Mies haluaa vähemmän..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miliana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miliana

Vieras
Mietin tässä, että mitä minun kannattaisi tehdä, jotta seksielämä mieheni kanssa piristyisi...jotenkin epätoivoinen olo. Ollaan kolmikymppinen pari, avoliitossa oltu viitisen vuotta ja meillä on yhteinen koti. Parisuhteemme on tärkeimmiltä osa-alueiltaan oikein hyvä, rakastamme toisiamme ja arki on mukavaa.

Kuitenkin seksielämämme on hiipunut jo pari vuotta. Samalla on tullut esiin mieheni vähäinen seksuaalinen halukkuus ja mielenkiinto. Eli itse "kärsin" puutteesta, kun seksiä on ehkä kerran tai pari kuukaudessa, joskus harvemminkin. Toisinaan jään vaille orgasmia, kun mies laukeaa suhteellisen nopeasti eikä aina jaksa aina huolehtia minusta. Itse toki saan tyydytettyä itseni, mutta tarvitsisin ja haluaisin enemmän kun kerta parisuhteessa ollaan. Toivoisin seksiä ainakin kerran viikossa, mieluusti enemmänkin, olen aina ollut seksuaalisesti aktiivinen. Toki pärjään ilman, mutta en vain voi sille mitään, että olen turhautunut ja surullinen. Olen antanut aloitteenteon lähinnä miehelleni, koska jatkuva torjutuksi tuleminen alkoi murentaa itsevarmuuttani. Mieheni myös kertoi kokevansa ahdistusta kun joutuu torjumaan minut. Mieheni on nykyisin melko passiivinen, en ole aikoihin tuntenut mieheni seksuaalista himoa. Hellyyttä kyllä saan ja tunnen kuinka mieheni rakastaa minua. Yhteinen seksuaalisuutemme on kuitenkin laimentunut. Mies ei anna minulle seksuaalista nautintoa jos hänen ei tee mieli, eikä hänellä tietenkään mitään velvollisuutta ole minua tyydyttää. MInua pelottaa miten tässä käy kun vielä vanhenemme ja mieheni fyysiset valmiudet heikkenevät nykyisestä. Loppuuko seksielämäni kokonaan..?

Muita naisia mies ei halua eikä hänellä ole mitään valittamista seksielämästämme (lukuunottamatta minun turhautumistani, josta hän on pahoillaan). Olemme keskustelleet paljon, eikä meillä ole mitään epäselvyyksiä välillämme. Olen ehdotellut kaikkea mahdollista erilaista ja pyytänyt häntä kertomaan toiveistaan ja fantasioistaan. Olen viehättävä ja pukeudun kotioloissakin kauniisti. Erilaiset asut, hieronnat ja muut vaihtelut on kokeiltu, mutta eipä kai mikään saa miestä innostumaan yhtään tämän enempää. Olen pitänyt nyt ns. matalaa profiilia tässä seksiasiassa, jottei hän tunne painostusta tai ahdistusta vähäisemmistä haluistaan. Hän on sanojensa mukaan tyytyväinen ja onnellinen. MInäkin haluaisin olla, mutta tämä turhautumiseni vaikuttaa mielialaani ja siihen, että koen menettäväni jotain itselleni tärkeää. Mitä voin tehdä? Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa ja löytänyt ratkaisua? Toivon asiallisia vastauksia.

On olemassa yksinkertainen ratkaisu, se on tosin niin yksinkertainen, ettet vamaankaan usko sitä.

Lakkaatte odottamasta sitä kaikenmäärävää "halukasta" olotilaa alkaaksenne sekstailemaan. Sovitte että nyt halukkuus-puheet riittää ja on toiminnan aika. Sitten alatte ns. kylmästi aina sekstailemaan kun seksi tulee mieleen. Jos sinulle useammin, niin älä jää kiinni tasapuolisuus-ajatuksiin tms. rajoituksiin, vaan mieti vain että tahdot nyt nauttia fyysisestä seksistä. Ja koska olette sopineet näin toimivanne, ei miehesi tarvitse ahdistua jollei satu juuri silloin haluttamaan, vaan hän voi ihan rauhassa keskittyä nostamaan haluaan ja kaluaan vaikka millä fyysisillä tavoin, tietenkin sinun avustuksellasi. Jos ei jokakerta täydellisesti onnistuisikaan, niin mitäpä siitä, sillä kun kertoja on usein, niin kokonaisuuden kannalta niillä on lähinnä terapeuttinen merkitys.

