Mies ei osaa käydä kaupassa!! Argh!

  • Viestiketjun aloittaja hermot meni!
  • Ensimmäinen viesti
hermot meni!
Eilen, sillä välin kun minulla oli menoa, mies oli oma-aloitteisesti käynyt kaupassa. Kun olin itse kotimatkalla, mies soitti ja ohimennen mainitsi, että hän kävi sitten kaupassa, ajattelin että hyvä, minun ei tarvitse sitten mennä.
Tiesin, että kotona oli, ennen kuin lähdin sieltä, yksi rulla vessapaperia, maito loppu, margariini loppu, ei mitään kasviksia kaapissa jäljellä, ruokaöljy loppu.. Yms perus asioita..
No kun tulen kotiin. Ei oo vessapaperia kaapissa, ei ruokaöljyjä, ei mitään.
Kysyin että no mitä se sieltä kaupasta osti? No mies osti pakastepizzaa ja paahtoleipää, ja suklaata ja shampoota! Sitten kysyi multa että etkö tuonut margariinia kun sitä ei ole. SAnoin, että enpä tuonu, kun luulin ettei tarvitse mennä kauppaan, kun sanoit käyneesi. Sanoin samalla, että eipä oo vessapaperiakaan, eikä mitään kasviksia, jne.. Ja että eikö hän katso ensin mitä kaupasta pitää tuoda ennen kuin menee sinne?? Ite kirjotan aina listan, kun olen vilkaissut ensin mitä tarvii! Enkä ostele heräteostoksina jotain pakastepizzoja ja suklaalevyjä! Suutahti ja sanoi vaan että no mee sinä hakeen ne vessapaperis ja tomaattis sitten.. Aarrgh...
 
säpäle harmaana
No tuotahan se on. Tai sitten lähdetään yhtäkkiä kauppaan hakemaan vaikka hakemaan sitä vessapaperia, mutta ei tietenkään voida vilkaista tarvisiko jotain muutakin tuoda.
 
hermot meni!
KYllähän tuo sentään joskus kysyy pitääkö jotaki tuoda ja joskus osaa iteki tuoda ne mitä tarvii. Mutta ei tampio ite tajua kattoa kunnolla, että mitä kaapeista puuttuu, mitä ei. Ja esim. vihanneksia ja hedelmiä tuo ei yleensä tuo, jos en minä ostais, tuo vois varmaan elää loppuikänsä ostamatta semmosia..
 
"kolmenäiti"
KYllähän tuo sentään joskus kysyy pitääkö jotaki tuoda ja joskus osaa iteki tuoda ne mitä tarvii. Mutta ei tampio ite tajua kattoa kunnolla, että mitä kaapeista puuttuu, mitä ei. Ja esim. vihanneksia ja hedelmiä tuo ei yleensä tuo, jos en minä ostais, tuo vois varmaan elää loppuikänsä ostamatta semmosia..
sori vaan mutta järkevä ihminen ei osta mitään hedelmiä/vihanneksia,saati margariinia,voin kyllä ymmärrän.
 
"Juulianna"
Onneksi oma avomies ei ole tuollainen tollo vaan osaa katsoa mitä tarvitaan. On kuitenkin asunut kahdestaan lapsensa kanssa niin osaa varmasti senkin takia vähän katsoa mitä tarvitaan kuin aiemmin yksin elänyt poikamies.
 
V.ieras
Me olaan tehty niin, että minä pidän huolen siitä, että kaikkia perusjuttuja löytyy aina (mausteet, öljyt, jauhot, puurohiutaleet, makaronit, riisit jne.)
Kun mies menee kauppaan, niin tasan riittää että tuo sitä, mitä haluaa että syödään. Ja kyllä sieltä sitten usein samalla tuo maitoa.
Jos kaupasta pitää tuoda jotakin enemmän, niin kirjoitan kauppalapun hänelle. Ja jos hä piipahtaa kauppaan extempore, niin soittaa sieltä ja kysyy pitääkö tuoda jotain.

