Mies haluaa vasektomian.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "alkup."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"alkup."

Vieras
Ja itse en oikein tiedä, onko se liian hätiköityä. Ollaan kolmekymppisiä, lapsia kolme. Ollaan puhuttu, ettei enää lapsia haluta kumpikaan (en siis minäkään), mutta ajatuksena se tuntuu vaan kovin lopulliselta. Ainahan on mahdollisuus adoptioon, mutta silti...

Jos mies ei enää lapsia halua, hän menee vasektomiaan. Miksei menisi jos kerran lapsiluku on jo täynnä, se on helppo ja pysyvä ehkäisy!
Haluatko siis silti pitää mahdollisuuden vielä?

[QUOTE="alkup.";22511461]Ja itse en oikein tiedä, onko se liian hätiköityä. Ollaan kolmekymppisiä, lapsia kolme. Ollaan puhuttu, ettei enää lapsia haluta kumpikaan (en siis minäkään), mutta ajatuksena se tuntuu vaan kovin lopulliselta. Ainahan on mahdollisuus adoptioon, mutta silti...[/QUOTE]

Olen tatuoitu jätkä!

me ollaan mietitty ihan samaa. ollaan 30v ja kolmas lapsi tulossa. Kumpikin ollaan sitä mieltä, että kolme riittää mainiosti. Mies haluaisi toimenpiteeseen, mutta itse mietin juuri tuota lopullisuutta. Minä en pysty mitään hormonaalista ehkäisyä käyttämään jne jne. Olisihan tuo hyvä ja varma ehkäisy. Kovasti mietitään siis täälläkin.

[QUOTE="alkup.";22511488]Niin, kyllähän hän on varma päätöksestä. Tällä hetkellä. Mutta jos viiden vuoden päästä mieli muuttuukin..[/QUOTE]

Huolehditko miehen puolesta vai omasta puolestasi? Tarkoitan että huolettaako sua enemmän se että sä haluatkin viiden vuoden päästä vielä yhden...?

Huolehditko miehen puolesta vai omasta puolestasi? Tarkoitan että huolettaako sua enemmän se että sä haluatkin viiden vuoden päästä vielä yhden...?

Täällä kyllä osataan kääntää kaikki naisen niskoille.
EN huolehdi mieheni puolesta, ENKÄ tarkoita, että mä haluaisin lasta viiden vuoden päästä sen enempää kuin miehenikään. Hän kun oli kesällä vielä sitä mieltä, että ei ole valmis vasektomiaan, mutta nyt olisi.

[QUOTE="alkup.";22511593]Täällä kyllä osataan kääntää kaikki naisen niskoille.
EN huolehdi mieheni puolesta, ENKÄ tarkoita, että mä haluaisin lasta viiden vuoden päästä sen enempää kuin miehenikään. Hän kun oli kesällä vielä sitä mieltä, että ei ole valmis vasektomiaan, mutta nyt olisi.[/QUOTE]

Noh noh, älä väännä mun sanoja. Ehkäpä mies on miettinyt asiaa nyt ja on varma päätöksestään. Monilla miehillä on yös joku outo luulo että "miehuus" kärsii vasektomiasta.... tai jotain. Ehkä asia vaan vaati pidemmän kypsyttelyn. ?

Noh noh, älä väännä mun sanoja. Ehkäpä mies on miettinyt asiaa nyt ja on varma päätöksestään. Monilla miehillä on yös joku outo luulo että "miehuus" kärsii vasektomiasta.... tai jotain. Ehkä asia vaan vaati pidemmän kypsyttelyn. ?

En väännäkään, puhuin tästä palstasta.
Ollaan puhuttu vasektomiasta jo pitkään (vuoden verran). Ollut aina vähän niin ja näin, välillä varma asiasta ja välillä ei. Nyt on kuitenkin ihan varma omien sanojensa mukaan. Itsekin olen täysin varma, etten lapsia enää halua, mutta silti. En oikein tiedä, ahdistaako siinä se lopullisuus vai mikä.

[QUOTE="alkup.";22511593]Täällä kyllä osataan kääntää kaikki naisen niskoille.
EN huolehdi mieheni puolesta, ENKÄ tarkoita, että mä haluaisin lasta viiden vuoden päästä sen enempää kuin miehenikään. Hän kun oli kesällä vielä sitä mieltä, että ei ole valmis vasektomiaan, mutta nyt olisi.[/QUOTE]

Siis sä sanoit että jos miehen mieli muuttuu jossain vaiheessa, siksei hänen pitäisi mennä vasektomiaan? Ja nyt olet varma että mieli ei muutu? Kumpi se on; mieli voi muuttua vai ei muutu? Jos mieli ei muutu niin sittenhän lopullinen ratkaisu on vain hyvä!

Mä en nyt vain tajua että mikä on ongelma kun kumpikaan ei enempää lapsia halua? Vasektomia on edullinen ja simppeli toimenpide miehelle, eikä tarvitse huolehtia muusta ehkäisystä.

[QUOTE="vierailija";22511633]Siis sä sanoit että jos miehen mieli muuttuu jossain vaiheessa, siksei hänen pitäisi mennä vasektomiaan? Ja nyt olet varma että mieli ei muutu? Kumpi se on; mieli voi muuttua vai ei muutu? Jos mieli ei muutu niin sittenhän lopullinen ratkaisu on vain hyvä!

