Mies haluaa jo toisen lapsen :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ongelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ongelma

Vieras
Täta ekaakin se kinusi pari vuotta ennekuin alettiin tekemään. No se meille nopeasti sitten suotiinkin. ja ihana tuo on ollut :) mutta sanoin että toista sitten ei heti, jos ollenkaan. juu juu vastasi mies, monesti kun asiasta keskusteltiin.

no nyt sitten kun vauva on pian 4kk mies haluaisi jo jättää kumit nurkkaan :O eikä anna mun hakea ehkäisyä, eikä sille kumien käyttö mikään ongelma ole. tunnen sen ja se haluaa taas lapsen. ei se mitenkään painosta, mutta koko ajan vihjailee ja pelleilee noitten kortsujen kanssa, ihan kun haluaisi että "vahinko" käy.
ite en tiiä oikeen mitä ajatella, kivahan se toinenkin olisi mutta olin ajatellu pitempää ikäeroa että voin keskittyä yhteen vauvaan kerrallaan. ja mies on kyllä ihan mahtava isä, sillä on yks lapsi jo edellisestä liitosta ja näitä kumpaakin hoitaa kiitettävästi, kaiken vapaa-aikansa haluaa olla mun ja lasten kanssa. töitten lisäksi ei tekis mitään muuta ja valvoo vauvan kanssa eikä ikinä ole valittanut että raskasta olisi. mun ei tosiaankaan tarvi valittaa että mies ei osallistuisi.
pitäiskö mun nyt vaan olla tyytyväinen ja antaa toiselle mahdollisuus tulla? vai pitää pääni ja siirtää asiaa parilla vuotta ja jättää ehkä kokonaan se toinen tekemättä?

Sanoisin, että älä lyö mitään lukkoon vielä. Eihän sitä paria vuotta tarvii odottaa, katselette jonkin ajan päästä uudelleen asiaa. Sinunkin mieli voi muuttua jo vaikkapa parin kuukauden päästä. Mutta jos et tosiaan toista lasta vielä halua, niin ehkä silloin kannattaa jatkaa ehkäisyllä.

No mun mielestä ei kannata lasta hankkia, jos ei sitä itse halua tai tunne olevansa valmis siihen.
Me ollaan itse tehty niin, että kaikki kolme lasta ovat saaneet tulla peräkkäin, ilman ehkäisyä raskauksien välissä. Ikäerot kuitenkin on sitten ekalla ja tokalla 2v3kk ja tokalle ja kolmannelle tulee 1v9kk. Musta on kiva kun lapset on suht pienillä ikäeroilla, niin niistä on enemmän seuraa toisilleen :)

kuulostaisi ihanteelliselta isältä toi sun miehesi - sun lapselle tai lapsille monikossa. :) mut sun päätöshän se loppujen lopuksi on. mä en kyllä olisi henk-koht osannut kuvitella jättäväni lasten"hankintaa" vain yhteen, mutta tää on tosiaan yksilöllinen juttu miten noi asiat ajattelee.

mieti asiaa, mieti vaikka raa'asti plusmiinus-lista-periaatteella niin voit saada vähän osviittaa päätökselle.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Missä tollasia miehiä on? :xmas:

:laugh:

Etenkin toi kohta "valvoo vauvan kanssa" sai mut aivan pois tolaltani :o :D

Mitä ihmeellistä tossa nyt sitten on. Meillä on mies aina valvonut lasten kanssa. Se on parempi herään yöllä kun minä. Kyllä se nousee ylös jos lapset itkee enkä minä. Jopa silloin kun vielä imetin niin mies nousi ylös ja toi vauvan minulle sänkyyn viereeni. Sitten kun oli vauvat/lapset pullolla niin mies haki maidot ja syötti. Ei tietenkään joka yö mutta varmasti useammin kuin minä silloin kun molemmat oltiin kotona. (mies tekee yötyötä)

Heh heh... no mut se on aivan totta. ja sitten se toivoo että mä pumppaisin maitoa että se itte voi yöllä syöttää vauvaa. vaikka sen pitää mennä aamulla töihin. se ajattelee että mä en rasittuisi liikaa, ihan tosi kilttiä. vauvan kaukalossaan ottaa menoihinsa mukaan että mä saan nukkua päikkärit.
mies itse perustelee että se rakastaa lapsia ja siitä on mukava ajatus että sitten vanhana ei ole yksin. se myös rakastaa etsiä lapsista piirteitä itsestään. sillä itsellään oli aika rankka lapsuus ja se tahtoo että sen lapsilla on rakastava koti, myös isän puolesta.
Ehkäisyä se tosiaan ei halua että minä hankin vaikka tarjouduin.

