mies ei halua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
mies ei halua muuttaa yhteen ennen kuin minulla on vakituinen työpaikka, jotta hänen ei tarvitsisi elättää minua. lapsesta ei voi edes haaveilla kun ei asuta yhdessä. nukutaan yöt aina saman ´katon alla mutta alkaa koskea hermoon tälleen pitemmän päällä. tätäon jatkunut jo toista vuotta. kihloihin sillä kiire oli mutta muuten suhde on pysynyt paikoillaan. onko tämä ihan normaalia? siis en ole työtön vaan ei ole vakituistatyöpaikkaa.

Kysyppä mieheltä onko tänäpäivänä vakituinen työpaikkakaan aina niin sataprosenttisen varma,irtisanomisia tapahtuu alalla kuin alalla. Jotenkin tuntuu omituiselta, kun noinkin pitkään olette jo seurustelleet, tietysti eriasia jos olette vielä ihan nuoria.

joo ja ei nuoria, ite kakskymmentä mies 30tienoilla. vara hänel ostel osakkeita ja kaikkee muuta mut ku perheestä ois puhetta niin ei, hän joutuisi elättämään. eipä tässä koulun jälkeen ole työttömyydestä tarvinnut kärsiä mutta ei niin ei. . . ja en todellakaan odota et toinen elättäs minut mutta kai hänel on syynsä.

mun avokilla oli samat ehdot.. tai yhteen muutettiin jo melkein heti tavattuamme, mutta muutettiin erilleen pienten erimielisyyksien vuoksi.

ei auttanu muu kuin hakea se vakiduuni, tai edes jotain josta tykkäs tehä ja sai hyvää palkkaa... kihloissa ei olla, mutta nyt ollaan muuttamassa neliö rivariin joka ostettiin ja aletaan perustaa perhettä. ja kait se sormuskin tulee ajan kanssa i hope :)

Mustakin kuulostaa siltä, että taitaisi olla aika perusteellisen keskustelun paikka. Oletetaan, että saisit vakiduunin (mikä kaikilla aloilla ei ole nykään ihan helppoa..), muuttaisitte yhteen ja alkaisi vauvakuumekin kolkutella.. Mitäs sitten, kun jäisit äitiyslomalle. Tulot ovat silloin pienemmät (kuin pätkätyösuhteessakaan)... Kuka maksaa lapsen kulut? Entäs kun ä-loma loppuu, pitääkö heti sännätä takaisin työhön? Kotihoidontuki on aikamoisen pieni...

Hyvä puhua nämä asiat valmiiksi selväksi, niin ei tule sitten yllätyksiä, kun tilanne on päällä. Tunnen muutaman varsin rahoistaan tarkan miehen eikä heidän puolisoillaan todellakaan ole herkut oltavat!

Mä en muuttais yhteen tommosen miehen kans, jolle raha noin tärkee! Aika hyvin mielipiteensä ilmasee jos tommoset ehdot asettaa! Saattaa olla, et tulee monta monta kinaa ja tappelua jos joskus hankitte lapsia, silloinhan mies joutuu elättämään sut ja lapsen... Onhan se toki hyvä et aattelee toimeentulookin, mut silti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kun jään työttämäksi en saa mitää rahaa. miehel niin hyvät tulot.

Asiasta toiseen. Liity ehdottomasti työttömyyskassaan, jos et jo ole liittynyt. Silloin miehen tulot eivät vaikuta korvauksiin ansiosidonnaisen työttömyyskorvauksen ajalla.

Jos miehellä on ehtona että ei yhdessä asumista ennen kuin sinulla on vakityöpaikka, laita vastaehto: ei seksiä ennen yhdessä asumista...! Mahtaisikohan tuuli kääntyä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mies ei halua muuttaa yhteen ennen kuin minulla on vakituinen työpaikka, jotta hänen ei tarvitsisi elättää minua. lapsesta ei voi edes haaveilla kun ei asuta yhdessä. nukutaan yöt aina saman ´katon alla mutta alkaa koskea hermoon tälleen pitemmän päällä. tätäon jatkunut jo toista vuotta. kihloihin sillä kiire oli mutta muuten suhde on pysynyt paikoillaan. onko tämä ihan normaalia? siis en ole työtön vaan ei ole vakituistatyöpaikkaa.

Milläs sitten ajattelit elää kun lapsia alkaa tulemaan, epäilen miehesi motivaatiota lasten rahanmenoon yms. jos jo nyt on noin vainoharhainen. Etpä ainakaan kotihoidontuelle tuon miehen kanssa tule jäämään.

rajoittaako mies tekemisiäsi ? miten? sinulla on oikeus päättää asioistasi itse, mihin menet ja kenen kanssa juttelet. kieltääkö esim tiettyjen tyypien kanssa hengailun tms? jos puuttuu jo nyt hanakasti asioihisi, haluaa kontrolloida sinua, ja silloin on paha merrassa. siihen sinun eikä kenenkään tule alistua! hän on sinua vanhempi; voi olla hyvinkin mustasukkainen kavereista ja menoistasi. hälytyskellojen pitää soida jos sellaista oireilua jo ilmassa; voipi olla narsisti ja se on sairaus josta ei parane. sanoit ettei lyö: olette tunteneet toisenne vasta vähän aikaa ettekä asu yhdessä; et voi tietää varmaksi , millainen hän oikeasti on. erillään asuttaessa on helppo esittää muuta kuin oikeasti onkaan. ymmärrän että ihminen on huolissaan jos ei ole lainkaan työpaikkaa, mutta jos sellainen jo on, mistä oikein kiikastaa? suurin osa työpaikoista on nykyisin määräaikaisia! miksi hän ei luota kykyysi hoitaa omaa talouttasi? uskon että kihlaamalla hän ajatteli antaa sinulle varmistuksen tunteistaan, vaikkei haluakaan vielä yhteen muuttaa. eikä tuo nyt niin outoa ole ettei vielä halua; monet seurustelevat vuosia, ennejkuin pistävät hynttyyt yhteen. toki niitä pikaisempiakin löytyy-viikko seurustelua ja kihlat , yhteinen koti jne. kiire ei tee asiasta onnistunutta, hiljaa hyvä tulee. anna teille aikaa, tutustukaa toistenne oikeaan minään viettämällä paljon aikaa keskenänne, tutustu hänen sukuunsa ja tehkää yhdessä jotain, millä voit saada tietoa hänen sisäisestä minästään; hyvä keino on matkustaa yhdessä molemmille outoon paikkaan...

Yhteistyössä