Mies haluaa kuulemma erota. ;(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "petetty"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"petetty"

Vieras
Sanoi niin yöllä. Hän on kuulemma kuukauden esittänyt että kaikki on hyvin... Lainaa ja lapsia on ja minä aloitin juuri töissä. (Emme juo, jos joku nyt sitä luulee)

Nyt täytyisi saada pian auto! Tuo mitä nyt käytän työmatkoihin ja lasten hoitokuskaamisiin, on miehen... Sitten lasten kanssa tarvitsen asunnon. Vuokralle tietenkin. ;(

Haluaisin muuttaa jo heti tänään. On niin loukattu olo. Eikä tuo eilinen ole ainoa kerta kun mies erosta puhuu, mutta viimeinen se nyt oli. Olen kuulemma itsekäs ja kaikkea muuta paskaa ja hän on siksi kuukauden esittänyt että kaikki olisi hyvin ja tulevaisuuden suunnitelmia teimme viimeksi eilen...

Luojan kiitos minulla on työ! Auto vaan pian jostain niin pääsenkin sinne...

Onko julkiset/fillari ihan poissuljettu juttu edes väliaikaisena ratkaisuna? Meinaan vaan, että jos nyt hätäisesti ostat jonkun murheenkryynin, niin voit joutua ojasta allikkoon kuljetusongelmien kanssa.

Vahvuutta ja sinnikkyyttä eroasioihin. :hug:

Nyt vaan katselemaan huokeeta autoa ja asuntoa. Asioiden hoitoon menee nyt aikaa ja energiaa. Miten miehesi hoitaa teidän lainan? Laittaa asunnon myyntiin ja saat omasi siitä sitten vai miten sovitte?

Tuntuu joltain ohimenevältä miehenoikulta, mutta mikään ei ole rassaavampaa kuin elää oikukkaan ihmisen kanssa. Ehkäpä hän teki sinulle isomman palveluksen kuin arvaatkaan. Jos sinulla on vakituinen työ ja luottotiedot kunnossa, marssi autokauppaan. Kysy liikkeen omista rahoitusmahdollisuuksista, se on kaikkein helpoin ratkaisu.

ei se varmaan tunnu kivalta jos ihan puskista tulee. tsemppiä! :hug:

muoks. mutta sit taas, jos on aiemmin jo puhunut erosta niin ei kai se ihan puskista tuu.

Viimeksi muokattu:
No jos on pikkasen shokki päällä.... Suosittelen kyllä oman ja lasten tulevaisuuden turvaamaan. Meillä mies otti multa heti autonavaimet pois kun ero alkoi olemaan lähellä, yks tapa vaan nöyryyttää ja kontrolloida.

Mutta, oisko vielä mahdollista korjata asioita? Keskustella, pariterapia jne jne?

No jos on pikkasen shokki päällä.... Suosittelen kyllä oman ja lasten tulevaisuuden turvaamaan. Meillä mies otti multa heti autonavaimet pois kun ero alkoi olemaan lähellä, yks tapa vaan nöyryyttää ja kontrolloida.

Mutta, oisko vielä mahdollista korjata asioita? Keskustella, pariterapia jne jne?

mä en kyllä viitsisi alkaa panostaa suhteeseen missä mies on enemmän kuin kerran puhunut erosta. :kieh:

Ole iloinen että pääset eroon tuollaisesta nahjuksesta! Jokainen joka ei kestä normaalia puolisoaan, on nahjus, joka joutaakin painua ja pitkälle.

Jos mun ukko alkaisi tuollaisia haahuilla, niin saisi lähteä saman tien. Jos siis ilkeäisi ja uskaltaisi mainitaakaan, että haluaa erota. Sellaista kenenkään kannata katsella.

Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;26425260:
mä en kyllä viitsisi alkaa panostaa suhteeseen missä mies on enemmän kuin kerran puhunut erosta. :kieh:

Näin... Mä en tahdo antaa itsestäni enää mitään tässä "näytelmässä".

