mies hakkasi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mies hakkasi mut vkonloppuna. Oltiin baarissa yhdessä. Jo ravintolassa oli huonolla tuulella, en tiedä mistä. Hävisi yhtäkkiä. Lähdin sitten kotia. Siellähän mies oli. Alkoi vittuilemaan ja käski puhumaan. En halunnut kun tiesin että kännissä asioiden jankkaaminen on turhaa. Olin hiljaa ja menin nukkumaan. Tämä ärsytti miestäni suuresti. Kuuntelin makkarista kun hän aloitti rikkomaan tavaroita. Hyräili sekopäisesti jotain. Pisti kämpän remonttiin huonekaluja myöten. Sitten tuli minun kimpuuni. Yritin mennä piiloon mutta en kerennyt. Tässä vaiheessa en päässyt karkuun kun olin talon perimmäisessä huoneessa. Istui päälleni ja löi nyrkillä naamaani muutamia kertoja ja hakkasi päätäni lattiaan. Pääsin karkuun ja sain soitettua poliisit. No ne tuli. Eivät vieneet miestäni vaan sanoivat että omaa kämppää saa rikkoa? Ja veivät minut terveyskeskukseen. Mieheni sanoi, että minä olen riehunut ja rikkonut paikkoja. Poliisit sanoivat että tässä on sana sanaa vastaan. Mies on tod hyvä puhumaan! Tekivät kuitenkin rikosilmoituksen. Lääkäri myös kirjasi vammani. Ruhjeita otsassa ja kuhmuja päässä. Suusta tuli verta. No lähdin sitten terveyskeskuksesta kotia. Olin varma, että mieheni oli mennyt nukkumaan/sammunut. Klo oli tässä vaiheessa jo 7.
No ei ollut. Täysin hereillä. Soitti hätäkeskukseen että minä riehun ja minut pitää poistaa. Mutta kukaan ei tullut. Oli siis ihan outo. En riehunut vaan olin hiljaa ja menin taas tyhmänä nukkumaan. Kohta mies tuli ja suuttui ihan silmittömästi. Repi hiuksista lattialle. Hakkasi silmän mustaksi ja nenän turvoksiin. Ja naaman muutenkin. Istui päälläni 2h ja välillä silitti poskeani ja välillä löi. Itse en tehnyt mitään. Itkin vain uupumustani ja syljin verta. Heitti puhelimeni seinään. Lopulta alkoi nukahtelemaan. Puhui ihan sekoja. Sain vaivihkaa puhelimeni osat kerättyä ja pääsin irti otteesta. Lähdin heti karkuun. Tässä vaiheessa en soittanut poliiseja vaan vanhemmilleni ketkä tulivatkin heti. He siivosivat paikat ja veivät minut nukkumaan. Iltapäivällä lähdettiin herättelemään miestä. Ei muistanut yhtään mitään. Itki vain ja pyyteli anteeksi.
Siis mitä tapahtui? Joku psykoosi? Hulluuskohtaus?
Taustaa: 10vuotta yhdessä, kolme lasta, täysin normaali työssäkäyvä perhe. Alkon käyttö normaalia. Silloin tällöin saunakaljat ja joskus viihteelle.
En tosiaan tehnyt tästä jälkimmäisestä pahoinpitelystä ilmoitusta. Vain ekasta, lievemmästä. Oli ehkä tyhmää. Mitä tästä voi seurata miehelleni? Saako ne työpaikalla tietää? Oon shokissa ja sairaslomalla naamani takia. Mies on ihan paskana.
Anteeksi sekava sepustus. Halusin vain avautua. Hävettää ja ahdistaa.
En tarvise mitään "jätä se sika" kommentteja. Sitähän tässä mietitään että erotaanko. Mies sitä itse miettii ettei vaan tekisi mulle näin enää koskaan. Kun ei tiedä mitä tapahtui.
Ahdistaa.

Oliko tämä ensimmäinen kerta, kun miehesi oli väkivaltainen? Onko merkkejä ollut ilmassa aiemmin?
Jos kyseessä oli oikeasti "napsahtaminen" ja ensimmäinen kerta, suosittelin, että miehesi hakeutuu lääkärille/psykiatrille ja kertoo tapahtuneesta. Syy on selvitettävä. Oliko kyseessä juoppohulluus, vai mielisairaus. Luoja tietää mitä seuraavalla kerralla tapahtuu.
Itsellesi jaksamista. Ole varuillasi.