Seksi on mitä suurimmassa määrin hengen ja ruumiin yhteistoimintaa, joista kumpikin vaikuttaa kumpaankin. Näinollen on tietenkin hyvä myös varmistaa että miehesi on fyysisesti terve. Sitten vaan toimintaan!

meillä tilanne sama mutta toisinpäin, eli minä mies haluisin useammin ja vaimolle riittää se karran kuukaudessa, meilläkin asiasta juteltu ja vastaus, ei pysty jos ei tee mieli. En halua häntä pakottaa enkä painostaa mutta itseä kun tekis huomattavasti enemmän mieli. Ikävä kyllä en voi ap:tä auttaa mutta kuten hän myös minä olen kiitollinen ehdotuksista. Varmaan pitäisi seksiterapeutille mennä jospa ulkopuolinen saisi myös vaimon ymmärtämään ja muutenkin antamaan hyviä ideoita?

Aivan, tuon kun kaikki oivaltais, hyvin kirjoitit.
Eli kun alkaa tehdä mieli niin ei muuta kuin käsiksi, toinen tulee mukaan tai sitten ei.
Elämä pitää ottaa niin että siinä on seksi/ sekstaaminen yhtenä osana, jokapäiväistä menoa kuten ruoan syönti. Kun tulee nälkä niin pompitaan jääkaapille ja ängetään jotain suuhun.
Se että aletaan tekemään jotain numeroa, vuoroista puhumattakaan, tekee koko hommasta liian väkinäistä vääntämistä.

Kyllä niin ottei seksiasiat toimi silleen tasapuolisesti.Nainen taitaa jäädä tappiolle tässä asiassa.Miehet saavat orgasmin aika helposti,naista pitää kuumentaa hyvä ettei hellan levyllä.Kerran viikossa tuntuu aika vähältä.Vaikeita asioita.Toivottavasti löydätte toimivan ratkaisun.Talkoita en suosittele.

Meillä taas ollaan tilanteessa, että tuntuu siltä, ettei mikään ole tarpeeksi. Seuralaiseni onkin jo sanonut, että tarvitsisin 3-4 naista, koska yksi ei pysty tyydyttämään himoani. Tiedän, että tällainen asia käy ennen pitkää vituttamaan partnerianim, mutta en vaan voi sille mitään, että aina, kun ollaan iskuetäisyydellä, mulla alkaa himot hyrräämään ja tekee mieli niin vimmatusti.

Jos nainen jää paitsioon, yksi keino on hankkia leluja, esim. imukuppidildo. Toinen radikaalimpi vaihtoehto on vieraan kokeilu. Kuten monet ovat kirjoittaneet, vieraan tuonti mukaan on usein aktivoinut parin seksielämääkin. Ja jos se ei aktivoi, niin ei kai sitten voi mitään - ainakin nainen nauttisi olostaan eikä tarvitsisi vaivata päätään näillä. Tosi miehekästä miestä on runsaasti ainakin saatavilla ja mihin tahansa suostuvat. Toisin päin onkin heikompi tilanne, jos mies on puutteessa. Silloin pitää yleensä lähteä pettämään ja suhde aika usein kariutuu.

Kymmenen vuotta taaksepäin kaappasin oikein namupalan naisen.Rakastuttiin toisiimme oikein tosissaan.Muodot kuin Venuksella.Hänestä ei voinut pitää näppejään erossa.Seksiä aamuin,päivin illoin.Muutama vuosi meni,luppuvaiheessa hänen seksihalut alkoivat hiipumaan ja samalla alkoi kyllästyä minuunkin kunnes lähti ja kohtvällee uuden rakkaan kainalossa.Kyllä seksi on herkkua niin kauan kun sitä on ja kykenee.VOin paljastaa,olen aito sohvis ja olen tästä kertonut aiemminkin.Nykyäänkin haluja ja kykyäkin tuntuu olevan,mieleistä kohdetta ei ole.