Ja sitä mieltä minäkin, että varmasti olisitte sen päivän pärjänneet sillä pakastepizzalla ( kai teillä nyt kaapeista jotain muutakin olisi löytynyt). Rullallinen vessapaperia riittää seuraavaan päivään ja öljykään nyt ei varmaan ihan pakkopakko ollut.
 
hermot meni!
Me olaan tehty niin, että minä pidän huolen siitä, että kaikkia perusjuttuja löytyy aina (mausteet, öljyt, jauhot, puurohiutaleet, makaronit, riisit jne.)
Kun mies menee kauppaan, niin tasan riittää että tuo sitä, mitä haluaa että syödään. Ja kyllä sieltä sitten usein samalla tuo maitoa.
Jos kaupasta pitää tuoda jotakin enemmän, niin kirjoitan kauppalapun hänelle. Ja jos hä piipahtaa kauppaan extempore, niin soittaa sieltä ja kysyy pitääkö tuoda jotain.

Ja sitä mieltä minäkin, että varmasti olisitte sen päivän pärjänneet sillä pakastepizzalla ( kai teillä nyt kaapeista jotain muutakin olisi löytynyt). Rullallinen vessapaperia riittää seuraavaan päivään ja öljykään nyt ei varmaan ihan pakkopakko ollut.
No tottakai tolla nyt pärjätään. Mutta kun ei joka päivä käydä kaupassa eikä asuta kaupan vieressä vaan pitää autolla mennä (ellei halua mennä naapurissa olevaan pikkusiwaan mut siellä on kaikki tosi kallista ja huono valikoima, sinne mennään vaan jos on ihan _PAKKO_), niin vois nyt kattoa mitä kaupasta tarvii tuoda.
Kun toi mies ei kato melkein ikinä, 9/10 niin menee sen mukaan että poimii kaupassa sitä mikä näyttää kivalta, ei sitä mitä pitäis ostaa. Ostelee heräteostoksia, sen mukaan mitä kaupassa alkaa tehä mieli. Sitten ei tajua välttämättä tuua vaikka sitä paskapaperia tai pyykkiainetta vaikka kotona ei ois jäljellä yhtään.
Oisinhan mä voinu käydä siellä kaupassa mutta kun mies oli ollu kotona päivän niin luulin että se nyt on huomannu että esim. wc-paperi lopussa ja ois älynny tuoda..

Kuitenki aikunen mies kyseessä eikä lapsi niin oletan että hänkin ymmärtäs tuoda muutakin kuin niitä "ekstrajuttuja" kaupasta ilman että mun pitäs aina huolehtia niistä perustarpeista kaapeissa.
 
hermot meni!
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30625644:
Kannattasko tehä sopimus, että jääkaapin oveen tehtään lista mitä puuttuu, ja se joka kauppaan menee ottaa sen listan ovesta, niin tietää mitä pitää ostaa
Hyvä idea..!
 
"aito ammattivalittaja"
Mun mies on mua parempi kaupassa kävijä. Hänelle ei tarvitse lainkaan huomautella mitä tuoda kaupasta ihan itse osaa siellä käydä ja tuo oikeat tavarat.
 
hermot meni!
[QUOTE="aito ammattivalittaja";30625675]Mun mies on mua parempi kaupassa kävijä. Hänelle ei tarvitse lainkaan huomautella mitä tuoda kaupasta ihan itse osaa siellä käydä ja tuo oikeat tavarat.[/QUOTE]

No meillä ei oo lapsia kummallakaan, ja ennen minua mies oli muutaman vuoden yksinään asunu kiireistä poikamieselämää, missä oli kotona vaan vähän aikaa päivästä, kun muuten työt ja kaverit ja harrastukset vei.. Ja sillon kotona oli tyyliin ruokana mikropizzaa yms valmista eli ei piitannu mitä söi jne.. Ei siis oo varmaan ikinä joutunu pahemmin kattomaan mitä pitäs tuoda kaupasta.

