minua enää miksikään, vaan pitäisi mölyt mahassaan, ja ettei hän tosiaan ajattele minusta niin, kunhan vihoissaan laukoo mitä sattuu. Sanoin sitten että hyvä on, mutta jos kerrankin vielä sanot minua sillä nimellä niin lähden, koska ei tuollaista pitäisi joutua kenenkään kuuleen omalta mieheltä. Huoh:( Olenkohan tyhmä kun taas uskon...
Sitten petyn taas joku päivä kun kuulen miten inhottava lutka olen, no toivottavasti mies nyt lupaa sen mitä sanoi.
 
"just just"
ja tämä oikeasti satuttaa, kuulla kun oma rakas nimittelee noin julmasti, ja varsinkin kun tietää että minua on koulukiusattu ja haukuttu juuri noin, ja mulla on huono itsetunto eikä se tuolla nimittelyllä kyllä parane :(
 
No jos hän on jo monta kertaa katunut ja luvannut muuttua niin tuskin tämä kerta on mitenkään erilainen. Koska todennäköisyys on että huorittelee sinua jatkossakin niin pitäähän sinunkin ottaa vastuuta siitä että suostut moiseen.
 
tavallista
Kun ihminen on tarpeeksi vihainen se nimittelee. Kaikki ei niin tee koska sanavarastosta löytyy muitakin sanoja. Ja kun mies tietää että horottelu tympii sinua eniten, siksi suuttuessaan sitä tekee. Nykyään ihmisiltä puuttuu toisten kunnioittaminen. Mutta minusta on parempi haukkua horoksi, kuin vaikka läskiksi tai rumaksi tms.
 
"vieras"
Toiset suuttuessaan päästää suusta mitä sattuu! Mä en hallitse esim suutani ollenkaan kun suutun, nimittelen kaikella mahdollisella vaikka en mitään tarkoitakaan. Kerran haukuin läskiksi ja mun mies painaa alle 70kg :D
Mut joo en siis sano että on hyväksyttävää vaan todella ala-arvoista, tietosesti pitää yrittää pitää suu supussa.
 
Minä luulen, että riidan ollessa kiihkeimmillään sanotaan asioita joiden tarkoitus on satuttaa toista.
Jos huoraksi moittiminen on sitä, siihen turvaudutaan. Jos rumaksi tai läskiksi niin kuin joku ehdotti, kolahtaa pahiten, niin sitten sanotaan helposti sillä lailla.

Minä purskahtaisin nauruun jos mies raivoissaan heittäisi mistä tahansa noista kolmesta.
Mutta sehän ei lopulta kerro muuta kuin että juuri nuo nimenomaiset haukut eivät ole sellaisia jotka minua satuttaisivat.
Jokaisella omat "arat pisteensä."

Tietenkin ihanne olisi ettei suuttuessaankaan haluaisi loukata toista, mutta harva meistä niin hyvä ihminen on, että sitä pystyy aina välttämään.
Tärkeintä minusta onkin se miten puhutaan ja sovitaan sitten tuohtumuksen jälkeen.
 
"Neleh"
Mun mies taas sanoo joka riidan yhteydessä että ottaa avioeron. Eipä kuitenkaan ole ottanut, vaikka olen kuullut tuon lukuisia kertoja näiden kuuden vuoden kuluessa jotka ollaan oltu naimisissa. Aikaisemmin suutuin aina, mutta tajusin että se vaan haluaa loukata ja tuo on pahin minkä keksii... nykyään vastaan vaan naurahtaen että "joopa joo..."
Huoraksi haukkumista olis kyllä vaikeampi kestää...
 
-
[QUOTE="mävaan";22636076]Alapa haukkumaan miestä vaikkapa huoran penikaksi... kyllä pitäis tajuta kuinka sattuu ja anoppikin tulee hoideltua siinä samalla... toimi meillä![/QUOTE]

Kaksplussan parisuhdeneuvoja taas parhaasta päästä :)
 
[QUOTE="vieras";22635981]Miksi parempi haukkua horoksi?[/QUOTE]

Koska (näin tyhmästi selitettynä) omaan "horouteensa" voi vaikuttaa. Mullakin oli kerran mies, joka oli todella paha suustaan ja loppujen lopuksi myös väkivaltainen. Aina oli syyttämässä että petän häntä ja huoraan joka puolelle. Just joo, ei se mua haitannu, tiesinhän itse etten sellainen ole, joten ei se haitannut. Mutta, kun alkoi tämä ulkonäön arvosteleminen, ( juuri tätä läskiksi, rumaksi ja tyhmäksi haukkuminen) niin ei siinä voinut enää olla varma itsestään. Kaikki näkee kaikki eri tavalla ja loppujen lopuksi tulee todella epävarmaksi. Tietenkään en pidä siitä, että huoraksi haukutaan, mutta pahemmin se satuttaa, kun aletaan ulkonäköä arvostelemaan.
 