Julkisilla en pääse kulkemaan, täällä ei ole, vaikka matkat on pitkiä joka suuntaan. ;(

Tää on aivan paska tilanne. Oltiin suunniteltu lomareissukin kesälle, mutta nyt saa mies tehdä oman lasten kanssa ja minä oman.

En kehtaa edes kenellekään ystävälle, saati äidilleni puhua tästä. Taidan sanoa vasta sitten kun olemme muuttaneet.

JA taas oli yksi kertakäyttöliitto - mitä turhaa yrittää korjata. Pihalle vaan.

Vaan joski sittenkin? Pitäskö kuitenkin ensin puhua enemmänkin aiheesta kuin yksi yö? Tuntuu niin käsittämättömältä että ihmiset vaan heitää kaiken suoraan roskiin ilman että vaivaudutaan edes yrittämään.

Ja tilanteessa PITÄÄ uskaltaa ottaa kritiikkiä vastaan ja katsoa itseää peiliin.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Toisaalta nythän ap sulla on mahdollisuus korjata tilanne. Kysyä mieheltäsi, minkä vuoksi hän haluaa erota. Miettiä voisiko asian eteen tehdä jotain. JOS siis perheesi haluat ehjänä pitää ja jos mieskin sitä haluaa. Toisaalta mietityttää, kuinka vakavasta tilanteesta on oikeasti kysymys. Kuukausi on lyhyt aika ns. teeskennellä. Jos taas mies on tuulella käyvä, sellaisen kanssa voi olla joka tapauksessa raskasta elää.

Alkuperäinen kirjoittaja heitä pellolle;26425272:
Ole iloinen että pääset eroon tuollaisesta nahjuksesta! Jokainen joka ei kestä normaalia puolisoaan, on nahjus, joka joutaakin painua ja pitkälle.

Jos mun ukko alkaisi tuollaisia haahuilla, niin saisi lähteä saman tien. Jos siis ilkeäisi ja uskaltaisi mainitaakaan, että haluaa erota. Sellaista kenenkään kannata katsella.

mistäs tiedät, että nahjus ja että ap normaali?
mies puhunut ennenkin erosta, onko odottanut että ap tekisi jotain, jos ap vaikka tosiaan on itsekäs ja kaikkea muuta paskaa? miten on, oletko ap katsonut peiliin?

onhan tietty mahdollista, että ap:n mies tosiaan on paska nahjus, silloin kaiketi ihan hyvä että ap ottaa ja lähtee.

tsemppiä ap:lle, yritän tässä vaan ulkopuolisena tuoda erilaista näkemystä asiaan. tuli vaan mieleen, että ei kai miehesi ihan turhaan ole aiemmin erosta puhunut? oletteko yrittäneet tehdä asioille/ongelmille (oletan et niitä on kun mies puhunut erosta ennenkin) jotain?

[QUOTE="niin";26425441]Toisaalta nythän ap sulla on mahdollisuus korjata tilanne. Kysyä mieheltäsi, minkä vuoksi hän haluaa erota. Miettiä voisiko asian eteen tehdä jotain. JOS siis perheesi haluat ehjänä pitää ja jos mieskin sitä haluaa. Toisaalta mietityttää, kuinka vakavasta tilanteesta on oikeasti kysymys. Kuukausi on lyhyt aika ns. teeskennellä. Jos taas mies on tuulella käyvä, sellaisen kanssa voi olla joka tapauksessa raskasta elää.[/QUOTE]

Mä kanssa kummastelen jos heti aletaan laittaan lusikoita jakoon - okei, mies on sanonut miltä hänetä tuntuu, mutta voi jeesus, kun ei yhtään enempää voida yrittää.

Mä ymmärrän ap että miehesi sanat sattuu - ehkä niissä osa onkin totta? Me ihmiset ollaan joskus vähän sellaisia että unohdetaan seikka että itsessäkin voi olla vikaa. Vallankin jos joku siitä ääneen sanoo, silloin noustaav vaan takajaloille ja aletaan uhota. Sen sijaan että voisi olla itsetutkiskelun paikka, ja tarkentavien kysymysten. Kysymykset jotka tulee esittää sille puolisolle.