Kuten Dr. Phil on sanonut, että parisuhteessa seksielämän painoarvo on sen toimiessa 10%, ja kun se ei pelaa niin 90%. Näin se vain on. Kasvaa usein kohtuuttomiin mittasuhteisiin, kun halut ja tarpeet ei kohtaa toisiaan tasapuolisesti. Hyvin harvoin seksielämä halujen suhteen on pariskunnan kesken on tasapainossa. Olen ainakin itse sitä mieltä, että mitä enemmän toinen kieltää, sitä enemmän haluaa. Toinen taas kokee paineita kun ei jaksa tms.

Tuntuu vain, että naisella ikään kuin suurempi oikeus kieltäytyä kuin miehellä. Ne harvat kerrat kun olen anatanut "pakit" vaimolleni, olen saanut kyllä tuta.

Mitä keskusteluja seuraa, niin olen sitä mieltä että miestä objektisoidaan tällä hetkellä itse asiassa enemmän kuin naista. "Naiset puutteessa, mikä on kun mies ei anna..." näitä juttujahan levitellään lehdissä.

Miehellähän ei ole ikään kuin oikeutta kieltäytyä, tai hän leimautuu mieskunnottomaksi. Jos nainen kieltäytyy, niin mies ei vain sytyttänyt.

Faktahan on myös se, että ihmisillä/pariskunnillaei ole enää aikaa toisilleen, työ vie mehut ihmisistä, mikä on aika sairasta. Ei mikään ihme että vieraannutaan ja löydetään uusi "sielunkumppani" esim. kollegasta, kun hänen kanssaa ollaan enemmän tekemisissä kuin oman puolison kanssa.

Olen sitä mieltä kyllä parisuhteessa on "velvollisuus" antaa toinen toisilleen, varsinkin jos muuten välit on kunnossa. Kyllä itselläkin on joskus vaikea syttyä vaimon lähennellessä, mutta tiedän että kun ryhdytään tositoimiin, niin kyllä syttyy. Sitä paitsi ajattelen että ei ole seksikkäämpää näkyä kuin naisen kasvot kun ne vääntelehtivät orgasmissa, eihän siinä voi olla syttymättä... Kyllä itse koen velvollisuudekseni tyydyttää vaimoni. Ja sitäpaitsi kun on saanut, niin välittömästi sen jälkeen juuri seksi on vähän aikaa vähiten ajatuksissa pyörivä asia, ja vaikka olisi ollut viikko taukoa syystä taikka toisesta, niin kaikki ne seksittömät päivät painuvat unholaan sillä hetkellä.

Ja nyt rupesi muuten justiinsa panettamaan...täytyypä mennä antamaan vaimolle...

Alkuperäinen kirjoittaja Miliana:
Mietin tässä, että mitä minun kannattaisi tehdä, jotta seksielämä mieheni kanssa piristyisi...jotenkin epätoivoinen olo. Ollaan kolmikymppinen pari, avoliitossa oltu viitisen vuotta ja meillä on yhteinen koti. Parisuhteemme on tärkeimmiltä osa-alueiltaan oikein hyvä, rakastamme toisiamme ja arki on mukavaa.

Kuitenkin seksielämämme on hiipunut jo pari vuotta. Samalla on tullut esiin mieheni vähäinen seksuaalinen halukkuus ja mielenkiinto. Eli itse "kärsin" puutteesta, kun seksiä on ehkä kerran tai pari kuukaudessa, joskus harvemminkin. Toisinaan jään vaille orgasmia, kun mies laukeaa suhteellisen nopeasti eikä aina jaksa aina huolehtia minusta. Itse toki saan tyydytettyä itseni, mutta tarvitsisin ja haluaisin enemmän kun kerta parisuhteessa ollaan. Toivoisin seksiä ainakin kerran viikossa, mieluusti enemmänkin, olen aina ollut seksuaalisesti aktiivinen. Toki pärjään ilman, mutta en vain voi sille mitään, että olen turhautunut ja surullinen. Olen antanut aloitteenteon lähinnä miehelleni, koska jatkuva torjutuksi tuleminen alkoi murentaa itsevarmuuttani. Mieheni myös kertoi kokevansa ahdistusta kun joutuu torjumaan minut. Mieheni on nykyisin melko passiivinen, en ole aikoihin tuntenut mieheni seksuaalista himoa. Hellyyttä kyllä saan ja tunnen kuinka mieheni rakastaa minua. Yhteinen seksuaalisuutemme on kuitenkin laimentunut. Mies ei anna minulle seksuaalista nautintoa jos hänen ei tee mieli, eikä hänellä tietenkään mitään velvollisuutta ole minua tyydyttää. MInua pelottaa miten tässä käy kun vielä vanhenemme ja mieheni fyysiset valmiudet heikkenevät nykyisestä. Loppuuko seksielämäni kokonaan..?