Kyllä sillon kun yhessä käydään kaupassa tulee oikeat tavarat koska minä ne sinne kärriin poimin mut muuten ei. Ellen sit soita miehelle perään että tuopas sitä ja tätä. Ja miestä taas ärsyttää se, että kun mä käyn kaupassa niin menen sen oman listan mukaan, enkä ostele ylimääräsiä, siis jätskejä pizzoja jne.. Ellei ole viikonloppu..
 
"aito ammattivalittaja"
No meillä ei oo lapsia kummallakaan, ja ennen minua mies oli muutaman vuoden yksinään asunu kiireistä poikamieselämää, missä oli kotona vaan vähän aikaa päivästä, kun muuten työt ja kaverit ja harrastukset vei.. Ja sillon kotona oli tyyliin ruokana mikropizzaa yms valmista eli ei piitannu mitä söi jne.. Ei siis oo varmaan ikinä joutunu pahemmin kattomaan mitä pitäs tuoda kaupasta.

Kyllä sillon kun yhessä käydään kaupassa tulee oikeat tavarat koska minä ne sinne kärriin poimin mut muuten ei. Ellen sit soita miehelle perään että tuopas sitä ja tätä. Ja miestä taas ärsyttää se, että kun mä käyn kaupassa niin menen sen oman listan mukaan, enkä ostele ylimääräsiä, siis jätskejä pizzoja jne.. Ellei ole viikonloppu..
Minunkin mies aui 29v asti yksin eikä kovin kummoisia ruokia syönyt tai ostellut mutta hienosti on oppinut käymään kaupassa eikä huomautella tarvitse ostoksista.
 
hermot meni!
[QUOTE="aito ammattivalittaja";30625766]Minunkin mies aui 29v asti yksin eikä kovin kummoisia ruokia syönyt tai ostellut mutta hienosti on oppinut käymään kaupassa eikä huomautella tarvitse ostoksista.[/QUOTE]

Oppispa mullakin.. Huoh. Pitäis varmaan työntää lappu kouraan sille sillon ku se menee yksin. Että nuo tuot.
 
miesmees
ompas ongelmat!
mutta oikeesti tekis mieli vähän löylyttää tuota omaa akkaa kun välillä sen ostokset on niin perseestä!
saatana kun viime viikonlopuksi käskin ostaa herkkuja kun luuska ollut koko viikon kotona ja ite tehnyt 12 tunnin päiviä.
Noh odotin innolla iltaa ja eikös tuon saatanan horon ostamat herkut ollut hapankorppua,porkkanaa ja salaatinlehtiä!
Heitin korput ämmän naamaan ja tilasin ranskalaisia kebabilla ja akka sai jäädä huoneeseen vollottamaan :)
 
säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30625644:
Kannattasko tehä sopimus, että jääkaapin oveen tehtään lista mitä puuttuu, ja se joka kauppaan menee ottaa sen listan ovesta, niin tietää mitä pitää ostaa
Siihen pitäisi sitten myös aina etukäteen muistaa myös kirjoittaa muutaman päivän ruokalistan tarvikkeet etukäteen. Meillä mies ei ainakaan muista, että sitä ruokaakin pitää tehdä ja miettiä joka päivälle, eikä riitä että vessassa on paperia ja että on juustoa leivän päälle ja aamukahviin maitoa.
 
hermot meni!
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30625784:
Siihen pitäisi sitten myös aina etukäteen muistaa myös kirjoittaa muutaman päivän ruokalistan tarvikkeet etukäteen. Meillä mies ei ainakaan muista, että sitä ruokaakin pitää tehdä ja miettiä joka päivälle, eikä riitä että vessassa on paperia ja että on juustoa leivän päälle ja aamukahviin maitoa.
No ei kai kukaan vaan yhden päivän ruoka-aineita ostakaan. Kyllä mä ainakin suunnittelen kauppaan mennessä, että ma-ti syödään jauhelihakeittoa, joten ostetaan sitten siihen jauhelihaa, juureksia, pottupussi. Ja keskiviikkona voin pottupussin loput laittaa lohkoperunoiksi ja niiden kaveriksi sitten tehdä vaikka salaattia, johon tulee tietty kasviksia, ja kasvisten lopuista esim tomaatinjämät hyödynnetään vaikka munakkaaseen viikonloppuna ja sitä rataa..
Mutta kun mies ei osaa totakaan ajattelua, jos se tekis vaikka kermaperunoita uuniin niin ei se ymmärtäis, että sinne sekaan voi vaikka pilkkoa kaapin perällä olevan porkkanan ja lantunpuolikkaan..
 