"aloittaja"
kun mies huutaa ja kiroaa, osaa olla oikea draamakuningatar niin oikeasti alan nauraa, en voi sille mitään, on se vaan niin huvittava, ja tuo minun nauru tekee miehestä hullun, joka sitte alkaa huoritella ja puhua ettei enää rakasta tälläistä lutkaa...
no katsotaan miten käypii...
 
"vieras"
Oletko kertonut miehellesi että koulussa on nimitelty samalla nimellä ja siksi se sattuu niin paljon, ehkä miehesi ymmärtää. Jos miehesi on muuten hyvä ja hellä niin miksi jättäisit? rakenna itsellesi hyvä itsetunto esim. harrastamalla jotain josta pidät. Siinä onnistut ja itsetuntosi kohoaa.Olen kokenut samaa.
 
...
Kun ihminen on tarpeeksi vihainen se nimittelee. Kaikki ei niin tee koska sanavarastosta löytyy muitakin sanoja. Ja kun mies tietää että horottelu tympii sinua eniten, siksi suuttuessaan sitä tekee. Nykyään ihmisiltä puuttuu toisten kunnioittaminen. Mutta minusta on parempi haukkua horoksi, kuin vaikka läskiksi tai rumaksi tms.
Ehkä joo, jos ollaan 15-vuotiaita, mutta ei aikuisilla ihmisillä ole suuttuneenakaan tapana nimitellä toisia niin läskiksi kuin horoksikaan.
Aloittajaalle sanoisin, että miehesi kannattaisi ehkä puhua jonkun ammattiauttajan kanssa asiasta, jotain hänellä selvästi on "vialla" päässään, kun aina tuohon samaan aiheeseen palaa.
 
-
Ehkä joo, jos ollaan 15-vuotiaita, mutta ei aikuisilla ihmisillä ole suuttuneenakaan tapana nimitellä toisia niin läskiksi kuin horoksikaan.
Aloittajaalle sanoisin, että miehesi kannattaisi ehkä puhua jonkun ammattiauttajan kanssa asiasta, jotain hänellä selvästi on "vialla" päässään, kun aina tuohon samaan aiheeseen palaa.
Juuri näin! Jokainen voi miettiä, mitkä ovat seuraukset jos tuollaisia sanoja käyttää vaikkapa työkavereita tai asiakkaita kohtaan. Aikuisuuteen kuuluu jonkinasteinen itsehillintä, myös sen lähimmän ihmisen kohdalla.
 
"xyz"
Kun ihminen on tarpeeksi vihainen se nimittelee. Kaikki ei niin tee koska sanavarastosta löytyy muitakin sanoja. Ja kun mies tietää että horottelu tympii sinua eniten, siksi suuttuessaan sitä tekee. Nykyään ihmisiltä puuttuu toisten kunnioittaminen. Mutta minusta on parempi haukkua horoksi, kuin vaikka läskiksi tai rumaksi tms.
Höpöhöpö. Kenenkään ei pitäisi joutua kuuntelemaan tuollaista. Ei vaikka olisi kyseessä riitatilanne. Parisuhteeseen kuuluu kunnioitus toista kohtaan ja tuon kunnioituksen pitäisi toimia riidellessäkin. Sanat voivat satuttaa siinä missä fyysiset iskutkin. Henkistä väkivaltaa siis, eikä millaan tavalla hyväksyttävää.

Tosin toimii toisinkinpäin. Ei naistenkaan tulisi päästellä suusta riitatilanteessa mitä sattuu.
 
"Suttura"
Ja mä kun ajattelin olevani ainoa nainen, joka voi hyvällä omallatunnolla todeta sanovansa exää huoraksi aina aika ajoin. Huoranpentukin menee, kun sitäkin valitettavasti olluna ollut. Ja sitten aina ilkiästi kysäisen siltä, että eikös se niin mennyt, että...että kuinka hän sai alkunsa ja onko oma äitinsä ollut sitten itse Neitsyt? Uskokaa, että haistattelu ja apinointi loppuu, kun annatte hyvät naiset palaa ja sanotte: " Että mitäs siinä leukoja louskuttaa huoraamisesta kärähtänyt huoranpentu?" Eihän se omena kauas puusta putoa! Tsemppiä!
 
"jep"
Jokunen viikko sitten mies huusi keskellä yötä, niin että pari lastamme heräsi. Tyttö tuli meidän makkariin, ja isäntäpä keksi sitten tytön kuullen ruveta huorittelemaan. Nyt olemmekin asumuserossa.
 
lonelyone
Niin itselleni kauheinta ei ole edes se että poikaystäväni hakkui ja huusi minulle huoraa.. ja aiemmin kaikkea muuta, koska tiedän että en ole sellainen. Kauheaa on vaan tajuta että ihminen jonka pitäisi sinua rakastaa ja suojella satuttaa tahallaan pahemman kerran. Eikä koskaan edes pyydä anteeksi..
 

Yhteistyössä