Mies ei haluakaan lapsia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierastaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierastaja"

Vieras
Ei ole koskaan innostunut asiasta, mä olen aina tiennyt haluavani ja kertonut sen myös. Naimisiin mentyämme sanoi, että katsotaan nyt, ei ole niiden aika vielä.
Nyt olisi aika mutta mies ei halua lapsia.
Patti tilanne. Mä en nyt enää tiedä mitä tulevaisuudelta odottaa.

Minulla oli vähän sama tilanne ..... sit mies ratkesi juomaan .... joten jätin hänet ... eli avioeron hain.

Heti löysin uuden miehen ja nyt olen onnellisesti 3 tytön äiti

Ikävä tilanne, johon ei oikein ole olemassa kompromissia. Toista ei voi pakottaa vanhemmaksi.

Mutta mun on ihan pakko ihmetellä, että miten te olette voineet välttyä keskustelemasta noin perustavanlaatuisen ja tärkeän asian läpi? Siis ihan oikeasti... Mä en hyväksyisi mitään epämääräisiä "katotaan nyt"-heittoja, vaan ihan oikean keskustelun. Jos itse kuitenkin tiesti, että haluat joka tapauksessa lapsia.

Keskustele ja anna vielä vaikka 6kk aikaa miettiä haluaako lapsia vai onko eron paikka. Sinulla kuitenkin on oikeus lapsiin ja katkeruutta tuo vain, jos pakolla suostuu toisen mieliksi.

Alkuperäinen kirjoittaja voi hyvänen aika;27247961:
Ikävä tilanne, johon ei oikein ole olemassa kompromissia. Toista ei voi pakottaa vanhemmaksi.

Mutta mun on ihan pakko ihmetellä, että miten te olette voineet välttyä keskustelemasta noin perustavanlaatuisen ja tärkeän asian läpi? Siis ihan oikeasti... Mä en hyväksyisi mitään epämääräisiä "katotaan nyt"-heittoja, vaan ihan oikean keskustelun. Jos itse kuitenkin tiesti, että haluat joka tapauksessa lapsia.

No ilmeisesti se on ajatellut että minä luovun lapsista ja minä että kyllä se tottuu ajatukseen. Kummallakin on edelleenkin samat mielipiteet.
En ole tajunnut asian vakavuutta. Ja juuri tuo, NYT ei ole aika. Mulle se ón tarkoittanut että joskus on.

No ilmeisesti se on ajatellut että minä luovun lapsista ja minä että kyllä se tottuu ajatukseen. Kummallakin on edelleenkin samat mielipiteet.
En ole tajunnut asian vakavuutta. Ja juuri tuo, NYT ei ole aika. Mulle se ón tarkoittanut että joskus on.

Niinpä, on ajatellut ihan itse. Ei tarvitse ajatella väärin, kun keskustelee;) Just tätä tarkoitin. Tuollaisessa asiassa ei oikein voi hyväksyä ympäripyöreyksiä, vaihtaa asiasta muutama sana.

Selkeä kommunikaatio-ongelma. Mut harmillista. Ehkä olisi aika nyt nostaa se kissa pöydälle ja ihan oikeasti puhua asiat selviksi, jotta tiedätte tehdä ratkaisuja niiden pohjalta?

Miksi mies ajattee ettei halua lapsia? Onko kellään ollut ensin näin ja mies sitten kuitenkin muuttanut mielipidettä?

Ja sika se ei ole.

Eikö siis perustele sitä sinulle mitenkään? Eihän tässä muuta sivusta osaa tehdä, kuin arvailla ettei ehkä ole valmis siihen sitoutumisen määrään mitä lapsista tulee, ja rahanmenoakin on sitten ihan eri tavalla. Ei voi elää niin itsekkäästi, jos näin voi sanoa, ja vielä siis haluaa pitää siitä kiinni että voi mennä ja tulla miten haluaa.

Niinpä, on ajatellut ihan itse. Ei tarvitse ajatella väärin, kun keskustelee;) Just tätä tarkoitin. Tuollaisessa asiassa ei oikein voi hyväksyä ympäripyöreyksiä, vaihtaa asiasta muutama sana.

Selkeä kommunikaatio-ongelma. Mut harmillista. Ehkä olisi aika nyt nostaa se kissa pöydälle ja ihan oikeasti puhua asiat selviksi, jotta tiedätte tehdä ratkaisuja niiden pohjalta?

Kyllä minäkin tuon nyt jälkiviisaana huomaan. Kissa suorastaan asuu pöydällä mutta tilanne ei muuksi näytä muuttuvan. Mä olen jo harkinnu kaikenlaisia vaihtoehtoja.

