Mies haluaa pian lapsen, itse haluan myös mutta ehkä kymmenen vuoden päästä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äääähhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äääähhh

Vieras
Minä olen 23 vuotias, mies 26 vuotias. Viimeisen puolen vuoden aikana on vähän väliä ollut puheena se että mies haluaisi lapsen vähintään parin vuoden sisällä. Itsekin haluan lapsia, mutta en voi kuvitella asiaa ajankohtaiseksi vuosiin. Miten olette tällaisesta tilanteesta selvinneet? Olemme molemmat töissä, mutta haluan itse ensin oman asunnon, matkustella ja nauttia nuoruudesta rauhassa. Tuntuu että mies on kohta valmis eroamaan jos en pian muuta mieltäni.

Onko teillä muutenkaan samanlaiset ajatukset tulevaisuudesta? Urasta, vapaa-ajan vietosta, lapsiluvusta jne.

Älä nyt ainakaan hankkiudu raskaaksi miehen mieliksi. Jos mies sinut sen takia jättää, niin varmasti löydät jonkun sinulle sopivamman, jonka kanssa voit sitten aikanaan perustaa perheen.

Suunnitelmat on muuten kyllä samat, ainoastaan tämä lapsiasia aiheuttaa erimielisyyttä.
Elämässäni seuraava haave on saada oma asunto. Asutaan nyt sukulaiselta vuokratussa tosi edullisessa pienessä kaksiossa, tähän 45 neliön asuntoon ei kolmatta saisi mahdutettua. Tässä kun on edullinen asua, niin ollaan voitu hyvin säästää tulevaan omaan asuntoon. Haluan kerralla mieleisen oman asunnon/talon, joten en halua kiirehtiä.

Älä odota liian kauan. Itse odotin aikoinaan 12v, koska exä ei ollut valmis ja piti saada ensin oma koti, rahaa säästöön ja molemmille ammatit. Nyt olen jo 34v, nykyisen kanssa ollaan parisen vuotta yritetty, mutta vauvaa ei vain kuulu. Seuraava askel on lapsettomuushoidot.

Ottakaa tutun vauva hoitoon, niin mies näkee mitä itku-kakka-puklu-hommaa se on :) ja mä ainakin allekirjoituttaisin miehellä yöhoitositoumuksen eli saisi hoitaa puolet yöheräämisistä sitten itse! Ja voisi jäädä koti-isäksi. Voit myös näyttää jälkeen raskauden-kroppakuvia, joten ehkä miehen mieli muuttuu siitäkin...

45 neliöön mahtuu kyllä vauvakin jonkin aikaa. Ei se tilaa vie. Meillä 47 neliötä ja meidän "vauva" on jo 4 v. Ehkä vuoden päästä muutto isompaan.

Älä nyt todellakaan tee lasta miehen mieliksi. Alle kolmekymppisenä ei tarvitse mitään lapsijuttuja edes miettiä. Sain itse lapsen 31-vuotiaana ja olen todella onnellinen, että ehdin matkustaa ja luoda uraa ennen sitä. Matkustelen yhä, mutta eihän ne matkat nyt samanlaisia ole.

• Tykkää
Reactions: Nuri

Yhteistyössä