Mies ei tiedä vielä, että olen raskaana ja en halua lasta

• Viestiketjun aloittaja Kiera
  • Ensimmäinen viesti
Kiera
[QUOTE="henni";28609171]Saako kysyä miksi et ollut tehnyt asiaa itsellesi selväksi, miksi raskauduit?
Ja miksi et ole kykenevä äidiksi?[/QUOTE]

Vahinko kävi. En kykene äidiksi, vihaan lapsia. Todennäköisesti satuttaisin itseäni jo raskausaikana ja lasta sen synnyttyä. Siksi on parempi abortoida.

yhis
Olissitko kuitenkin kykenevä synnyttämään? Lapsellasi on jo elämä, en ymmärrä miksi kellään edes sinulla olisi oikeutta riistää se. Antaisit hänen päättää itse omasta elämästään, vaikka sitten pois antaen, jos et muuta vaihtoehtoa voi nähdä.

yhis
Vahinko kävi. En kykene äidiksi, vihaan lapsia. Todennäköisesti satuttaisin itseäni jo raskausaikana ja lasta sen synnyttyä. Siksi on parempi abortoida.
Jos itse saisit valita vahingoittumisen ja kuoleman välillä, valitsisitko todella kuolemisen? Ja vaikka valitsisitkin, niin ei sinulla oikeasti ole oikeutta päättää toisen puolesta.

Ja millä tavalla aiot sitten lastasi vahingoittaa, niin pitäisköhän kuule ihan vaan hakeutua hoitoon. Ei lapsien vihaaminen ole kenellekään sallittua. Itse en ole koskaan erityisemmin pitänyt lapsista, vaikka omista 4:stäni tosin pidän, mutta vihaaminen on väärin ja vanhingollista tietysti myös ihan sinulle. Kysymys ei ymmärräthän ole mistään luonne-erosta sinun ja jonkun muun välillä, vaan sinun täysin väärästä tunteestasi, joka on sairauteen verrattavissa.

Kiera
[QUOTE="mietiskelijä";28609242]no mut jos miehes jo tietää ettet ikinä koskaan lapsia halua ni mikä tässä on nyt se ongelma? Varmaan on sun kanssa abortista sitten ihan samaa mieltä.[/QUOTE]

Mies haluaa lapsen.

"maimai"
Varaa pikimmiten aika terveydenhoitajalle neuvolaan ja juttele siellä sun tilanne. Saat varmasti parempia neuvoja kuin täällä. Tai jos sulla on valmiiks joku hoitokontaksti jonnekin, niin puhu siellä. Jso päädyt aborttiin, niin sen parempi mitä pikemmin. Voimia!

miten olis
Niin että hupsista vaan. Aika outo asenne - harrastat seksiä, siitä kun voi tulla raskaaksikin, mutta vastuuta et ole halukas kantamaan? Tuon ikäinen lapseton ei luultavimmin pääse sterilisaatioon, ei vaikka tekisit abortin. Ehkä se abortti on sulle ainoa vaihtoehto, jos ei ole kiinnostusta edes yrittää mitään muuta, mutta sen jälkeen kannattaa kyllä pitää huoli ettei niitä vahinkoja enää satu, ihmiselämän heittäminen hukkaan tuolla tavalla ei oo oikein. Maailma on täynnä ihmisiä, jotka ei pysty saamaan lasta, sun lapsellasi olisi mahdollisuus sellaisessa perheessä, mutta koska sä et kestä olla raskaana, niin se mahdollisuus jää käyttämättä, hienoa!

Kiera
[QUOTE="maimai";28609248]Varaa pikimmiten aika terveydenhoitajalle neuvolaan ja juttele siellä sun tilanne. Saat varmasti parempia neuvoja kuin täällä. Tai jos sulla on valmiiks joku hoitokontaksti jonnekin, niin puhu siellä. Jso päädyt aborttiin, niin sen parempi mitä pikemmin. Voimia![/QUOTE]

Hoitokontakti on ja kerron asiasta miehelle, mutta aborttiin päädyn sanoi hän mitä tahansa.

"vivianna"
En tunne sinua tai teitä. Mielestäni kenenkään ei tulisi tuomita. Voitko jutella jollekin, tai mikä olisi parasta, molemmat miehesi kanssa juttelisitte jollekin, joka olisi jonkunlainen "puolueeton perheneuvoja", jos sellaista on olemassa.

nk
Samoilla kannoilla edellisten kanssa. Olet kuitenkin raskaana ja te molemma tolette siitä yhtälailla vastuussa. Nyt kerrot asias miehelles, puhutte siitä ensin yhdessä ja sitte menette neuvolaan yhdessä mistä saatte juuri teille sopivaa apua. Jos päädytte aborttiin niin se on sitten yhteisen harkinnan että terveydenhuollon ammattilaisen yhteisestä näkemyksestä.

Tuskin oikeasti vihaat lapsia, et vain välitä niistä. En minäkään ennen omiani, mielestäni kaikkien vauvat olivat vastenmielisen näköisiä ja pahanhajuisia. Vasta kun tuli itse äidiksi niin tajusi sen mistä kaikki vouhottaa. Raskausaika meni synkästi sillä en tuntenut kasvavaa sikiötä kohtaan yhtään mitään. Se oli aika raskasta. Ja vielä kun vauva syntyi en tuntenut mitään muuta kuin puistatti. Vasta 4 päivän päästä aloin ymmärtämään mikä minulla on sylissä ja kuinka se vauva rakasti minua heti pyyteettömästi! Kukaan muu ihminen maailmassa ei pysty rakastamaan sinua yhtä puhtaasti kuin lapsesi - sama toisinpäin, vain lastasi kohtaan oleva rakkaus on puhtainta kaikista!

Mitäs jos miettisit asiaa toiselta kantilta; tämä raskaus on lahja teille.

"Lissu"
Abortti on vastuun kantamista jos on täysin varma siitä ettei lasta halua eikä pysty raskausaikaa kestämään. Sitä vähän ihmettelen että miten kaksi noin suuresti eri mieltä olevaa voi olla parisuhteessa.
Samaa mieltä... ap tuolla aiemmin sanoi että todennäköisesti satuttaisi itseään raskausaikana ja/tai lasta sen synnyttyä, joten abortti on luultavasti tässä tapauksessa ihan järkiratkaisu.

Uskon että pääset ap sterilisaatioon tuon kohdussasi olevan ongelman vuoksi, kun vaan pysyt tiukkana ja vaadit sitä.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja älätee;28609130:
Älä tee aborttia. Mieti kuka tulee sinua vanhainkotiin katsomaan. Lapsi rikastuttaa elämää.
Kaikille lapsiperhe elämä ei sovi ja naisen kuuluu saada tehdä se valinta, jollei isä lupaudu olemaan vastuussa lapsesta yksin ja äidillä mahdollisuus jättäytyä lapsen elämästä kokonaan (kuten miehillä on). Jotkut eivät vaan pysty tuntemaan sitä onnea lapsista, vaikka ei olisikaan mitenkään sairas ihminen. Kaikkien elämä ei rikastu lapsilla. Vastuu toisesta ihmisestä 24/7 18 vuodeksi on rankkaa ja sitouttaa todella pitkäksi aikaa. PIkkulapsiaika ja elämä ennen lasten kouluikää on rankkaa ja sillon omille asioille ei jää kovinkaan tilaa. Kaikille se ei sovi ja ap tiedostaa sen hyvin itse.

Yhteistyössä