Mies ei jätä rauhaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Apuva"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Apuva"

Vieras
Erottin ja muutetiin erilleen kuukausi sitte(mun aloitteesta), niin eipä voi mies sitä tajuta, vaan aina jos sorrun vastaamaan puhelimeen alkaa sama höpötys: voidaanko me vielä palata yhteen, voiko sun tunteet tulla takas, et voi olla noin kylmä/julma, mulle tulee paha mieli, oon yksinäinen..aargh, että voi ottaa aivoon jo tuo!
Jos en vastaa se tulee oven taakse ja lapset päästää sen sisään ja sitten alkaa taas samat jutu enkä taho saada sitä lähteen! Ahdistaa ja pelottaa!
Mitä teen? Muutakuin että vastaan sille harvoin enkä päästä sisälle? Millon se jättää mut rauhaan??

miksi erosit? etkö haluaisi antaa lapsille ehjän kodin molemmilla vanhemmilla? olisiko se niin kauheaa jos rakastuisit uudelleen mieheen ja aloittaisitte alusta? :)

[QUOTE="Apuva";29382781]Erottin ja muutetiin erilleen kuukausi sitte(mun aloitteesta), niin eipä voi mies sitä tajuta, vaan aina jos sorrun vastaamaan puhelimeen alkaa sama höpötys: voidaanko me vielä palata yhteen, voiko sun tunteet tulla takas, et voi olla noin kylmä/julma, mulle tulee paha mieli, oon yksinäinen..aargh, että voi ottaa aivoon jo tuo!
Jos en vastaa se tulee oven taakse ja lapset päästää sen sisään ja sitten alkaa taas samat jutu enkä taho saada sitä lähteen! Ahdistaa ja pelottaa!
Mitä teen? Muutakuin että vastaan sille harvoin enkä päästä sisälle? Millon se jättää mut rauhaan??[/QUOTE]

mitäpä jos lähtisitte pariterapiaan? miksi sun tunteet on hävinnyt? tiedätkö että jos psyyke joutuu tarpeeksi koville voi se johtaa tunteettomuuteen(aivot suojautuu).

Mulle kävi niin että tunteet hävis, koska mies oli torjunut mua seksuaalisesti 2vuotta ja joka päivä se tuntui pahemmalta ja pahemmalta,lopulta olin todella vihainen,en enään tuntenut muuta->mies muutti pois.

Hetken päästä tajusin että se oli elämäni virhe ja niin minusta tuli tuollainen ruikuttaja, alkuun mies kävi vaan hakemassa muksun, aina kuitenkin halasin sitä yms. Nyt on mennyt 10kk ja miehen tunteet on palannut!

ei se että ei tunne rakkautta tarkoita välttämättä sitä että täytyy erota,rakastua voi uudelleen ja joskus se rakkauden tunne häviää muista syistä=liian kuormittava työ, lapset väsyttää, on kauan jatkunut ratkaisematon ongelma(koska toinen tai molemmat ei osaa puhua). mielenterveysongelmat,joskus ihminene i tajua että on masentunut

miksi pelkäät miestä? hän selvästi rakastaa sua,miten se voi olla pelottavaa?

väestöliitolla on sellanen netissä käytävä pariterapia kurssi ja siellä kerrotaan että on kaksi tapaa reagoida uhkaan: vetäytyminen tai hyökkääminen(arvostelu kritisointi yms). Se uhka on tunne siitä ettei toinen ole minua varten etten kelpaa/riitä. Kun aivot joutuvat ns.hälytystilaan ihminen toimii sen tunteen mukaan, jälkijunassa tulee järki.

https://www.perheaikaa.fi/nettikurssit/

sinä et menetä mitään vaikka ton käytkin läpi,mutta se saattaa auttaa sua ymmärtämään asioita

Oli pakko erota koska ei ollut enää tunteita miestä kohtaan, ahdisti vain kun toinen tuli lähellekin. Lisäksi jatkuvasti yritti pakottaa seksiin, ahdisteli ja painosti, kyttäsi koko ajan. Takertui, oli kuin kolmas lapsi..Aloin oireilla jo fyysisestikin ja paha olo senkun kasvoi, sain lääkettä ja keskusteluapua ja voimaa lähteä enkä ole hetkeäkään katunut! 1, 5 vuotta kuitenkin asiaa mietin, että ei ollut hetken mielijohde. Miestä pelkään koska hän ei kuuntele mitä sanon, esim. jos pyydän lähtemään, ei usko..tulee niin turvaton olo. En halua joutua pelkäämään omassa kodissani.

