Mies ei pysty aistimaan ruokien lämpöä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelen vain

Vieras
Omituinen kysymys, mutta mistä voi johtua se, että mieheni ei pysty aistimaan ruokien yms. lämpötiloja kunnolla syödessään? Kylmän tunnistaa, mutta ei kuumaa. Siis voi juoda vaikka aivan tulikuumaa kahvia eikä edes huomaa koko asiaa, kokeileekin usein sormella juomien yms. lämpötiloja kun ei muuten tiedä palaako suu vai ei. Mies kärsiikin tästä syystä usein palaneesta suusta ja aftoja on todella paljon ajoittan. Uskaltaisin väittää, että ei myöskään erota happamuutta, suolaisuutta ja vastaavia kunnolla myöskään.

Uskoo kärsineensä tuosta aina, eikä muista lapsuudesta yms. suun polttamista tai mitään sen kaltaista. Voiko sellaisesta edes tulla tuollaista?

Onko miehen äiti tai hoitaja ollut sitä sorttia että lappaa täysin ajattelematta minkä tahansa kuuman tabascon lapsen suuhun? Jos siltä on oikeasti suusta mennyt tunto?

Onko miehen äiti tai hoitaja ollut sitä sorttia että lappaa täysin ajattelematta minkä tahansa kuuman tabascon lapsen suuhun? Jos siltä on oikeasti suusta mennyt tunto?

Ei minkäänlaista tietoa asiasta.

Niin ja tuli sekin hassu yksityiskohta mieleen, että mies ei pysty myöskään liikuttamaan kieltään kunnolla. Joskus pelleillessä tuli tämäkin esiin kun ihmetteli, että miten minä sen oikein teen.. Eli siis ei pysty liikuttamaan kieltään kunnolla ylös-alas tai sivusuunnassa edestakaisin muuten kuin hyvin hitaasti ja keskittyen. Syödessä ei kyllä haittaa kun saa kuulemma paremman tunnon kieleen kun on jotain mitä voi tuntea sillä. Oli muuten melko hölmön näköistä kun huomattiin nämäkin asiat.. Voi myös vahingossa kuolata ties minne kun ei huomaa että sylkeä on erittynyt... Tätä nyt ei onneksi tapahdu kuin todella harvoin.

Oisko ollu lievä aivoinfarkti joskus?Mulla tuli just noin infarktin jälkeen eikä ole padlautunu.

Ei mitään terveydellisiä ongelmia oikeastaan koskaan ole ollut. Ikääkään ei ole kuin hieman päälle 30 ja tätä on ollut niin kauan kuin muistaa lapsuuteensa saakka. Lukihäiriö on oikeastaan ainoa päänsisäinen vaiva mitä on. Lapsuudestakaan ei oikein tiedä kun vanhemmilta ei voi enää kysyä.

Mä oon vähän samanlainen, teetäkin juon aina suoraan kun vedenkeittimestä kaadan mukiin.. Ja ei mitään tietoa mulla esim onko ruoassa suolaa liikaa,liian vähän tai ei ollenkaan, en mä maista! Mies aina ihmettelee tätä. Mulle oikeestaan kelpaa ruoka kuin ruoka, en mä mitään makuja erota.. Ja kuulemma mun tekemät ruoat on mauttomia. Mutta kyllä mun kieli liikkuu, siinä ei mitään ongelmaa. ????

[QUOTE="aapee";29654763]Ei mitään terveydellisiä ongelmia oikeastaan koskaan ole ollut. Ikääkään ei ole kuin hieman päälle 30 ja tätä on ollut niin kauan kuin muistaa lapsuuteensa saakka. Lukihäiriö on oikeastaan ainoa päänsisäinen vaiva mitä on. Lapsuudestakaan ei oikein tiedä kun vanhemmilta ei voi enää kysyä.[/QUOTE]

No en mäkää ole ku päälle kolmekymppinen ja oli vaan paha päänsärky.En käyny es lääkärissä.Sit selvis et oli ollu infarkti just se päänsärkytapaus.

Yhteistyössä