Mä en nyt vain tajua että mikä on ongelma kun kumpikaan ei enempää lapsia halua? Vasektomia on edullinen ja simppeli toimenpide miehelle, eikä tarvitse huolehtia muusta ehkäisystä.[/QUOTE]

Missä oon sanonut, että olen varma ettei mieli muutu?

[QUOTE="alkup.";22511630]En väännäkään, puhuin tästä palstasta.
Ollaan puhuttu vasektomiasta jo pitkään (vuoden verran). Ollut aina vähän niin ja näin, välillä varma asiasta ja välillä ei. Nyt on kuitenkin ihan varma omien sanojensa mukaan. Itsekin olen täysin varma, etten lapsia enää halua, mutta silti. En oikein tiedä, ahdistaako siinä se lopullisuus vai mikä.[/QUOTE]

Ei asialla varmaan mikään kiire ole. Varmaan parempi antaa asian hautua ja päätöksen vahvistua vaikkpa joulun yli tai kevääseen. Ja sitten vasta ryhtyä toimeen.
Ja joo, onhan se lopullista.... mä olen päättänyt tehdä itse sen lopullisen ratkaisun lapsi luku kysymyksessä... päätös on vahvistunut aika varmaksi tässä vuosien saatossa. :)

No mun miehelle on tehty vasektomia kolmannen lapsemme jälkeen, noin 3,5 vuotta sitten. Mä olin silloin 29-vuotias, mies 33-vuotias.

Mies oli ehdottoman varma siitä, ettei enää halua enempää lapsia. Kyllä siinä käytiin mahdollinen ero (koskaanhan ei tiedä, mitä elämä eteen heittää) ja uusi kumppanikin läpi, jopa omien lastemme kuolema. Kaikista näistä asioista huolimatta mies oli ehdottoman varma. Puoli vuotta me asiaa pohdimme ja jauhoimme eri näkökulmista, kunnes mies sitten meni lääkäriin ja sai lähetteen itse toimenpiteeseen. Emme pakastuttaneet spermaa. Meidän perheessämme tuota vasektomiaratkaisua ei todellakaan ole kaduttu.

Ja jos joskus kävisi niin, että eroaisimme, niin hankkiutuisin itsekin sterilisaatioon.

[QUOTE="vierailija";22511633]Siis sä sanoit että jos miehen mieli muuttuu jossain vaiheessa, siksei hänen pitäisi mennä vasektomiaan? Ja nyt olet varma että mieli ei muutu? Kumpi se on; mieli voi muuttua vai ei muutu? Jos mieli ei muutu niin sittenhän lopullinen ratkaisu on vain hyvä!

Mä en nyt vain tajua että mikä on ongelma kun kumpikaan ei enempää lapsia halua? Vasektomia on edullinen ja simppeli toimenpide miehelle, eikä tarvitse huolehtia muusta ehkäisystä.[/QUOTE]

Ihan tosissaan, elämästä ei kyllä koskaan voi olla täysin varma. Vaikka nyt olisikin varma jostain asiasta niin voihan se mieli oikeasti muuttua, mitä vaan voi tapahtua mikä saa mielen muuttumaan.

[QUOTE="alkup.";22511642]Missä oon sanonut, että olen varma ettei mieli muutu?[/QUOTE]

"Nyt on kuitenkin ihan varma omien sanojensa mukaan. Itsekin olen täysin varma, etten lapsia enää halua, mutta silti"

Oletetaan että mies käy vasektomiassa. Hän katuu sitä viiden vuoden kuluttua ja haluaa vielä lapsen. Sinä et halua enää lapsia. Mitä sitten tapahtuu?

Toinen oletus; mies ei käy vasektomiassa ja haluaa viiden vuoden kuluttua lapsen, ja sinä et. Mitä tapahtuu sitten?

Mies sanoo olevansa ihan varma, ja itse sanot olevasi täysin varma. Mikä on ongelma?

Meillä taas toisinpäin, minä haluan mutta mies ei ole varma...
Lapsia kaksi, ikää minulla 24 ja miehelle 32 mutta minä tiedän että biolapsia en enää halua, jos meidän perheessä tulevaisuudessa on tilaa lapsille niin haluttais kovasti ottaa sijoituslapsia.

[QUOTE="vierailija";22511689]"Nyt on kuitenkin ihan varma omien sanojensa mukaan. Itsekin olen täysin varma, etten lapsia enää halua, mutta silti"

Oletetaan että mies käy vasektomiassa. Hän katuu sitä viiden vuoden kuluttua ja haluaa vielä lapsen. Sinä et halua enää lapsia. Mitä sitten tapahtuu?

Toinen oletus; mies ei käy vasektomiassa ja haluaa viiden vuoden kuluttua lapsen, ja sinä et. Mitä tapahtuu sitten?

Mies sanoo olevansa ihan varma, ja itse sanot olevasi täysin varma. Mikä on ongelma?[/QUOTE]

Me ollaan varmoja TÄLLÄ HETKELLÄ, siinä on melkoinen ero.
Lapset meillä on tehty aina yhteisymmärryksessä.