[QUOTE="Apuva";29383452]Oli pakko erota koska ei ollut enää tunteita miestä kohtaan, ahdisti vain kun toinen tuli lähellekin. Lisäksi jatkuvasti yritti pakottaa seksiin, ahdisteli ja painosti, kyttäsi koko ajan. Takertui, oli kuin kolmas lapsi..Aloin oireilla jo fyysisestikin ja paha olo senkun kasvoi, sain lääkettä ja keskusteluapua ja voimaa lähteä enkä ole hetkeäkään katunut! 1, 5 vuotta kuitenkin asiaa mietin, että ei ollut hetken mielijohde. Miestä pelkään koska hän ei kuuntele mitä sanon, esim. jos pyydän lähtemään, ei usko..tulee niin turvaton olo. En halua joutua pelkäämään omassa kodissani.[/QUOTE]

Pelko kertoo jotakin. Jos tunnet olevasi turvaton voit tehdä pelisäännöt, esim. Et ole yksin kun hän tulee vaan joku muukin on paikalla. Erotilanteissa voi olla monia tunteita, puolin ja toisin. Sopikaa tapaamiset lastenvalvojan kanssa ja tietenkin sinulla on kotirauhaan oikeus, jonka jatkuva häirintä voi olla aihe yhteydenottoon poliisiin.

Ottaen huomioon että mies on menettänyt vaimonsa ja lapsensa jokseenkin epämääräisen syyn vuoksi, niin en yhtään ihmettele että hän kaipaa.

Sääliksi käy. Toivottavasti hän löytää itselleen kivan naisen ja te saatte välinne kuntoon ihan vain lasten vuoksi.

• Tykkää
Reactions: MIES!
Ottaen huomioon että mies on menettänyt vaimonsa ja lapsensa jokseenkin epämääräisen syyn vuoksi, niin en yhtään ihmettele että hän kaipaa.

Sääliksi käy. Toivottavasti hän löytää itselleen kivan naisen ja te saatte välinne kuntoon ihan vain lasten vuoksi.

Seksiin pakottaminen?:O
Kyllä äijä on ihan itse tekosillaan ansainnut eron, mitäs oli mulkku parisuhteessa ja ajatteli vain itseään! AP vois kutsua aina jonkun kylään kun äijä on tulossa, sun ei edes tarvitse päästää äijää sisään muuta kuin lapset hakemaan jos on vuoroviikoin vaihto? Vai miten olette selvittäneet huoltajuus asiat?

Alkuperäinen kirjoittaja epämääräinen syy?;29384336:
Seksiin pakottaminen?:O
Kyllä äijä on ihan itse tekosillaan ansainnut eron, mitäs oli mulkku parisuhteessa ja ajatteli vain itseään! AP vois kutsua aina jonkun kylään kun äijä on tulossa, sun ei edes tarvitse päästää äijää sisään muuta kuin lapset hakemaan jos on vuoroviikoin vaihto? Vai miten olette selvittäneet huoltajuus asiat?

SIIS YRITTI PAKOTTAA... hieman eri asia pakottaa seksiin.

älä muuntele käsityksiä.

Lapset ovat jo niin isoja että sovittiin että voivat käydä isällään aina kun haluavat, ovat nyt muutaman kerran käyneet ja yhden yön olleet.
Mies ei ole koskaan ollut yksin, suhteita monia ja eron jälkeen heti uutta, näin on mulle kertonut. Hyvä vaan jos löytäisikin jonkun, jos sitten jättäisi minut rauhaan.

