mies ei ole nykyään koskaan kotona, en tajunnutkaan et se on näin perseestä... :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "plääh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"plääh"

Vieras
on siis yrittäjä ja tällä hetkellä painaa kolmea työmaata yhtäaikaa.
on töissä ma-su aamusta iltamyöhään, eilenkin esim.6-23 ja tänään lähti klo7 ja tiedän et näen seuraavan kerran illalla.
väliaikaistahan tämä on kun yleensä talveksi sitten hiljenee, joten mies painaa kevät-syksy pää kolmantena jalkana.
mutta onpahan vaan jotenkin kurjaa..
oon ihan kade kun ei tarvii kun omaan pihaan mennä niin näkee heti monta naapuria jotka perheinä tekevät pihahommia, isät pelaavat lastensa kanssa jalkapalloa, perheet pyöräilee yhdessä jnejne ja mä vaan kökin yksin lapsen kanssa...

käydään toki kavereilla, mummuilla yms, mutta ei se oo sama kun et vois perheenä tehdä asioita yhdessä... kaikki kesät menee siihen et mä ja lapsi tehdään kaksin kaikkea, mies ei tänäkään kesänä ehtinyt edes särkänniemeen meidän kanssa.

joojoo, ihanaa kun on töitä, arvostan ja kunnioitan mun miestä ja ymmärrän et sillä ei todellakaan ole mitään herkkua ja haluaisi varmasti vapaapäiviä, mutta tää on vaan jotenkin niin... väsyttävää.. en löydä oikeeta sanaa...

en ole epäkiitollinen pirttihirmu, tällä hetkellä vaan tökkii tää kuvio... kiitos ja anteeksi purkaukseni..

Jos teillä kerran on talvella aikaa yhdessä, niin tehkää silloin niitä asioita. Meette uimahalliin, kylpylään, pulkkamäkeen, hiihtämään, luistelemaan jne jne,

Monella on toisinpäin, kesä on se ainut loma-aika vuodesta ja talvi pusketaan sitten pitkää päivää.

ei ole helppoa..mun mies on myöskin töissä aika ajoin aamusta iltamyöhään. Tässäkin kuussa varmaan vähintään puolet mennään näin. Nostan sulle kyllä hattua,mulla alkaa kypsyttää jo parin viikon jälkeen kahdestaan olo vauvan kanssa (vaikka tosiaan mekin käydään sukulaisilla jne.) Että ihan saat kyllä valittaa :)

[QUOTE="vieras";24450374]Jos teillä kerran on talvella aikaa yhdessä, niin tehkää silloin niitä asioita. Meette uimahalliin, kylpylään, pulkkamäkeen, hiihtämään, luistelemaan jne jne,

Monella on toisinpäin, kesä on se ainut loma-aika vuodesta ja talvi pusketaan sitten pitkää päivää.[/QUOTE]

joo niin tehdäänkin, mutta just nyt tällä sekunnilla se ei paljon lämmitä kun se ärsytyshetki on nyt :D
haluaisin niin kovasti lähteä vaikka pyöräretkelle perheen kesken...

Meillä oli mahdollisuus ruveta yrittäjiksi, mutta mies perui lopulta koko jutun. Päivät olisi olleet pitkiä ym..Laittoi lapset etusijalle. Jos yhtään lohduttaa niin tuskin miehesi koko loppuelämäänsä jaksaa yrittäjänä olla.

Mies on yrittäjä- työt ajoittuu eniten kesään ja syksyyn.
MUTTA alusta asti mies on 'ymmärtänyt' sen, että sitä ympäripyöreää päivää ei tehdä!
Saishan sitä tehdä jos haluaisi, tietyllä tavalla se kannattaisikin (se raha, ainainen raha joka maailmaa pyörittää...) mutta ei ole mikään ehdoton pakko.
Työtä tekee ma-pe 7-17, la-su pitää vapaata töistään.
Työn hinnoittelu sitä mukaa että se kannattaa ja tietenkin työn laatu!...... itseään on turha alkaa polttaa loppuun tai tehdä itsestään niin korvaamaton ettei voi suoda vapaahetkiä yhtään.

Meillä ihan sama tilanne kuin aloittajalla! Melkein joka sana on kuin mun suusta, piti ihan tosissaan miettiä olenko yöllä unissani käynyt kirjoittamassa.

Olen ihan samaa mieltä että tosi hienoa että on töitä, mutta ei tämä näin voi jatkua. Vanhempi lapsi jo itkee ikäväänsä isiä kohtaan ja nuorempaa mies on hoitanut tositosi vähän. Itse olen myös välillä ihan loppu, vaikka lapset on tietysti ihania, mutta kun yöt on vielä katkonaisia niin on kurjaa hoitaa lapsia ihan väsyneenä kun ei ikinä saa nukkua kunnolla ja tosi harvoin saa oman lepohetken ilman lapsia. Väsyneenä on helposti pinna ihan kireällä ja jo aamun ekat vaipanvaihdot ja aamupalat tuntuu välillä ihan ylitsepääsemättömiltä.

Googlailin tähän väsyneenä just yks päivä yrittäjien puolisoiden juttuja netistä niin tosi paljon oli katkeroituneita tapauksia. Mies on "aina" töissä kun ajattelee tekevänsä sitä perheensä vuoksi. Toisaaltahan se niin onkin. Sillä välin vaimo hoitaa kaiken kotona ja lapset yksin. Mies käy kotona vain nukkumassa. Hoida siinä sitten parisuhdettakaan.. Oli sellaisia mielipiteitä että yrittäjä on käynyt "ahneeksi". Eli 8-16 tulot riittäisivät kyllä, mutta aina vain haluaisi lisää rahaa. Tai jos raha ei riitä niin se pitäisi myöntää ja luopua yrityksestä ja mennä sitten 8-16 työhön jossa tienaa tarpeeksi.

Apuja minäkin saan kun vain pyydän, mutta ei se isovanhempien huomio kuitenkaan ole sama kuin oman isän huomio lapsilleen.

Meillä miehellä alkoi ylityöt ja kuutena päivänä viikossa töissä ja joka toinen viikko iltavuoroa josta kotiutuu vasta puol yksi yöllä.Itse kun tekee pelkkää aamuvuoroa niin vähissä on yhteinen aika ja kyllä se harmittaa.

Yhteistyössä