Mies haluaa lisää lapsia, minä en.

  • Viestiketjun aloittaja "odottaja"
  • Ensimmäinen viesti
"odottaja"
Asustellaan kivassa omakotitalossa kivalla alueella. Meillä toimii kaikki, elämä on lähes täydellistä. Odotetaan nyt 7 lasta (pienillä ikäeroilla), parisuhdekin toimii kuin "unelma". Lapset on ihania, meillä pieneläimiä (häkki sellaisia), yks ihminen on kertonut olevansa jopa kateellinen. Mua nyt vaan huolettaa se, että mieheni, lasten hyvä isä, haluaa vielä tämänkin jälkeen lapsia mutta minä en. Kaikki on meillä ehkä vähän "liiankin" hyvin (en keksi muuta syytä lasten haluamiseen), hoidan kotia ja lapsia mieheni ollessa töissä, kun tulee kotiin, hoidamme kaikki yhdessä. Mutta... romutanko tämän "ihanan" elämämme kertomalla miehelle että ei enää..? Ei, emme ole lestadiolaisia, eikä miehenikään. Miten siis kertoa ja selittää etten halua? Kysyy taatusti syytä eikä mulla nyt varsinaista syytä olekaan...en vaan halua. Enkä usko että mieheni hyväksyy ja nielee asian tuosta vaan. Olin päättänyt että lapsilukumme on täynnä kun viides syntyi, ensimmäinen "kriisimme" iski kun kieltäydyin kuudrnnesta. Ensin ei puhunut mulle viikkoon... lopulta suostuin kuudenteen. 7 saa riittää.. Mitä oikeen stooreilisin hänelle? En nyt mitään kritisointia kaipailisi... Perhe-elämäämme halusin kehua jotta siis kaikki ymmärtäisivät ettei voi siis vedota huonoon elämänlaatuun tms parisuhdeongelmiin jne. En osaa edes selittää :) Tiedän että asioista kuuluu keskustella, loukkaanko toista sanomalla vaan että EI ja piste... tiedän reaktion ja tien miltä tuntuu kun kovasti haluaa lapsia ja kumppani sanoo ehdottoman ein..
 
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29128130:
mun mielestä miehes ei voi pakottaa sua hankkimaan lapsia enempää kuin itse haluat.
Näinhän se aina on, oli kyseessä sitten mies tai nainen joka lisää toivoo. Pakottaa ei voi, ja luulisi jokaisen ymmärtävän ettei myöskään kannata.

Rehellisyyden nimissä seitsemän on aika monta lasta, luulisi niiden riittävän. :) Mutta miksi sinun täytyisi suoralta käsin sanoa EI ja kieltää kaikki keskustelu asiasta? Voithan hyvin keskustella asian läpi miehesi kanssa, ei se tarkoita että muutat mielesi lopulta. Kunhan teet selväksi, että mitään painostamista tai muita manipulointikeinoja et asiassa hyväksy.
 
kauhistuksen kanahäkki
[QUOTE="aloittaja";29128135]Täytysköhä vedota omaan terveyteen tms..?[/QUOTE]

Taikka jaksamiseesi, jos sä nuo kaikki lapset kuitenkin pääasiallisesti hoidat? Sanot ettet jaksa hoitaa enempää lapsia. Vetoa myös siihen että kahdeksan (on tuo seitsemänkin) teini-ikäistä samassa huushollissa on jotain todella kuluttavaa. Sekä siihen että mitä enemmän lapsia sen vähemmän yksilöllistä huomiota kenellekkään.

Millä sun mies perustelee tollaista laumaa lapsia? Ihan vaan sillä että hän haluaa? Onko mitään konkreettisia perusteluita?
 
"aloittaja"
Hän vaan pitää niistä ja olen ymmärtänyt että se on hänelle tärkeää että hällä on monta jälkeläistä, samaa lihaa ja verta. On ylpeä jokaisesta, saan seurata hymyillen vierestä miten jopa pussailee heitä ja pitää hyvänä. Iltaisin haluaa itse viedä pienimmät nukkumaan, juttelevat siellä pikkuautoista ja muuta mukavaa. Mä jos vien ni huutavat mulle :D Se on niitten juttu. Ykkösasia elämässään ovat lapset, kuten tietysti kuuluukin. Tuntuu jopa pahalta kieltäytyä mutta odotusajat eivät ole itselle kovin mieluisia.. :/ Täytyy jutella asia läpi kanssaan... Alkaa varmaan jopa itkemään..?
 
"aloittaja"
Olen ollut vuosia kotiäitinä. Tuskin se on kotiin sitomista, kyllä saan lähteä viihteelle kun en odota, nytkin vloppuna lähden yksin shoppailemaan, olen ns vapaa tekemään mitä haluan..
 
[QUOTE="aloittaja";29128194]...jopa pussailee heitä ja pitää hyvänä...[/QUOTE]
Käsittääkseni tämä on ihan normaalia vanhemman toimintaa, miksi kirjoitit 'jopa'?