Muita naisia mies ei halua eikä hänellä ole mitään valittamista seksielämästämme (lukuunottamatta minun turhautumistani, josta hän on pahoillaan). Olemme keskustelleet paljon, eikä meillä ole mitään epäselvyyksiä välillämme. Olen ehdotellut kaikkea mahdollista erilaista ja pyytänyt häntä kertomaan toiveistaan ja fantasioistaan. Olen viehättävä ja pukeudun kotioloissakin kauniisti. Erilaiset asut, hieronnat ja muut vaihtelut on kokeiltu, mutta eipä kai mikään saa miestä innostumaan yhtään tämän enempää. Olen pitänyt nyt ns. matalaa profiilia tässä seksiasiassa, jottei hän tunne painostusta tai ahdistusta vähäisemmistä haluistaan. Hän on sanojensa mukaan tyytyväinen ja onnellinen. MInäkin haluaisin olla, mutta tämä turhautumiseni vaikuttaa mielialaani ja siihen, että koen menettäväni jotain itselleni tärkeää. Mitä voin tehdä? Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa ja löytänyt ratkaisua? Toivon asiallisia vastauksia.

Ota ihmeessä rakastaja itsellesi...Se on sinulle eduksi kaiken tavoin ja ne tekee koko yönkin sessioita ja halukkaita mihin mitenkin sessioon...yhteisellä haluamalleen tavalle...Naiset tän lukiessaan ettei sun tarvi kärvistellä 'puutteessa' liian kauan.. ja sinä olet se aktiivinen osapuoli...sä menet kohta päin seiniä jos ei tyydytetä kuin pitääkin ja antaa enemmän sitä orgasminnautintojakin jne...Ja se pitää terveenäkin kaikin tavoin...Mitä ollaan koettu paljon ett tyydytetään täysillä toisiamme orgasmeihin ym yhteenkuuluvuuteen...Ja olet hyvässä iässä ja sun nautinnot kasvaa vaan kun sulle annetaan mahdollisuus mitä erilaisimpiin nautintoihin naisena;))...sehän tärkeää eikä lamaannutaa sitä jopa johtaa siihen ett saa orgasmia luonnostaan ja sit siitä ne vaikeudet sitte alkaakin jos omaa seksihaluja yrittää vähätellä tai jopa lamaannutaa ym ym..Nauti täysillä vaik millä keinoin, puhu miehesi kans, jos ei onnistu, nii toimit ett saat sen omas seksin valtoimenaan nautinnoiksi yhä enemmän pidä siitä huoli äläkä sorru mitä ihmeellisiin epätoiv. alennustilaan jne...Ota ohjakset käteen ja toimi...Niin moni täälläkin tekee tekee vähä itsekkäitäkin päätöksiä ym ym...mikä on sulle parhaaksi ym ym...Joten me kannustamme ett 'hankit rakastajan' sillo tällöin ja vaik puhut miehelles saanko muitaki vähä kokkeilla jne...Hyvä itsetuntoiset miehet antaa naisensa 'käydä vieraissakin:)' sitähä ne itsekkin tekevät,,niin fifty-fifty tilanne...Mut ett nyt kärvistelis puutteessa toimi ja nopeasti sinun parastasi ajatellaan tässä, ja kokemuksestani kerron miten lisää haluaa seksiä kun 'on ollut rakastajia' jotka osaa hoitaa naiselleen eksra nautinnot miten mitenkin toiveitten mukaan ja vielä uusia juttujakin jos vaa pitää siitä...Ei ole aina helppoa sulletää asia mut toivon ett toimit ett itsesi vuoksi jo ne nautinnon saamiset olis jo luonnostaan lisäävä voimavarakin...sitä on energinen, vaikuttaa niin jopa (ettei sairastelekkaan) ym ym rentoa oloa koko olemukseesi kaiken tavoin...Toivon ett saat ratkaistua asian...vaik siten vierasta miestä ajatellenkin...Tai salaakin...Sun turhautumiset ym pahanolontunteet häviää saman tien...Kun on se oma rakastaja....ja joka naisella todettu se 'ett rakastaja' olis kaikille tästä kärsiville naisille jotka ei saa seksiä tarpeeksi tai ei osata käsitellä toista ett saadaan ne mahtavat nautinnot..Jopa oman miehen luvallakin....Ja käytä välillä omaa dildoakin...sekin lievittää oloas kummasti...Siihen joka naisella oikeus tutustua omaan kehoonsa muutenkin...Ja livenä siten välillä se 'rakastaja mies' ns korvike ett saat jonkunlaisen tasapainon seksin haluamisen saralle....Teillä ei nähtävästi kohtaa nää seksihalut ollenkaan...Tee jotain itsesi hyväksi jo ennenkuin on liian myöhäistä...Toivon parasta sulle, vaikkakin ei helppoa aina ole!! Meillä monet naiset tääl onneks saa 'miehen luvalla' mennä rakastajien luo, kun mies haluaa vähemmän...Mutta kuka mitenkin...!!