Eikö siis perustele sitä sinulle mitenkään? Eihän tässä muuta sivusta osaa tehdä, kuin arvailla ettei ehkä ole valmis siihen sitoutumisen määrään mitä lapsista tulee, ja rahanmenoakin on sitten ihan eri tavalla. Ei voi elää niin itsekkäästi, jos näin voi sanoa, ja vielä siis haluaa pitää siitä kiinni että voi mennä ja tulla miten haluaa.

Se ei vaan välitä lapsista noin yleensäkään. Ei ole koskaan kai ajatellut hankkivansa niitä. En minäkään tiedä miksi minä haluan. Rahasta tässä ei ole kysymys.
Kai siinä on jokin ajankäyttö, vastuu, isin pitää pestä ja pukea ja lukea iltasatua juttu. Mä haluaisin että en joutuisi pakottamaan miestä (miten muka).

Se ei vaan välitä lapsista noin yleensäkään. Ei ole koskaan kai ajatellut hankkivansa niitä. En minäkään tiedä miksi minä haluan. Rahasta tässä ei ole kysymys.
Kai siinä on jokin ajankäyttö, vastuu, isin pitää pestä ja pukea ja lukea iltasatua juttu. Mä haluaisin että en joutuisi pakottamaan miestä (miten muka).

No asiahan on sitten harvinaisen selvä; jos ei vaan pidä lapsista ja vanhemmuus ei houkuta, niin sinä et voi tehdä asialle silloin mitään. Silloin pitää erota, jos sinun lapsenkaipuu on niin suuri, että et voi elää ilman lasta/lapsia. Ei taida olla muuta vaihtoehtoa. Tietty kannattaa ottaa huomioon, että sitä uutta miestäkään ei välttämättä noin vaan löydy.

Mies ei välitä lapsista ja sinulla on ollut unelmissa lapsia? Olisko kannattanut valita toinen mies? Yleensä tämä lapsikysymys on juuri sellainen, jossa on paha tehdä kompromisseja. Jos joku ei niitä halua, ei ole oikein painostaa tai jopa hankkiutua salaa raskaaksi (en nyt väitä että sellaista suunnittelet...). Jos joku niitä haluaa, ei myöskään ole oikein painostaa lapsettomuuteen. Tämän vuoksi asiasta olisi hyvä keskustella kunnolla ennen kuin ollaan naimisissa asti tai muuten vakaalla pohjalla.

Veikkaan, ettet miehen mieltä saa muutettua, joten sun on itse päätettävä mies tai mahdollinen lapsi. Jos jäät suhteeseen ja lasta ei tule, katkeroidutko. Vai haluatko lasta niin kovasti, että jätät miehen ja etsit uutta isäehdokasta (jota ei ehkä löydy ja jäät jälleen lapsettomaksi). Alkaako tulla jo ikä vastaan vai pystytkö odottamaan?

[QUOTE="vieras";27248219]Mies ei välitä lapsista ja sinulla on ollut unelmissa lapsia? Olisko kannattanut valita toinen mies? Yleensä tämä lapsikysymys on juuri sellainen, jossa on paha tehdä kompromisseja. Jos joku ei niitä halua, ei ole oikein painostaa tai jopa hankkiutua salaa raskaaksi (en nyt väitä että sellaista suunnittelet...). Jos joku niitä haluaa, ei myöskään ole oikein painostaa lapsettomuuteen. Tämän vuoksi asiasta olisi hyvä keskustella kunnolla ennen kuin ollaan naimisissa asti tai muuten vakaalla pohjalla.[/QUOTE]

Mä tiedän että ei kumpikaan voi toista pakottaa. En mä aio hankkiutua raskaaksi. Mutta täytyisi miehenkin tajuta että niin voi kuitenkin käydä, vahingossa. Jos me silloin aikoinaan oltaisiin puhuttu tästä ihan tosissaan niin ei varmaan oltaisi päädytty yhteen. Nyt ei suhteessa ole juurikaan muuta vikaa kuin erilaiset lähitulevaisuudenvisiot.

[QUOTE="vieras";27248239]Veikkaan, ettet miehen mieltä saa muutettua, joten sun on itse päätettävä mies tai mahdollinen lapsi. Jos jäät suhteeseen ja lasta ei tule, katkeroidutko. Vai haluatko lasta niin kovasti, että jätät miehen ja etsit uutta isäehdokasta (jota ei ehkä löydy ja jäät jälleen lapsettomaksi). Alkaako tulla jo ikä vastaan vai pystytkö odottamaan?[/QUOTE]

Kun tietäisin. Tää lapsettomuus on jo nähtyä elämää.

Yhteistyössä