säpäle harmaana
No ei kai kukaan vaan yhden päivän ruoka-aineita ostakaan. Kyllä mä ainakin suunnittelen kauppaan mennessä, että ma-ti syödään jauhelihakeittoa, joten ostetaan sitten siihen jauhelihaa, juureksia, pottupussi. Ja keskiviikkona voin pottupussin loput laittaa lohkoperunoiksi ja niiden kaveriksi sitten tehdä vaikka salaattia, johon tulee tietty kasviksia, ja kasvisten lopuista esim tomaatinjämät hyödynnetään vaikka munakkaaseen viikonloppuna ja sitä rataa..
Mutta kun mies ei osaa totakaan ajattelua, jos se tekis vaikka kermaperunoita uuniin niin ei se ymmärtäis, että sinne sekaan voi vaikka pilkkoa kaapin perällä olevan porkkanan ja lantunpuolikkaan..
No niin sitä juuri tarkoitinkin, ettei riitä, että jääkaapin oven listaan kirjoitetaan vain mitä puuttuu, vaan sitä pitäisi jatkuvasti päivittää siltä varalta, että toinen käykin kaupassa, eikä mieti mitä seuraavina päivinä syödään.
 
kyl me skidin
No ei kai kukaan vaan yhden päivän ruoka-aineita ostakaan. Kyllä mä ainakin suunnittelen kauppaan mennessä, että ma-ti syödään jauhelihakeittoa, joten ostetaan sitten siihen jauhelihaa, juureksia, pottupussi. Ja keskiviikkona voin pottupussin loput laittaa lohkoperunoiksi ja niiden kaveriksi sitten tehdä vaikka salaattia, johon tulee tietty kasviksia, ja kasvisten lopuista esim tomaatinjämät hyödynnetään vaikka munakkaaseen viikonloppuna ja sitä rataa..
Mutta kun mies ei osaa totakaan ajattelua, jos se tekis vaikka kermaperunoita uuniin niin ei se ymmärtäis, että sinne sekaan voi vaikka pilkkoa kaapin perällä olevan porkkanan ja lantunpuolikkaan..
kaa käydään jokapäivä kaupas ja lennossa kaupassa teen meijän menun=). jotkut ei tykkää välttämättä uuniporkkanasta. itekkin laitan ne erikseen et ei maut sekottuis jos kermaperunoita tekisin.
 
No johan on tollo, mihin se mies meinas perseensä pyyhkiä paskan jälkeen, kun viimeinkin rulla olisi loppunut ? Olisit kysynyt sitä. Useemman päivänkö meinas pärjätä noilla ostoksilla?

Meillä mies osaa kyllä ostaa mitä tarvitsee ja asui kyllä pitkään yksin.
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;30625864:
Kyl se rulla riittää ainaki viikoks :mad:
Meillä ainakin ostetaan vessapaperia ajoissa, ennenkuin viimeinen rulla on lopussa. Ei ole kiva, jos vessapaperi loppuu huonolla hetkellä.
 
"..."
Ja minä en ymmärrä tommoista naista, joka olettaa miehen osaavan tuoda kaupasta kaiken mikä kotoa puuttuu, jos itse hoitaa suurimman osan kaupassa käynnistä. Minä en ole ikinä olettanut miehen osaavan tuoda kaupasta sitä minkä minä olen miettinyt omasa päässäni enkä edes ääneen sanonut. Mies käy kaupassa ja tekee omat ostoksensa, tuo sen mitä pyydän tuomaan, jos muistaa mutten siitäkään hernettä nenään vedä, jos sattuu kauppaan unohtumaan se mitä pyysin tuomaan.
 

Yhteistyössä