Sama koskee itkemistä. Mitä se haittaa vaikka mies itkee? Anna hänen surunsa surra, jos kerran surutyötä täytyy tehdä kun on VAIN 7 lasta saanut. :whistle:
 
kauhistuksen kanahäkki
Mitäs sitten kun lapset kasvavat? Sun on vaikea löytää töitä kun oot lojunut vuosikaudet lasten kanssa kotona? Kuka heidät sitten elättää kun ovat sen ikäisiä että ainoat tuet on lapsilisät? Tuskin miehelläsi niin hyvä palkka kumminkaan on että sillä yksin kahdeksan lasta ja vaimon elättää? Äläkä sano että sossu maksaa, emme voi tietää onko silloin enää olemassa mitään sossuntukia, niitä kiristetään nyt jo.
 
"aloittaja"
Monessa tuntemassani perheestä mies ei näytä tunteitaan niin "näkyvästi" kuin minun mieheni. Siksi tuo sana "jopa", vaikka oli vähän tyhmästi laitettu. Sille ei vaanvoimitään jos kunnon "kriisi" iskee välillemme. Niin tärkeää kuin se onkin hänelle..
 
"aloittaja"
Olin töissä puolisen vuotta ennen tätä raskautta mutta en nyt pidä sitä elämänvaihetta niin "kävin töissä!" -vaiheeksi. No joo tiedä sossusta, emme käy rahaa sieltä pyytämässä ollenkaan, toistaseks pärjätään tuilla ja miehen palkalla.
 
[QUOTE="aloittaja";29128228]Monessa tuntemassani perheestä mies ei näytä tunteitaan niin "näkyvästi" kuin minun mieheni. Siksi tuo sana "jopa", vaikka oli vähän tyhmästi laitettu. Sille ei vaanvoimitään jos kunnon "kriisi" iskee välillemme. Niin tärkeää kuin se onkin hänelle..[/QUOTE]

Mä en ole kyllä nähnyt tutuissani tai kaveriperheissäni yhtäkään isää, joka ei lapsiaan pussailisi täysin avoimesti silloin kun siltä tuntuu. Surettaa jos sellaisiakin vielä on. : /
 
kauhistuksen kanahäkki
[QUOTE="aloittaja";29128246]Olin töissä puolisen vuotta ennen tätä raskautta mutta en nyt pidä sitä elämänvaihetta niin "kävin töissä!" -vaiheeksi. No joo tiedä sossusta, emme käy rahaa sieltä pyytämässä ollenkaan, toistaseks pärjätään tuilla ja miehen palkalla.[/QUOTE]

Entä sitten kun kaikki lapset ovat yli 3v? Millä sitten pärjäätte. Palkkaisitko itse työnantajana ihmisen joka on ollut 10-13 edellistä vuotta kotona?

Miten musta tuntuu että sä oikeasti itsekin haluisit sen kahdeksannenkin lapsen...
 
"aloittaja"
Miksi sitten olisin tällaista tänne kirjoittanut? Minusta mun on vaan aika lopettaa kotiäidin työt jossain vaiheessa. Miksi ei palkkaisi? Pitäiskö sen takia jäädä kotiin ja tehdä toinen liuta lapsia? Ajatteleekohan miehenikin noin.
 
Tosiaan voit vedota terveydellisiin syihin, riippuu syistä minkä ikäinen olet? Fysilogisestikin 7 lasta on paljon. Onneksi sun psyyke on kestänyt, mutta jos vastoin omaa etiikkaa toimit, voi sekin rakoilla!
Miten pienin välein lapset ovat syntyneet?
Miettikää sitäkin, kun kaikki ovat about 10-20v ikäisiä: opiskelu maksaa, vaatteet maksaa (silloin ostetaan jo muualta kuin Anttilasta tai kirpparilta), harrastukset maksaa jne..
 
"höh"
[QUOTE="aloittaja";29128352]Miksi sitten olisin tällaista tänne kirjoittanut? Minusta mun on vaan aika lopettaa kotiäidin työt jossain vaiheessa. Miksi ei palkkaisi? Pitäiskö sen takia jäädä kotiin ja tehdä toinen liuta lapsia? Ajatteleekohan miehenikin noin.[/QUOTE]

No onko sulla ammattia?työkokemusta? jos ei ole niin voihan mies ajatella että on hyvä että olet kotiäitinä mutta onko miehesi laskeskellut kun lapset kasvavat menoja?onko hänellä hyvä palkka?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29128226:
Käyt laittamassa piuhat solmuun ja ihmettelette sitten yhdessä kun et enää tule raskaaksi.
Mä mietin samaa. Tosin samalla pohdin, että onkohan parisuhde, jossa on itselle helpompaa pitää salaisuuksia kuin olla rehellinen, kovin terveellinen?

Mutta ap, ehdottomasti pane piuhat poikki, joko kertomalla suoraan tai selän takana. Silloin mies ei voi puhua sua enää tekemään lisää lapsia, kun et niitä halua :)
 
"vieras"
[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";29128539]Kun uusi vauva täyttää 3kk, miehesi voisi jäädä vanhempainvapaalle nauttimaan kunnolla seitsemästä lapsestaan ;)[/QUOTE]

Näin just. Mitä jos ap sanot miehellesi, että jää kotiin hoitamaan todella sitä katrasta, siivoamaan ja laittamaan ruokaa vanhempainvapaan ajaksi. Lähdet sinä jollekin kurssille. Aika sinun on kyllä jo jotain muutakin tehdä ennen kuin ikä painaa niin, että olet jo out työmarkkinoilta.
 

Yhteistyössä