Mies hakkasi mut vkonloppuna. Oltiin baarissa yhdessä. Jo ravintolassa oli huonolla tuulella, en tiedä mistä. Hävisi yhtäkkiä. Lähdin sitten kotia. Siellähän mies oli. Alkoi vittuilemaan ja käski puhumaan. En halunnut kun tiesin että kännissä asioiden jankkaaminen on turhaa. Olin hiljaa ja menin nukkumaan. Tämä ärsytti miestäni suuresti. Kuuntelin makkarista kun hän aloitti rikkomaan tavaroita. Hyräili sekopäisesti jotain. Pisti kämpän remonttiin huonekaluja myöten. Sitten tuli minun kimpuuni. Yritin mennä piiloon mutta en kerennyt. Tässä vaiheessa en päässyt karkuun kun olin talon perimmäisessä huoneessa. Istui päälleni ja löi nyrkillä naamaani muutamia kertoja ja hakkasi päätäni lattiaan. Pääsin karkuun ja sain soitettua poliisit. No ne tuli. Eivät vieneet miestäni vaan sanoivat että omaa kämppää saa rikkoa? Ja veivät minut terveyskeskukseen. Mieheni sanoi, että minä olen riehunut ja rikkonut paikkoja. Poliisit sanoivat että tässä on sana sanaa vastaan. Mies on tod hyvä puhumaan! Tekivät kuitenkin rikosilmoituksen. Lääkäri myös kirjasi vammani. Ruhjeita otsassa ja kuhmuja päässä. Suusta tuli verta. No lähdin sitten terveyskeskuksesta kotia. Olin varma, että mieheni oli mennyt nukkumaan/sammunut. Klo oli tässä vaiheessa jo 7.
No ei ollut. Täysin hereillä. Soitti hätäkeskukseen että minä riehun ja minut pitää poistaa. Mutta kukaan ei tullut. Oli siis ihan outo. En riehunut vaan olin hiljaa ja menin taas tyhmänä nukkumaan. Kohta mies tuli ja suuttui ihan silmittömästi. Repi hiuksista lattialle. Hakkasi silmän mustaksi ja nenän turvoksiin. Ja naaman muutenkin. Istui päälläni 2h ja välillä silitti poskeani ja välillä löi. Itse en tehnyt mitään. Itkin vain uupumustani ja syljin verta. Heitti puhelimeni seinään. Lopulta alkoi nukahtelemaan. Puhui ihan sekoja. Sain vaivihkaa puhelimeni osat kerättyä ja pääsin irti otteesta. Lähdin heti karkuun. Tässä vaiheessa en soittanut poliiseja vaan vanhemmilleni ketkä tulivatkin heti. He siivosivat paikat ja veivät minut nukkumaan. Iltapäivällä lähdettiin herättelemään miestä. Ei muistanut yhtään mitään. Itki vain ja pyyteli anteeksi.
Taustaa: 10vuotta yhdessä, kolme lasta, täysin normaali työssäkäyvä perhe. Alkon käyttö normaalia. Silloin tällöin saunakaljat ja joskus viihteelle.
En tosiaan tehnyt tästä jälkimmäisestä pahoinpitelystä ilmoitusta. Vain ekasta, lievemmästä. Oli ehkä tyhmää. Mitä tästä voi seurata miehelleni? Saako ne työpaikalla tietää? Oon shokissa ja sairaslomalla naamani takia. Mies on ihan paskana.
En tarvise mitään "jätä se sika" kommentteja. Sitähän tässä mietitään että erotaanko. Mies sitä itse miettii ettei vaan tekisi mulle näin enää koskaan. Kun ei tiedä mitä tapahtui.
Ahdistaa.

Herra Siunaa!
Jätä tämä maallinen sika!

• Tykkää
Reactions: Hilpuri Tilli
Siis osaa olla kännissä ilkeä, mutta oon oppinut elämään asian kanssa. Tosiaan kun on vain kännissä. On kerran käynyt näin aikaisemminkin. Tapahtuneesta useampi vuosi. En tehnyt rikosilmoitusta, vaikka olisi pitänyt. Tapahtuna vastaavanlainen. Luulin, että oli ainutkertaista. Selvinpäin ja normaalissa arjessa kaikki ok.
Oon miettinyt, että voiko olla joku psykoosi kun ei muista yhtään mitään mistään. Ja tosiaan aamusella olisi pitänyt jo pää selvitä. Itsellä ainakin oli.
Jos jatkan tässä niin olenko niitä ihmisiä kenet mies tappoi hulluuskohtauksen aikana? Mitä jos sekosi vaan alkoholista? Ollaan puhuttu asiasta ja lapsille selitetty suht avoimesti mitä on tapahtunut. Toki iät huomioonottaen. Kaikki ovat järkyttyneitä ja puhumista riittää. Jotenkin selittelyt "törmäyksestä kaapin oveen" olisivat olleet niin selkeitä valheita ettei lähdetty sille linjalle. Paitsi pienimmän kohdalla.
Mies itse miettii eroa. Kun ei halua, että näin käy enää koskaan. Ollaan shokissa. Rakastan häntä kaikesta huolimatta. Taidan olla hullu.

