Mies ei osaa käydä kaupassa!! Argh!

  • Viestiketjun aloittaja hermot meni!
  • Ensimmäinen viesti
Ei ei ei, sulla on ihan väärä asenne.:stick:
Pääasia kai kuitenkin on että hän kävi siellä kaupassa, moni ei tee sitäkään.:attn:

Kukaan ei o seppä syntyessään, ole hellä ja aloittakaa homma vaikka niin, että sinä kirjoitat sen listan valmiiksi. Eläkä odota liikoja; vaikka tuote lukee paperissa niin se voi olla jotakin ihan muuta jonka mies olettaa kelpaavan; leivinpaperi=foliota/sellofaania/kelmua etc.
Tai sitten tuote puuttuu kokonaan. Sellasta sattuu, ei se maailma siihen kaadu.:D
 
  • Tykkää
Reactions: mamatsu
viera.s
Mies ostaa sellaista ruokaa, josta tykkää. Kun ei ole edes lapsia, niin ei minusta voi sanoa että se on väärää ja sinun ostamasi ruoka oikeaa. Yhtä hyvin mies voisi valittaa, kun oot tuonut kaupasta vaan jotain rehuja ja lohta, vaikka olut ja suklaa on loppu.

En minäkään aina ole muistanut tai viitsinyt ostaa miehelle cokista, hän käy sitä sitten erikseen ostamassa jos kaipaa, ei raivoa minulle. Enkä minä raivoa hänelle, jos ei ole minun ääneensanomattomia toiveitani osannut täyttää.
 
"Haha"
Kylläpäs täällä kovasti puolustetaan miehiä. Ne on kuitenkin niitä samoja, jotka pärjää ihan hyvin työelämässä ja maailmassa muutenkin. Miten siis voi olla, ettei monenkaan aviomies osaa suunnitella arkista kauppareissua niin, että sieltä tuotaisiin tarpeelliset tavarat? Hyvin usein tuodaan täysin vääriä asioita, vaikka valmiiksi annetussa ostoslapussa lukisi selkeästi mitä pitää ostaa. Muistaakseni tällä palstalla joskus puitiin samaa asiaa, ja jonkun mies oli tuonut pussin päärynöitä säilykepersikkana, eikä edes tajunnut että mikä oli mennyt pieleen!

Kyllä se on se motivaatio ja kädettömäksi heittäytyminen syynä, sekä miehille erittäin tyypillinen putkiaivoisuus ja puusilmäisyys! Jos naiset eivät perhettä pyörittäisi, niin tämänkin maan lapset eläisivät pakastepizzalla päivästä toiseen. Ja sitäkin saisi sitten kun "isi ehtii", eikä silloin kun kaikilla on nälkä!
 
[QUOTE="Haha";30626424]Kylläpäs täällä kovasti puolustetaan miehiä. [/QUOTE]

Onneksi naiset ovat täydellisiä.

Koskaan ei tietenkään käy niin, että tupakoivan miehen tupakoimaton vaimo unohtaisi kauppareissulla miehen tupakat. Vaikka mies olis lähtiessä muistuttanut, että tuo kolme askia röökiä. Ja vaimo olis vielä kysynyt, että mitä merkkiä? Parinkymmenen vuoden liiton jälkeen.
Ja naiset ovat nimenomaan hyviä huomaamaan, että jääkaapissa EI ole ainuttakaan saunakaljaa. Eikä ole kauppareissun jälkeenkään.
 
  • Tykkää
Reactions: poika
hermot meni!
No niinpä, minä kyllä huomaan mitä kaapeista puuttuu. Mies taas ei. Se voi ajatella kaupassa, että ei kotona varmaan oo makaronia, ja tuo sitten makaronipussillisen, entisen 5 pussin kaveriksi. Mutta ei tajua, että siellä kaapissa oli yks puolikas maitopurkki, että ois tuonu maitoa. Helpottais jos toi vaikka tekis sen kauppalistan kun lähtee johonki. Ärsyttää kun ei niitä unohdettuja tavaroita viitsis lähteä autolla hakeen, mutta tuosta lähikaupasta kun hakee niin ne on kaikki 3x kalliimpia.
 
hermot meni!
Onneksi naiset ovat täydellisiä.

