mies ei halua naimisiin eikä lapsia ikinä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .............
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.............

Vieras
näin on. ja minä tietysti haluaisin. suhde on muuten ihan ok ja me olemme molemmat jo yli 30v. aikaisemmin en ole edes ajatellut naimisiinmenoa,mutta nyt "vanhemmiten" se tuntuu tärkeältä.
minulla on kaksi omaa lasta ja miehellä ei yhtään. olemme seurustelleet n.2,5v vuotta,josta asuneetkin yhdessä reilun vuoden.
haluaisin lisää lapsia. minulla ei ole loputtomasti enään aikaa lasten saamiseen ja olen miettinyt, että jos nyt luovun ajatuksesta niin alkaako se myöhemmin minua kaduttamaan..ja tulenko katkeraksi. vai olisiko nyt parempi erota ja yrittää löytää kumppani joka haluaisi näitä asioita.
ehkä en löydäkkään ketään ja jään yksin.ja se on hirveä ajatus.tämä asia aiheuttaa ongelmia,koska kummallakin on omat mielipiteensä asiasta. ja mies tietysti olettaa, että minä luovun omastani.

Tietenkin kompromisseja pitää tehdä - mutta sun pitää vaan päättää, asetatko lasten saannin parisuhteen edelle. Mies voi muuttaa mieltään ja tulla isäksi vaikka kuusikymppisenä, naisella ei ole samaa mahdollisuutta. Itse asetan lasten saannin etusijalle, enkä ottaisi kumppania, joka ei lapsia enää halua.

Jos itse olisin samassa tilanteessa, todennäköisesti eroisin miehestä, koska hänellä ei elämänhaaveet ole samanlaisia. Kerran täällä vain eletään ja jos oikeasti sinulla on halu saada vielä lapsia ja mennä naimisiin, eikä mies tätä halua, niin silloin ei mielestäni suhde ole oikealla pohjalla.

Eihän se tietenkään ole helppoa ja mustavalkoista erota omien haaveiden vuoksi miehestä jota rakastaa, mutta parisuhteessa on tärkeää olla onnellinen. Ja oletko onnellinen jos et saa toteuttaa elämänhaaveitasi?

Tsemppiä, toivottavasti löydät oikeian ratkaisun.

Lasten saaminen on yksi elämän suurista kysymyksistä. Minun mielestäni kysymys on niin iso, ettei suhdetta välttämättä kannata jatkaa jos mielipiteet eriävät täysin. Sinulla tosin on jo kaksi lasta ja he ovat eräänlainen lieventävä asianhaara. Kokonaan lapsettomana minä olisin jo lähtenyt lätkimään. Naimisiin voi mennä missä iässä vain, mutta lapsiasioissa biologia tulee väistämättä jossain vaiheessa vastaan.