Mulla on hieman sama tilanne kuin ap:lla, paitsi ettei mies kerro syyksi muuta kuin väsymyksen ja sterssin. Mutta kun ollaan kolmekymppisiä ja tätä on jatkunut jo useamman vuoden niin ei tässä ole auttanut kuin tyydyttää tarpeensa muilla keinoin. Arki meillä sujuu hyvin ja ollaan muutenkin täydelliset toisillemme, jopa fyysisestikin seksi on ollut hyvää aikaisemmin, mutta nyt nekin vähäiset kerrat alkavat olla jotain 5 minuutin panoja, joissa mies ei panosta yhtään minun tyydyttämiseeni vaan tuntuu että tarkoituksena on vaan saada omat pussit tyhjäksi ja laittaa nukkumaan tms. Vaikka hellyyttä kyllä muuten on paljonkin, niin tämä seksipuoli on kyllä latistunut täysin!

Kertokaa muistin virkistämiseksi millaista seksin pitäisi olla?
Mielestäni tässä kohdassa nainen voisi olla se määräävämpi osapuoli ja voisi kertoa selvin sanoin mitä hän haluaa.

Olen 19-vuotias ja mieheni, joka on 21-vuotias ei tahdo seksiä kuin kerran viikossa ja silloinkin tulee niin nopeasti etten minä, joka runkkaan joka päivä voi saada orgasmia parissa minuutissa. se on turhauttavaa tulla torjutuksi melkein joka kerta... joudun joka ilta hoitelemeen itse itseni... tarvin kai jotain pillereitä, jotka vie halut... ei näin nuorena kiinnosta seksiä lopettaa... paras kai ruveta pettään sit...

Alkuperäisen aloittajan kirjoitus on täsmälleen kuin omalta näppikseltäni. Kaikkeni yritin ja kun toista ei vaan haluttanut, niin piti tehdä päätös haluanko elää loppuelämäni seksittä. En halunnut, joten vaikka kaikki muuten olikin hyvin, niin valitettavasti en muuta keinoa enää nähnyt kuin eron. Sen jälkeen minulla on ollut rakastaja ja takaisin vanhaan en haluaisi enää ikinä, kyllä seksi voikin olla taivaallista. Toivottavasti te silti keksitte jonkin keinon jolla pelastaa muuten hyvän suhteenne, valitettavasti minulla ei siihen vinkkejä kaiken kokeilemasi lisäksi löydy.

Yhteistyössä