E
"Elle"
Vieras
Onko kellään tullut puolison kanssa sanomista sellaisesta asiasta, että toinen haluaisi aina tehdä kaiken (siis vapaa-ajan jutut) yhdessä, mutta kumpaakin kiinnostavat eri asiat? Meillä tulee tästä aina välillä vähän sanomista: minä harrastan ulkoilua, lukemista ja käsitöitä, ja sen lisäksi tapaan muutamaa ystävääni kaupungilla silloin tällöin. Viihdyn kotona hyvin enkä koskaan pitkästy siellä. Miehellä taas ei varsinaisesti ole mitään harrastuksia, vaan illat kuluvat sohvalla television ääressä ja hän pitkästyy usein. Kavereitakaan hänellä ei ole. Hän ehdottelee usein että mennäänkö konserttiin tai lätkämatsiin tai teatteriin tai vaikka risteilylle, ja minua ei taas tuollaiset kauheasti huvita. Käymme kyllä konserteissa ehkä noin 4 kertaa vuodessa, laivalla samoin noin neljä kertaa ja sitten muita vastaavia menoja on 2-4 vuodessa.Lisäksi tietty käymme kaupungilla, vanhempien ja sisarusten luona jne. Mies kuitenkin haluaisi, että harrastaisimme tuollaisia yhdessä paljon enemmän ja vetoaa siihen että muuten hän pitkästyy. Minun harrastukseni ja kaverini eivät häntä kiinnosta. En haluaisi valita harrastuksiani miehen kiinnostusten mukaan ja mielestäni joustan jo riittävästi kun esim. konserteissa en itsekseni kävisi ollenkaan kun en ole musiikista mitenkään innostunut, mutta mies valittaa että olen itsekäs eikä suostu menemään mihinkään yksikseen. Hän väittää myös, että emme vietä riittävästi aikaa yhdessä, vaikka olemme melkein kaikki arki-illat kaksistaan kotona ja minun puuhistani huolimatta katselemme telkkaria ja juttelemme ainakin 2-3 tuntia per ilta, ja viikonloput olemme myös yhdessä paitsi hän ei tule ulkoilemaan kanssani eikä tietty lue samaa kirjaa kuin minä jne. Mutta en nyt noita harrasta kuin enimmillään ehkä 4 tuntia/vapaapäivä. Mitä mieltä te olette?