Mies haluaa lapsen hoitoon, minä en

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kotiäiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kotiäiti"

Vieras
Nuorimmaisemme täyttää ensi kesänä 3v, ja mies on jo alkanut miettiä päivähoitopaikkaa. Minä en todellakaan halua laittaa noin pientä mihinkään, en vain pysty.. Mielestäni alle 4-vuotiaiden paikka on kotona. Meillä on jatkuvasti tästä riitoja... Mieskään ei halua jäädä kotiin, ja hän sanoi että 3-vuotias on tarpeeksi iso menemään hoitoon. Mitä hittoa minä oikein teen :/

No öö, mitäs sinä sitten teet, jos lapsi menee hoitoon? Pyörittelet peukaloita kotona? Tuossa ei siis mainita sinun töihin lähtemisistä mitään? Ja jos yli 3v kanssa on kotona, on vaihtoehdot a) irtisanoutua ja jäädä ilman mitään b) työn osa-aikaistaminen lapsen hoidon vuoksi.

Viimeksi muokattu:
Minulla on työpaikka. Ei ole silti mikään kiire sinne.

Ei varmaan sinulla ole kiire, mutta mietitkö miehesi kantaa asiaan ollenkaan? Kun lapsen täyttäessa 3v, se pieni kodinhoitokin lakkaa, niin meinasitko että miehesi elättää koko perheen?
Ehkä miehelläsi on kiire, että sinäkin palaat työelämään. Ei koko perheen asioissa ole vain ja ainoastaan kyse sinun haluistasi.

No kun kerran mies haluaa lapsen hoitoon ja sinä et, ja kun sulla ei ole tarvetta palata töihin kun rahaa on muutenkin, niin miehen mieliksi viet lapsen vaikka puolipäivähoitoon, ei se siitä pilalle mene.

Me tehtiin miehen kanssa yhdessä päätös, että mä sanouduin irti vakipaikastani ja jäin kotiin lasten kanssa. Meillä neljä lasta ja paljon kaikkea lääkäri ym. käyntejä. Ja lapset sairastaa enempi, kun "normaali" lapset, niin ei töistä voisi niin paljoo olla edes pois. Jos teillä talous kestää, niin suosittelen jäämään vielä kotiin. Töitä ehtii ihan varmasti vielä myöhemminkin tehdä. Tai sitten jos jotain osa-aikaista iltaisin ja viikonloppuisin.

[QUOTE="kotiäiti";25478816]Nuorimmaisemme täyttää ensi kesänä 3v, ja mies on jo alkanut miettiä päivähoitopaikkaa. Minä en todellakaan halua laittaa noin pientä mihinkään, en vain pysty.. Mielestäni alle 4-vuotiaiden paikka on kotona. Meillä on jatkuvasti tästä riitoja... Mieskään ei halua jäädä kotiin, ja hän sanoi että 3-vuotias on tarpeeksi iso menemään hoitoon. Mitä hittoa minä oikein teen :/[/QUOTE]

Jospas miehes haluaa, että sinäkin lähtisit tienaamaa.

niinpä lain mukaan sulla oikeus olla poissa töistö hoitamassa alle kolme vuotiasta. mitäs meinasit sit junailla, millä lailla jäät vielä vuodeks kotiin että työpaikka säilyis?

Kaunis ajatus, mutta työnantajasi saattaa olla eri mieltä. Työnantajan ei ole pakko antaa sinulle palkatonta vapaata, eikä opintovapaata... voi irtisanoa sinut, eikä siinä ole sitten mitään laitonta.

Mikset hankkiudu raskaaksi?

Yhteistyössä