[QUOTE="Apuva";29382781]Erottin ja muutetiin erilleen kuukausi sitte(mun aloitteesta), niin eipä voi mies sitä tajuta, vaan aina jos sorrun vastaamaan puhelimeen alkaa sama höpötys: voidaanko me vielä palata yhteen, voiko sun tunteet tulla takas, et voi olla noin kylmä/julma, mulle tulee paha mieli, oon yksinäinen..aargh, että voi ottaa aivoon jo tuo!
Jos en vastaa se tulee oven taakse ja lapset päästää sen sisään ja sitten alkaa taas samat jutu enkä taho saada sitä lähteen! Ahdistaa ja pelottaa!
Mitä teen? Muutakuin että vastaan sille harvoin enkä päästä sisälle? Millon se jättää mut rauhaan??[/QUOTE]
mitäpä jos lähtisitte pariterapiaan? miksi sun tunteet on hävinnyt? tiedätkö että jos psyyke joutuu tarpeeksi koville voi se johtaa tunteettomuuteen(aivot suojautuu).
Mulle kävi niin että tunteet hävis, koska mies oli torjunut mua seksuaalisesti 2vuotta ja joka päivä se tuntui pahemmalta ja pahemmalta,lopulta olin todella vihainen,en enään tuntenut muuta->mies muutti pois.
Hetken päästä tajusin että se oli elämäni virhe ja niin minusta tuli tuollainen ruikuttaja, alkuun mies kävi vaan hakemassa muksun, aina kuitenkin halasin sitä yms. Nyt on mennyt 10kk ja miehen tunteet on palannut!
ei se että ei tunne rakkautta tarkoita välttämättä sitä että täytyy erota,rakastua voi uudelleen ja joskus se rakkauden tunne häviää muista syistä=liian kuormittava työ, lapset väsyttää, on kauan jatkunut ratkaisematon ongelma(koska toinen tai molemmat ei osaa puhua). mielenterveysongelmat,joskus ihminene i tajua että on masentunut
miksi pelkäät miestä? hän selvästi rakastaa sua,miten se voi olla pelottavaa?
väestöliitolla on sellanen netissä käytävä pariterapia kurssi ja siellä kerrotaan että on kaksi tapaa reagoida uhkaan: vetäytyminen tai hyökkääminen(arvostelu kritisointi yms). Se uhka on tunne siitä ettei toinen ole minua varten etten kelpaa/riitä. Kun aivot joutuvat ns.hälytystilaan ihminen toimii sen tunteen mukaan, jälkijunassa tulee järki.
https://www.perheaikaa.fi/nettikurssit/
sinä et menetä mitään vaikka ton käytkin läpi,mutta se saattaa auttaa sua ymmärtämään asioita