Ihmiset vaan luovuttaa. Kun vähänkin tulee vaikeaa niin ei muuta kuin ero.

Ehdotus:

Sanot että ok, ero on hyvä idea. Hankit muutamaksi viikoksi tai kuukaudeksi vuokra-asunnon työpaikkasi läheltä ja jätät lapset siksi ajaksi miehen yksinhuoltoon. Turha sun on nyt tässä välissä sitä autoa ostaa. Kuukaudessa sovitte kyllä osituksen ja huoltajuudet, saat omasi mieheltä pois (laitatte talon myyntiin tai mies maksaa sinut ulos), ja saat neuvoteltua itsellesi oman lainan tai voit vuokrata sellaisen kämpän johon saat lapsetkin mukaan.

Tartu käytäntöön kiinni. Mies tehköön kanssa osansa, kun kerran erota haluaakin. Äläkä jää yksin vaan puhu ihmisille.

Ehdotus:

Sanot että ok, ero on hyvä idea. Hankit muutamaksi viikoksi tai kuukaudeksi vuokra-asunnon työpaikkasi läheltä ja jätät lapset siksi ajaksi miehen yksinhuoltoon. Turha sun on nyt tässä välissä sitä autoa ostaa. Kuukaudessa sovitte kyllä osituksen ja huoltajuudet, saat omasi mieheltä pois (laitatte talon myyntiin tai mies maksaa sinut ulos), ja saat neuvoteltua itsellesi oman lainan tai voit vuokrata sellaisen kämpän johon saat lapsetkin mukaan.

Tartu käytäntöön kiinni. Mies tehköön kanssa osansa, kun kerran erota haluaakin. Äläkä jää yksin vaan puhu ihmisille.

Huonoin mahdollinen ratkaisu on itse muuttaa ja jättää lapset isälle, nimittäin sen jälkeen jos mies erossa haluaa lapset hän tulee ne myös saamaan.Koskaan ei jätetä lapsia,ei edes kuukaudeksi.Sen lomareissunkin voi mielestäni tässä tilanteessa unohtaa, varmasti on rahanmenoa tärkeämpäänkin.

Ärsyttävää sellainen toisen kusetus, että esittää että kaikki on hyvin. Sen verran selkärankaa pitäisi löytyö jokaiselta, että on rehellinen parisuhteessaan. Niin hyvässä kuin pahassakin.

Muuhun en osaa ottaa kantaa kun en tunne pariskuntaa. Voimia kuitenkin!

No mutta eihän tää ollut ensimmäinen kerta kun mies erosta puhuu, niin eihän se mitään "heti lusikat jakoon" -meininkiä ole. Jos ei yritykset ja terapiat auta, vaan toinen on aina tyytymätön elämäänsä, niin parempi se ratkaisu on jossain vaiheessa sitten tehdä eikä jäädä ruikuttamaan kurjaa elämäänsä.

Jos miehen kanssa sovussa puhuu sen asian, että väliaikaisesti asuu muualla, muutaman viikon, että saadaan raha-asiat järjestykseen, ja sen jälkeen edetään kohti eroa, niin tuskin siinä mahdollisuuksia on menettää lapsiaan mitenkään. (Itse asiassa päinvastoin; mies jonka vaimo on hiljattain palannut äitiyslomalta töihin voi olla aika järkyttynyt siitä että mitä se lasten kanssa arki ilman äitiä ollenkaan onkaan,) Lapsille tottakai on selitettävä, että tämä on nyt väliaikainen ratkaisu, ja äiti tietenkin tapaa lapsia viikonloppuisin. Mutta saa viikolla samalla aikaa sulatella tätä miehen ratkaisua.

Saman katon alla eläminen eropäätöksen jälkeen on kauheaa, myös lapsille. En suosittele kenellekään.