Alkuperäinen kirjoittaja miten:

Mitä ihmeellistä tossa nyt sitten on. Meillä on mies aina valvonut lasten kanssa. Se on parempi herään yöllä kun minä. Kyllä se nousee ylös jos lapset itkee enkä minä. Jopa silloin kun vielä imetin niin mies nousi ylös ja toi vauvan minulle sänkyyn viereeni. Sitten kun oli vauvat/lapset pullolla niin mies haki maidot ja syötti. Ei tietenkään joka yö mutta varmasti useammin kuin minä silloin kun molemmat oltiin kotona. (mies tekee yötyötä)

Mun tuttava- ja ystäväpiirissäni tuo on aivan tavatonta. Tosi hienoahan se on jos mies osallistuu myös yörumbaan tasapuolisesti :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kuulostaisi ihanteelliselta isältä toi sun miehesi - sun lapselle tai lapsille monikossa. :) mut sun päätöshän se loppujen lopuksi on. mä en kyllä olisi henk-koht osannut kuvitella jättäväni lasten"hankintaa" vain yhteen, mutta tää on tosiaan yksilöllinen juttu miten noi asiat ajattelee.

mieti asiaa, mieti vaikka raa'asti plusmiinus-lista-periaatteella niin voit saada vähän osviittaa päätökselle.. :)

Niin...siis eihän mullakaan periaatteessa mitään lapsia vastaan ole, joten kai sen sais antaa tullakkin. vähän vaan jännittää ajatus kahdesta pienestä yhtäaikaa.

mietin sitäkin, että onko mulla oikeasti yksin mielivaltainen oikeus päättää meidän perhekoosta tai ikäeroista. siis jos mies oikeasti sydämestään lisää toivoo. yhteinen yrityshän tää on. ja kun se tollai osallistuukin. vaikea sen on yksinkään toivettaan toteuttaa, multahan se vois vaikka onnistuakkin, siis jos tilanne olis toisinpäin :D

Ai men edes huomannut :ashamed: Haluat sä ton mun äljäkkeen, sekin valvoo ihan mielissään (varsinkin vastasyntyneestä kuuteen kuukauteen) vauvan kanssa tuttipullo hollilla :D Mä sain yövuorot täysin itselleni vasta siinä kun yösyötöt jäi, tais olla the juttu se tuttipullo jätkien kesken :laugh:

Ai men edes huomannut :ashamed: Haluat sä ton mun äljäkkeen, sekin valvoo ihan mielissään (varsinkin vastasyntyneestä kuuteen kuukauteen) vauvan kanssa tuttipullo hollilla :D Mä sain yövuorot täysin itselleni vasta siinä kun yösyötöt jäi, tais olla the juttu se tuttipullo jätkien kesken :laugh:

Meidän tytöille ei oo pullo kelvannut. Laitoksella ovat kumpikin saaneet 1-2 kertaa pulloa ja seuraavan kerran on yritetty vissiin liian myöhään... Tissi vaan kelpaa. Siinä ei yövuoroja juuri jaeta :|
Hieno homma että teillä on iskä noin osallistunut :)

minun mies tahtois kans lapsen tähän heti perään,kuopus tulee nyt 3kk....tosin meille se olis viides.Mies ei halua että ehkäisyä käytettäis ja ei olla nyt käytettykään,tosin huomenna olis lääkäriaika ja meinasin hetkeksi pillerit ottaa.Meillä kuitenkin toisiks pieninkin on vasta 1v3kk
no meni hiukan asian vierestä,mutta...

Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
minun mies tahtois kans lapsen tähän heti perään,kuopus tulee nyt 3kk....tosin meille se olis viides.Mies ei halua että ehkäisyä käytettäis ja ei olla nyt käytettykään,tosin huomenna olis lääkäriaika ja meinasin hetkeksi pillerit ottaa.Meillä kuitenkin toisiks pieninkin on vasta 1v3kk
no meni hiukan asian vierestä,mutta...

miksi miehesi haluaa paljon lapsia? osallistuuko se lasten hoitoon?

tollanen "kauhukuva" munkin silmissä välkkyy...5 lasta... :D

kaikkea hyvää teille!

Mä odottaisin pari vuotta. Ei ole herkkua, ainakaan mun mielestä, olla kahden vauvan kanssa samaan aikaan. Mun milestä on myös kunnioittavaa lasta kohtaan antaa hänen olla pieni tarpeeksi kauan.

Yhteistyössä