Ap

Ei tuo mikään psykoosi ole vaan miehesi on tuollainen. Ei todellakaan ole normaalia. Mulla tuli oksettava olo kun luin juttusi, ihmettelen mikä sua vaivaa että miksi menit hakkaamisen jälkeen uudestaan hakattavaksi. Ei normaalia sekään.

Tee ihmeessä rikosilmoitus toisesta pahoinpitelystä myös ja käy lääkärissä ja katso, että kuvaavat vammat. Ota myös itse kuvia niistä. Kun rikosilmoitus on tehty jo kerran joudutte tod.näk.oikeuteen jokatatapauksessa, jossa sana sanaa vastaan on inhottava tilanne taitavan puhujan vastapuolena. Parasta mitä voit tehdä itsesi suojelemiseksi siltä, että mies ei oikeudessa vieritä syytä sinun niskaan välttääkseen tuomion, on se että käyt lääkärissä ehdottomasti uudelleen, kerrot kaikki pahoinpitelyn muodot tarkasti eritellen ja teet rikosilmoituksen tästä toisesta pahoinpitelystä myös. Sinulla pitää olla näitä todisteita. soita sitten turvakotien avopalveluun, jossa voi köydä keskustelemassa ja saada neuvoja. Myös 'tukinainen' auttaa puhelimitse. Oikeusaputoimiston kautta saa lakimiehen jOS vähävarainen, muuten ota yksityinen asianajaja esitutkintavaiheessa jo. Pahoinpitely on julkisen syyttäjän alainen rikos ja menee siksi oikeuteen aiempaa helpommin riippumatta tahdotteko itse tai ette. Kannattaa tallentaa kaikki puhelut ja viestit joissa kerrot tapahtumista sukulaisille / tutuille tms. Niistä voi olla oikeudessa ehkä hyötyä. Mieti voitko olla kotoa turvallisesti, kannattaa varmaan lähteä muualle turvakotiin tai sukulaisille.

Ei tuo mikään psykoosi ole vaan miehesi on tuollainen. Ei todellakaan ole normaalia. Mulla tuli oksettava olo kun luin juttusi, ihmettelen mikä sua vaivaa että miksi menit hakkaamisen jälkeen uudestaan hakattavaksi. Ei normaalia sekään.

No en varmaan oo sit normaali itekään. En tiedä miksi menin lääkärin jälkeen takaisin kotia. Olin varma että mies jo nukkuu. Klo oli jo kuitenkin 7. Nyt jälkeenpäin olisin tehnyt kaiken toisin. Mut se on ihan turhaa miettiä jälkikäteen mitä olisi pitänyt tehdä ja mitä ei.
Koitetaan vain selvitä seuraavaan päivään. Tässä on monta asiaa mitä pitää miettiä, lapset, työt, asunnot etc. On helppo sanoa toiselle mitä pitää tehdä, mutta kun se sattuu omalle kohdalle niin katoaa kaikki järki.

Ap

No en varmaan oo sit normaali itekään. En tiedä miksi menin lääkärin jälkeen takaisin kotia. Olin varma että mies jo nukkuu. Klo oli jo kuitenkin 7. Nyt jälkeenpäin olisin tehnyt kaiken toisin. Mut se on ihan turhaa miettiä jälkikäteen mitä olisi pitänyt tehdä ja mitä ei.
Koitetaan vain selvitä seuraavaan päivään. Tässä on monta asiaa mitä pitää miettiä, lapset, työt, asunnot etc. On helppo sanoa toiselle mitä pitää tehdä, mutta kun se sattuu omalle kohdalle niin katoaa kaikki järki.

Ap

Ensin sinun pitää päästä miehestä eroon - se on tärkeintä. Sitten alat järjetellä mita asioita. Voitte mennä lasten kanssa turvakotiin jos mies ei kämpästä katoa. Kannattaa myös hakea turvakieltoa.

