Mies ei pyyhi leikkuulautaa

• Viestiketjun aloittaja Menee hermot
  • Ensimmäinen viesti
Menee hermot
Mies leikkaa leipää ja jättää leivänmurut leikkuulaudalle. Murujen pyyhkiminen jää mulle, kun seuraavana tulen leikkkaamaan omaa leipääni. Oon muutaman kerran jo kiskonut leikkuulaudat irti, kun en jaksa aina pyyhkiä toisen jälkiä. Vaihtoehtona olisi joutua itse liekkaamaan toisen tekemässä murukasssa, hyi yök! Ei! Oksettaa ajatuskin. Olen sitten monesti pyyhkinyt leikkuulaudan, ennen oman leipäpalani leikkuuta. Monesti olen miehelle sanonut, että ne murut pitää pyyhkiä heti leivän leikkuun jälkeen. Niin teen itsekin! Mies ei voi niitä kuulemma pyyhkiä kesken syönnin. Jatkaa kuulemma syöntiä vielä, vaikka siirtyy leivän kanssa olohuneeseen. Ärsyttävää! Joskus mies on pyyhkinytkin leikkuulaudan sanomisteni jälkeen, mutta edelleen muruja löytyy välillä. Yritin tiedustella mieheltä, että leikkasiko hän lapsenakin omat leipänsä sisarustensa vanhohen leipämurujen keskellä yms. Juttu jäi kumminkin kesken aargh.

ghfg
Olen muuten hygieeninen ja siivoushysteerinen, mutta into ei ole vielä leikkuulautaan siirtynyt. Miksi kuivat murut olisivat haitaksi? Sellainen ritilä siinä eli murut voi huitaista ainakin leikkauksen tieltä pois. Sitten joskus nostaa ritilän ja imuroi.

"Jooh"
Entäs korppujauhot sitten? Miten joku voi laittaa ruokiin jotain vanhaa kuivaa leipää? Itse en käytä epähygieenisiä leikkuulautoja, leikkaan lautasilla tms. mieluummin edes kuin jollain haisevalla rätillä pyyhityllä puunkappaleella.

"jenni"
[QUOTE="Jooh";30332360]Entäs korppujauhot sitten? Miten joku voi laittaa ruokiin jotain vanhaa kuivaa leipää? Itse en käytä epähygieenisiä leikkuulautoja, leikkaan lautasilla tms. mieluummin edes kuin jollain haisevalla rätillä pyyhityllä puunkappaleella.[/QUOTE]

Ei herraisä eihän niitä millää tiskirätillä oo tarkotus pyyhkiäkkään. Mut oikeesti, olen senkin nähnyt, järkytys!!! Meillä ei leikata lihoja eikä kaloja puisella laudalla. Sehän imee kaikki bakteerit ja hyi yäk.

dddd
Ratkaisu: osta itsellesi pieni muovinen leikkuulauta, jonka päällä voit leikata omat leipäsi. Mies huolehtikoon omista sotkuistaan.

Pisti muuten silmään tuo leikkuulaudan pyyhkiminen. Et kai sinä sitä vaan tiskirätillä pyyhi. Se on koko talouden pahin bakteeripesäke.

"kkkk"
Tässä on ratkaisu ongelmaan. On saatavilla myös kiintokalusteisiin asennettuna. Ja sitten opetat miehellesi, että SYÖNNIN JÄLKEEN tyhjentää tuon ritilän alta. Tai hankitte rikkaimurin elintarvikekäyttöön, leivänmuruille.

Yksi ratkaisu
Meillä ei käytetä kiinteään keittiökalusteeseen asennettuja leikkuulautoja ollenkaan. Ostin erillisen puisen leikkuulaudan joka on käytännössä koko ajan pöydällä tai kuivamassa tiskipöydällä josta se on kätevä napata. Murut joutuu siivoamaan kun lauta on jatkuvasti pöydällä.

hmph
Mulle tuo asia on oikeasti ongelma! Meillä on keliaakikkolapsi ja niitä tavan leivän muruja ei sais olla missääänn!!!! Silti minä aina pyyhin noita leivänmuruja. Mies tekee eväitään eikä siivoa jälkiään sen jälkeen. Arrrgh! Pistää vihaksi!

mies1harm.
Irski: :D

Sinänsä hyvä esimerkki, kuinka nainen ei, usein, näe metsää puilta. Kun leikkuulaudalla on muruja, ei ole väliä, vaikka mies olisi kuka tai millainen tahansa :) Vastaava esimerkki oli silloisen poikamieskaverini muistutus haisevan hengityksen eliminoinnista koska siitä voi olla kaikki kiinni.

Naisia voisi auttaa, jos kääntäisi asetelman ympäri kuten miehet osaavat: muruja jättämätön kusipää vai muruja jättävä ihanuus, kumpi painaa vaakakupissa eniten kumppanissa :)

Huomaatteko, tässäkin minä toivon naisille miesten tyylistä ajattelua ymmärryksen parantamiseksi, mutta harvoin kohtaan sitä. Eli naiset itse todistavat sukupuolten eroista.

Onkin erikoista, miten naisemme ovat pääosin ajattelijoina JOKO hyvin erilaisia kuin mies TAI sitten "hyperäijämäisiä" ILMAN mitään välimuotoa, ikään kuin naiseus olisi kriisitilassa. Pidän Euroopan naisissa siitä, että he kulkevat enemmän keskitietä ja ovat siten kenties "syvemmin" naisia.

niinno, eikös naiset ja miehet ookki ihan erilaisia ajattelultaan, aivotkin aika erilaisiksi todettu? taitaa olla niitä asioita, joita feministi ei myönnä ei sitte kirveelläkään, vaikka selvästi esim joku aivokuva voi näyttää asian oikean laidan (tai sitten mä olen ihan väärässä ja akkalauma saa tulla ja listiä)
Irski: :D

Sinänsä hyvä esimerkki, kuinka nainen ei, usein, näe metsää puilta. Kun leikkuulaudalla on muruja, ei ole väliä, vaikka mies olisi kuka tai millainen tahansa :) Vastaava esimerkki oli silloisen poikamieskaverini muistutus haisevan hengityksen eliminoinnista koska siitä voi olla kaikki kiinni.

Naisia voisi auttaa, jos kääntäisi asetelman ympäri kuten miehet osaavat: muruja jättämätön kusipää vai muruja jättävä ihanuus, kumpi painaa vaakakupissa eniten kumppanissa :)

Huomaatteko, tässäkin minä toivon naisille miesten tyylistä ajattelua ymmärryksen parantamiseksi, mutta harvoin kohtaan sitä. Eli naiset itse todistavat sukupuolten eroista.

Onkin erikoista, miten naisemme ovat pääosin ajattelijoina JOKO hyvin erilaisia kuin mies TAI sitten "hyperäijämäisiä" ILMAN mitään välimuotoa, ikään kuin naiseus olisi kriisitilassa. Pidän Euroopan naisissa siitä, että he kulkevat enemmän keskitietä ja ovat siten kenties "syvemmin" naisia.

Astianpesuun
Muoviset, astianpesukoneeseen tungettavat leikkuulaudat voisivat olla ap:n suhteen pelastus, jos mies sitten vain kykenee sen astianpesukoneeseen tunkemaan. Jos ei, niin on sitä tyyppiä, joka jättää jälkensä muiden siivottavaksi ja syylliseksi löytää aina nalkuttavan akan.

Yhteistyössä