Monta kertaa olen ehdotellut erilaisua ratkaisuja, mutta kun mikään ei käy niin ei kai tätä paskanjauhantaa tarvitse enää jaksaa? Toinen sanoo esittäneensä kuukauden. Kysyin miksi ei heti ottanut asioita esille, niin kuulemma minun pitäisi ne sanomattakin huomata. Mun pitäisi siis olla ajan tasalla koko ajan siitä mitä hän milloinkin ajattelee ja kun kysyy mikä on niin vastausta ei saa. Nyt hän taas esittää kuin sitä eilistä ei olisi ollutkaan. Eilen aamullakin oli puhetta tämän talon remontoinnista ja myynnistä ja siitä että ostaisimme isomman talon nyt kun on varaa. En ymmärrä ollenkaan. Enkä enää haluakaan. Kunhan lapset menee illalla nukkumaan niin katsotaan kuinka käy.

Mulla oli suhteen alussa tapana suutuksissa tokaista että otan eron. En tarkoittanut sanaakaan, se oli vaan sellaista uhkailua. Jossain vaiheessa mies sanoi että seuraavan kerran kun erolla uhkailet niin HÄN lähtee oikeasti. Siihen loppui se pelleily.. Oletko siis varma, että mies sanoi tosissaan? Sinuna puhuisin asian läpi ennenkuin pakkaat yhtään tavaraa.

Monta kertaa olen ehdotellut erilaisua ratkaisuja, mutta kun mikään ei käy niin ei kai tätä paskanjauhantaa tarvitse enää jaksaa? Toinen sanoo esittäneensä kuukauden. Kysyin miksi ei heti ottanut asioita esille, niin kuulemma minun pitäisi ne sanomattakin huomata. Mun pitäisi siis olla ajan tasalla koko ajan siitä mitä hän milloinkin ajattelee ja kun kysyy mikä on niin vastausta ei saa. Nyt hän taas esittää kuin sitä eilistä ei olisi ollutkaan. Eilen aamullakin oli puhetta tämän talon remontoinnista ja myynnistä ja siitä että ostaisimme isomman talon nyt kun on varaa. En ymmärrä ollenkaan. Enkä enää haluakaan. Kunhan lapset menee illalla nukkumaan niin katsotaan kuinka käy.

kyl se mies varmaan tosissaan on kun on kerta sanojensa mukaan kuukauden esittänyt.
ja tämän kertomasi perusteella on kai se pakakasa. ajatuksenlukijoita me tavalliset kuolevaiset ei kuitenkaan olla..

itse saattaisin tuossa tilanteessa vielä ehdottaa terapiaa tmv, jos mies suostuu lähtemään ja suhde muuten hyvä, niin miks heittää hukkaan? jos se ei onnistu, niin kyllä mäkin sitten äänestäisin jaloillani.

tsemppiä ap!

miehes toivoo, että sä potkaiset sen ulos? sen ei tarttis itte tehä mitään. sä oisit se paha tyyppi. kysy siltä suoraan, miksi on nyt niinkuin ei mitään? haluaako edelleen erota vai tuuliko se huulia vain liikutteli...

Nyt taas vaan aletaan lätikiä syitä... AP kerro nyt oletko sinä OIKEASTI itse tehnyt mitään asioiden muuttumisen eteen?

Toista on helppo arvostella ja vinkua tekemisistä ja tekemättä jättämisistä. Mutta omaa käytöstä ei osata yhtään kriittisesti arvioida. Enkä tällä tarkoita etteikö miehessäsi olisi vikaa. Vaan apulannan sanoin:

Pahempi toista kumpikin on ja kuinka nyt ne tappaa toisiaan. Sokeina toistaa lausetta samaa. kuinka ne on tässä oikeessa. Rumempi toista kumpikin teko, eikä niitä tekemättömiksi saa. Eikä ne huomaa, kumpikin on vain pahempi toistaan....

Yhteistyössä