Olis nyt todella tärkeää että kävisit uudelleen poliisilla tekemässä toisen ilmoituksen tästä mitä tapahtui sitten aamulla, sullahan on nyt omat vanhempasi todistajina ja pitäis varmaan käydä uudestaan siellä lääkärissäkin, saatais kaikki dokumentoitua.

Koska mietippä nyt ihan oikeasti järjellä tätä asiaa, sulla pitää olla tulevaisuutta ajatellen todisteita siitä väkivallasta ja riehumisesta mitä mies on tehnyt. Kuten itsekkin kerroit, ekalla kerralla kun soitit poliisit, niin oli vain miehen sana sun sanaa vastaan ja sua ei uskottu ja mies sai jäädä kotiin riehumaan ja hakkaamaan sua lisää kun palasit aamulla. On ihan tuurista kiinni sekin että olet nyt hengissä, kun yksikin pään alueelle osuva lyönti voi tappaa jos sattuu osumaan oikeaan kohtaan.

Ja jos mies on oikeasti pahoillaan ja haluaisi muuttaa käytöstään niin ei pistä yhtään vastaan siinä että menet uudestaan poliisilaitokselle. Jos jatkatte yhdessä ja seuraava kohtaus tulee vaikka kahden vuoden päästä niin sun hengissä säilyminen voi olla siitä kiinni ketä poliisit seuraavalla kerralla uskoo (tässä auttaa ne aiemmat ilmoitukset ja sun vanhempien todistus) ja saako mies taas jäädä riehumaan kotiin.

Tottakai toivon että jaksaisit ja ymmärtäisit lähteä lasten kanssa jo senkin takia että näin on tapahtunut ennenkin, kuten kerroit. Nyt olette jo joutuneet lapsille selittelemään sun kasvoja, et varmaan halua että lapset oppii tuollaisen parisuhdemallin. Kuulostat kuitenkin siltä ettet jaksa nyt heti erota, joten ihan omaksi ja lasten turvaksi, tee se uusi ilmoitus poliisille heti!

Tulee vain pahenemaan, ihmettelen joskus miksi naiset valitsevat naistenhakkaajan puolisoksi ja vielä kiltisti ovat hakattavana?
Eka kerta on jo liikaa.

Älä sä yleistä yhtään....jotkut heikot aasit on noin. Suurin osa ei oo. Mun tapauksessa toi äijä olis jo kuollut. Tosin poliisi vie oikeesti putkaan kun poliisi vie putkaan jo senkin takia jos oot eri mieltä ja laittaa raudat.

Ku en oikeesti ymmärrä miksi mun pitäisi tehdä uusi rikosilmoitus? Yhden jo tein tai poliisit teki. En halua miehelle mitään pahaa. Mikä voi kuulostaa todella hullulta. Haluun sen vaan kuntoon. Tässä on jo rangaistusta ihan tarpeeksi jos perhe hajoaa yms. ja kaikki siihen liittyvä paska.
Ja tosiaan, ei tällaista tietty suhteen alussa ollut. Ollaan selvitty monista vaikeuksista ilman väkivaltaa.

Ap

Mitäpä jos ihan ensimmäiseksi lopettaisitte juomisen? Ihan kokonaan. Mies lääkäriin ja jatko ohjeiden mukaan, on se sitten terapiaa tai fyysisen päävian pois sulkemista.
Humala ei vaan sovi kaikille ja täysi viinakielto on varmaan se helpoin ratkaisu tässä vaiheessa, jos et kerta erotakaan halua.

Et ymmärrä miksi pitäisi tehdä uusi rikosilmoitus.. lueppa uudelleen ajatuksella mitä sulle on vastailtu. Sun ja lasten turvallisuuden vuoksi sun pitää se ilmoitus tehdä! Sulla ei ole mitään takeita siitä etteikö mies tekisi noin uudestaan, mitä enemmän sulla on mustaa valkoisella siitä mitä mies on tehnyt, sen paremmin sua tulevaisuudessa uskotaan.

Ja jos nyt ajattelet että saat jostain voimia erota ja sen vuoksi ei tarvitse tehdä uutta ilmoitusta koska mies ei asu enää saman katon alla ja ei sitten enää hakkaa, niin mietippä uudestaan. Et voi mistään tietää sitä millaiseksi miehen alkoholin käyttö ja käytös sinua kohtaan muuttuu eron aikana ja jälkeen.

