Mies ei hoida lasten hampaita vaiko...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuijje
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuijje

Vieras
Ärsyttää!! Vaikka mies ei niin välitäkään omista hampaistaan, niin ei lasten hampaita tarvitsisi yrittää pilata!!! Jos nukkumaanmenopuuhat on miehen vastuulla, hampaiden pesu jää. Samoin aamulla. Ei anna purkkaa ruuan jälkeen.

Silloin vie lapset hampaiden pesulle jos minä tarpeeksi monta kertaa muistutan hampaiden pesusta. Mutta jos en ole paikalla niin ei ole hampaita pesty.

Olen kaksi kertaa viikossa lasten nukkumaanmenoaikana pois ja yhden aamun. Tosin eihän kolme kertaa neljästätoista nyt niin kauhea määrä ole, mutta malli ja esimerkki se mieskin lapsille on.

Mulla itselläni on huonot hampaat, johtuen osaltaan lapsuudesta, enkä halua tätä omille lapsilleni.

Ihan kuin olisi omaa tekstiäni. Mun mieheni välttelee omien hampaidensa harjausta ihan viimeiseen asti, eli jos en huomaa, niin varmasti jättää harjaamatta.

Lapsen hampaiden harjauksen hän kuittaa jälkeenpäin sanomalla: "Oho, taisi unohtua." tai "No kun lapsi pisti niin kovasti vastaan". Aaargh!

Ihan kun mun näppikseltä! Muksut on 1,5 ja 3 ja molemmat tykkäävät hampaittenpesusta, haluaisivat harjata monta kertaa päivässä. Mutta miestä ei kiinnosta. Ja sama homma, ettei se omia hampaitaankaan harjaa. Olen töihin palaamassa ja iltavuoroja kuuluu työnkuvaan, siinä jää sitten koko viikolta iltapesut tekemättä...

No, mies vie sitten hampaiden paikkaukseen. me miehen kanssa kuurataan omia hampaita aamuin illoin eikä tulisi mieleenkään jättää lasten hampaita harjaamatt. Meillä 6v ja 5v lapset ja aina iltaisin tarkastetaan ja varmistetaan kunnolla pesutulos ja aamulla saavat pestä itse.

Minä pitäisin sellaisen palopuheen, että varmasti tajuaisi pestä ne joka ilta!!! Sehän kuuluu normaaliin hygieniaan. Meillä kyllä lapsetkin tietää, että hampaat pestään ja tykkäävät kun hampaat on puhtaat!!

Yhteistyössä