[QUOTE="Apuva";29383452]Oli pakko erota koska ei ollut enää tunteita miestä kohtaan, ahdisti vain kun toinen tuli lähellekin. Lisäksi jatkuvasti yritti pakottaa seksiin, ahdisteli ja painosti, kyttäsi koko ajan. Takertui, oli kuin kolmas lapsi..Aloin oireilla jo fyysisestikin ja paha olo senkun kasvoi, sain lääkettä ja keskusteluapua ja voimaa lähteä enkä ole hetkeäkään katunut! 1, 5 vuotta kuitenkin asiaa mietin, että ei ollut hetken mielijohde. Miestä pelkään koska hän ei kuuntele mitä sanon, esim. jos pyydän lähtemään, ei usko..tulee niin turvaton olo. En halua joutua pelkäämään omassa kodissani.[/QUOTE]

Anteeksi, en tiennyt. Voimia ja pärjäile. :hug:

Minullakin on tuonkaltainen eksä. Meillä ei onneksi lapsia ole ja oltiin vain vuosi yhdessä. Samoja syitä oli eroon, mies koitti painostaa seksiin ja suuttui aina jos kieltäytyi. Ja en tosiaankaan joka kerta kieltäytynyt, aina oli oikea syy siihen. Ei kauheasti huvittanut jos mies oli umpihumalassa tai kauheassa kanuunassa tai kerrankin olin kunnon kuumeessa ja silti piti vongata seksiä. Se alkoholin käyttö olikin sitten se toinen syy eroon, ei vaan jaksa katsella jos toinen juo joka viikonloppu. Eron jälkeen ei sentään tullut käymään, mutta koitti soitella ja viestiä laitella. Hyvin äkkiä piti poistaa mies facebookistakin. Lisäksi jaksoi aina avautua meidän yhteisille tutuille asiasta. Aika monta kertaa piti suoraan vaan miehelle sanoa, kun ei vaan tajunnut että se perään itkeminen vaan laittoi enemmän vituttamaan.

Reilu vuosi erosta, löysin uuden miehen ja jonkun ajan päästä muutettiin yhteen. Silti tuo eksä jaksoi ajottain laitella viestiä ja kysellä josko tavattaisi. Nyt kun meillä on lapsiakin tämän nykyisen miehen kanssa, on tajunnut jättää jo rauhaan ja ei ilmeisesti pahemmin enää kyselekään minusta näiltä yhteisiltä tutuilta. Toivotaan että myös tämä sinun entinen miehesi tajuaisi ajastaan jättää sinut rauhaan. Toki teillä vaikeampi tilanne kun on lapsia, mutta jos he ovat jo isompia, ei sitä sitten monia vuosia tarvitse kestää.

Alkuun sitä jaksoi olla mukava, ettei toiselle tulisi paha mieli, mutta kun ei vaan ymmärtänyt jättää rauhaan niin pakko oli alkaa jo tylyksi.

Tuo on kyllä just kuin mulla, me vaan oltiin yhdessä aika paljon kauemmin.. aluksi minäkin yritin olla mukava, mutta en jaksa enää..ja kun ei se takaisin vinkuminen ja lupaukset muuttua tosiaankaan nosta miehen pisteitä mun silmissä, päinvastoin! Ajatelkaa, se yritti jopa ehdottaa että tehdään vielä yksi lapsi, kyllä hän hoitaa sitä! Niin kauan kuin muistan, seksi oli meillä sitä, että monesti annoin vaan siksi että pääsisin nukkumaan, se kun jaksoi jankata vaikka koko yön, tai herätteli sit parin tunnin välein kysymään et jokos nyt. Saunavuoro kun koitti niin suuttui mulle joka kerta kun en alkanut siellä hommaileen, enkä esitellyt paikkojani..kuola suusta valuen tuijotti mua jos vain näki alasti..mietin että oliko sitten jotenkin pakkomielteinen, ei tuo musta rakkaudelta tuntunut vaan siltä että tukehdutetaan toinen.

Yhteistyössä