Ja joo, kyllä varmasti mies on pahoillaan ja ehkä jopa itkee sulle kun ei voi millään ymmärtää itseään että miksi teki mitä teki. Ja sun sydän haluaa uskoa ja antaa anteeksi koska rakastat miestä niin paljon ja haluaisit poistaa hänenkin pahan olon.

Ja juurikin se että mies ei edes itse tiedä miten on voinut tuollaista tehdä eikä muista kunnolla, se kertoo sulle kaiken tarvittavan siitä miksi sun pitää käydä uudestaan lääkärillä ja poliisilla, et voi tietää koska mies hakkaa uudestaan ja miksi hakkaa koska hän ei itsekkään tiedä.

Mieti kumpi on sulle tärkeämpää, sun ja lapsien henki ja elämä vai miehen väkivallan peittely?

Sun mies puhuu erosta sen takia, että jättäisit asian sikseen ja ettei hänen tarvitsisi kohdata sitä faktaa, että hän on pahoinpitelijä. Luottaa siihen, ettet kumminkaan eroa, vaan annat anteeksi.

Sä taas oot saanut ilmeisesti aivovaurion kun et tajua mitään. Sori nyt ei tuu tsemppejä, kun et tajua ettei lapsia voi tommosessa kodissa kasvattaa. Antakaa lapset pois niin voitte sitten jatkaa tota sairasta elämäänne kaikessa rauhassa.

Minä en jäisi enää odottamaan seuraavaa napsahdusta. Siinä voi lähteä jo henki ja lapset tarvitsevat äitiä. Mene nyt ihmeessä tekemään rikosilmoitus toisestakin pahoinpitelystä. Todistajiakin kun sinulla on.

Ahdistaa.

Tilaa aika psy. Lääkäri Akuuttiaika

Ku en oikeesti ymmärrä miksi mun pitäisi tehdä uusi rikosilmoitus? Yhden jo tein tai poliisit teki. En halua miehelle mitään pahaa. Mikä voi kuulostaa todella hullulta. Haluun sen vaan kuntoon. Tässä on jo rangaistusta ihan tarpeeksi jos perhe hajoaa yms. ja kaikki siihen liittyvä paska.
Ja tosiaan, ei tällaista tietty suhteen alussa ollut. Ollaan selvitty monista vaikeuksista ilman väkivaltaa.

Ap

Rikosilmoituksen tekemisessä ei ole mitään tekemistä haluatko miehelle pahaa. Jos mies on pahoillaan, hän itse menee tunnustamaan poliisille ensimmäisen ja toisen pahoinpitelynsä, hakee apua lyömättömästä linjasta tai muusta väkivalta-ryhmästä.

Hän on tehnyt väärin ja saa kantaa seuraukset siitä. Se haluatteko jatkaa yhdessä on erotettava rikosilmoituksesta ja miehesi väkivaltaisuuden vastuun ottamisesta. Mun mielestä miehesi pitää kantaa vastuu (eli tunnustaminen poliisille) ja hake apua ennen kuin edes voi miettiä, olisiko mahdollista jatkaa yhdessä. Ilmeisesti tää ei edes ollut eka kerta.

Isäni hakkasi äitiäni ja lapsiesi takia suosittelen ehdottomasti rikosilmoitusta, vaikka et itseäsi tarpeeksi arvostaisikaan. Jos miehesi ei tunnusta rikoksiaan, hän näyttää esimerkillää, että on ok pahoinpidellä toista ihmistä ja jos sinä, et tee näytät esimerkkiä siitä lapsillesi, miten pahoinpitely on sallittua eikä uhri saa suojella oikeuksiaan (oikeuksista on kyse rikosilmoituksessa).

Teillä on tällä hetkellä tyypillinen sairastilanne, jossa väkivallan tekijää kohdellaan uhrina.

Kiitti kaikille vastauksista. Tosiaan halusin avautua ja neuvoja mitä tehdä. Tavallaan tiesin kyllä mitä kaikki tulevat vastaamaan. Mutta se vaan on ihan helvetin vaikeeta. Olen ottanut itsestäni valokuvat, heti tapahtumien jälkeen. Kuten myös vuosien takaisesta (mistä en tehnyt ilmoitusta)mutta poliisit halusivat kuitenkin nähdä ne. Siitä ei voi tehdä enää ilmoitusta kun tapahtuneesta yli kaksi vuotta. Kuinkahan nopeasti tuommoset pahoinpitelyt käsitellään? Ahdistaa sekin. Miksi elo meni tämmöiseksi? Ei tää ollut sitä mistä haaveilin pienenä tyttönä... :-(

ap

Yhteistyössä