Koskaan ei tietenkään käy niin, että tupakoivan miehen tupakoimaton vaimo unohtaisi kauppareissulla miehen tupakat. Vaikka mies olis lähtiessä muistuttanut, että tuo kolme askia röökiä. Ja vaimo olis vielä kysynyt, että mitä merkkiä? Parinkymmenen vuoden liiton jälkeen.
Ja naiset ovat nimenomaan hyviä huomaamaan, että jääkaapissa EI ole ainuttakaan saunakaljaa. Eikä ole kauppareissun jälkeenkään.
Meillä kyllä kaljat ja röökit (tosin me ei polteta) ei olis mitään tärkeitä juttuja. Jos mies sanoo, että tuo saunakaljaa, niin voin tuoda. Jos ei tuo, niin en kai mä nyt automaattisesti toiselle mitään viinoja kanna kaupasta, kun en ite semmosia juo? Vähän eri asia semmoset mitä koko perhe käyttää, esim. maito, jugurtti..
 
Meillä kyllä kaljat ja röökit (tosin me ei polteta) ei olis mitään tärkeitä juttuja. .
Ni. Eli jos äijäs pyytäis sua tuomaan kauppareissulta kolme askia röökiä ja sikspäkin kaljaa, niin sä autuaasti ne unohtaisit ja tuumisit vaan, että ne ei o tärkeitä. Äijäs joutuis lähtemään erikseen kaupalle.

Mut kun äijäs on kaupalla päättäny, että tänään syödään pitsaa, niin sua pännii kun äijä ei ajatuksia lukemalla tajunnu tuoda lohta ja kermaperunoita.
 
"Mom"
Meillä ei tule riitaa kaupassakäynnistä, kun molemmat merkataan heti tietyn aineen loputtu(wc paperi, leipä tms.) jääkaapin ovessa olevaan liitutauluun. Siitä kirjoitetaan kauppaan mennessä kauppalappu ja lisätään loput. Tai kiireessä näpsästään kännykkäkuva tai lähetetään puolusolle, joka on menossa kauppaan, se kuva :)
Saa kopioida :)
 
"Haha"
Ni. Eli jos äijäs pyytäis sua tuomaan kauppareissulta kolme askia röökiä ja sikspäkin kaljaa, niin sä autuaasti ne unohtaisit ja tuumisit vaan, että ne ei o tärkeitä. Äijäs joutuis lähtemään erikseen kaupalle.

Mut kun äijäs on kaupalla päättäny, että tänään syödään pitsaa, niin sua pännii kun äijä ei ajatuksia lukemalla tajunnu tuoda lohta ja kermaperunoita.
Niin, tämä vain vahvistaa sitä käsitystä, että naiset osaavat huolehtia koko perheestä ja mies miettii vaan omia elämänlyhentämis -elintarvikkeitaan.

Avioliitot voisivat paljon paremmin, kun yhden aikuisen vastuulla ei olisi koko perheen päivittäinen hyvinvointi. Etenkin lapsiperheessä on ajateltava jotain muutakin kuin kaljaa ja pizzaa.
 
hermot meni!
Ni. Eli jos äijäs pyytäis sua tuomaan kauppareissulta kolme askia röökiä ja sikspäkin kaljaa, niin sä autuaasti ne unohtaisit ja tuumisit vaan, että ne ei o tärkeitä. Äijäs joutuis lähtemään erikseen kaupalle.

Mut kun äijäs on kaupalla päättäny, että tänään syödään pitsaa, niin sua pännii kun äijä ei ajatuksia lukemalla tajunnu tuoda lohta ja kermaperunoita.
En unohtais, mutta en osais tuoda pyytämättä, koska nuo ei ole ns. perustarpeita mitä kaupasta pitää meillä tuoda. (Tosin en seurusteliskaan semmosen kanssa joka laittaa rahaa röökiin.)
Kumma juttu, että kun minä menen kauppaan, suunnittelen niin että on sitten kaapissa aamiaistarpeita, välipalaa, päivällistä, iltapalatarpeita.. Ja mies kuittaa koko homman rasvaa, suolaa ja lisäaineita tirisevällä valmispizzalla.
Jos menee oma-aloitteisesti kauppaan ja näkee ettei kaapissa ole juuri mitään niin kyllä mun mielestä sillon kaappia täytetään semmosilla perustavaroilla, kuten vihanneksilla, hedelmillä, maidolla, munilla, margariinilla..
 
vierasi
Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;30625579:
Älä saatana valita ap, kyllä paahtoleivällä ja pizzalla seuraavaan päivään pärjää ilman paskapaperiakin ja ruokaöljyjä vihanneksineen jne... :mad:

Joten pidä turpas kii
Hyvin pärjää! Ja toihan se suklaatakin :p
 
rasittava ukko
Minä kun kysyn mieheltä ,kaupassa mitä ruokaa ostettaisiin niin vastaus on :"En tiiä, ei oo nyt nälkä"

Tollo kun,ei tajua että ehkä lapset tarvitsevat myös ruokaa myöhemmin tai että Se nälkä tulee illalla 7h päästä, tai viimeistään aamulla, että kyllä sieltä kaupasta pitää jotaki tyhjään kaappiin,kantaa.
 
"..."
Meillä sama ongelma jatkuvasti. Mies ei osaa itse avata jääkaapin ovea ja katsoa, mitä sieltä puuttuu. Siis ihan perustarvikkeita kuten voi, juusto yms.
Olen tätä asiaa hämmästellyt jo 10 vuotta. Muuten ihan fiksu tapaus, mutta jostain syystä tuo elintarvikkeiden kartoittaminen ja seuraavankin päivän ruokailun varmistaminen on täysin ylivoimainen tehtävä.
 
vieras x
Mä oon laittanut keittiön kaapin oveen (sisäpuolelle :) ) listan perustarpeista joita pitää kotona olla. Mies sitten voi siitä katsoa ja tarkastaa mitä puuttu ennen kuin menee kauppaan, on toiminut.
 
juuujj
Tiedän tunteen.. pyysin ostamaan pyykinpesuainetta, hän tulee ostoksensa kanssa sanoen "ostin vielä tuplapakkauksen", niin, ostit tuplapakkauksen.. huuhteluainetta. Huoh.
 
Yleistäminen ja stereotypiat juhlivat taas palstalla. Kyllä osat voivat olla myös toisinpäin.

Meillä minä olen ylivertainen kaupassakävijä vaimooni verrattuna. Koska en kuitenkaan erityisesti siitä pidä, huolehdin ostoksia tehdessäni että vähintään neljän päivän ateriat tulee hoidettua, samoin hygienia ja pikkutavarat. Ja ruoka siis itse tehtynä tuoreista aineksista, eineksiä en arvosta. En tarvitse kauppalistaa, silmäys kaappiin/jääkaappiin riittää ja marketissa suunnittelen tavaroita kerätessäni valmiit ateriakokonaisuudet. Joskus laitan jääkaapin oveen päivittäiset "ruokalistat", jos vaimo tekee ruokaa, eikä älyä katsoa mitä hyllyiltä löytyy.

Kun vaimo käy kaupassa, sieltä tulee pakastepitsaa, lihapiirakkaa, ranskalaisia ja valmismaksalaatikkoa. Hedelmiä tai vihanneksia ostaa vain jos siitä muistuttaa. Seuraavan päivän aterioiden suunnitteleminen on kuulemma mahdotonta.
 
Viimeksi muokattu:
ilmeisen hyvä miesvalinta
Meillä mies hoitaa suurimman osan kauppakäynneistä, ja onnistuneesti. Kumpikin kirjaa listaan mitä puuttuu, ja mies ottaa sen mukaansa. Ja toki osaa käyttää päätään ja ostaa muutakin tarpeellista, jos on listasta jotain unohtunut. Kehtaa jopa ostaa mulle siteitä (palstalta olen lukenut että joidenkin "miehisyys" ei kestä sellaista).
 
[QUOTE="aito ammattivalittaja";30625766]Minunkin mies aui 29v asti yksin eikä kovin kummoisia ruokia syönyt tai ostellut mutta hienosti on oppinut käymään kaupassa eikä huomautella tarvitse ostoksista.[/QUOTE]

Aika "hyvin" yksin on asunut tuohon ikään asti, vaikka olisikin ollut aiempia kumppaneita kylässä sillee :D

Mun mies taas yrittämässä opettaa mua syömään paremmin kun käyn sen luona koska mä taas oon se osapuoli joka ostelee herkkuja (en edes asu sen kanssa, vaan tulen käymään) :D mutt kyllä minäkin soitan sille jos tuntuu että sillä ei oikeen oo ruokaa tai joskus saatan olla ihan kiltillä fiiliksellä ja soitan sille että "mitäs _me_ syödään tänään" että välillä hemmottelen itseeni mutt kyllä mä miehenikin otan huomioon kun käyn ostoksilla :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä