Mies ei antanut mulle lupaa lähteä pikkujouluihin!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hittolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hittolainen

Vieras
Meillä tilanne se, että mies on ollut hoitovapaalla elokuusta lähtien ja minä töissä. Nyt olisi edessä ensimmäiset pikkujoulut moneen vuoteen, mutta mies ei anna lupaa mennä. On todella mustasukkainen ja sanoo tietävänsä mitä se meno baarissa on jne... Mites nyt suu pannaan??

Meillä tilanne se, että mies on ollut hoitovapaalla elokuusta lähtien ja minä töissä. Nyt olisi edessä ensimmäiset pikkujoulut moneen vuoteen, mutta mies ei anna lupaa mennä. On todella mustasukkainen ja sanoo tietävänsä mitä se meno baarissa on jne... Mites nyt suu pannaan??

Tottakai menet, ja ensi kerralla ilmoitat vasta pikkujouluista missä olet.

Mies ei anna lupaa.
Onko hän sinun isäsi vai miehesi, herranen aika sentään nainen, jos haluat pikkujouluihin niin mene ja jos mies kieltäytyy lasta silloin hoitamasta, niin vie lapsi vaikka isovanhempien luo yökylään.

Silloin kun miehesi oli töissä, kielsitkö sinä häneltä pikkujoulut

Mies ei töissä käydessään koskaan käynyt pikkujouluissa. Ei juo ollenkaan eikä tykkää mistään firman juhlista. Nyhjöttää lähinnä kotona, ei kauheesti tee mitään edes kavereiden kanssa. En vaan ymmärrä miksi mun pitäisi olla samanlainen???

Jos sä et ole koskaan hänen luottamustaan rikkonut, hänellä ei mun mielestä ole mitään syytä kieltää sua menemästä. Eri juttu jos sulla olis taipumus löytää itses toisen miehen sylistä.

Voinhan mä painella ovesta kyselemättä, mutta se tietää viikkojen mykkäkoulua tai vaihtoehtoisesti räyhäämistä ja kiukuttelua. En kuulemma rakasta miestä jos edes ehdotan menemistä, koska hänkään ei menisi.

Voinhan mä painella ovesta kyselemättä, mutta se tietää viikkojen mykkäkoulua tai vaihtoehtoisesti räyhäämistä ja kiukuttelua. En kuulemma rakasta miestä jos edes ehdotan menemistä, koska hänkään ei menisi.

Miehesi on mustasukkainen ja omaa heikon itsetunnon jos noin sanoo. Ei rakkaudella ja pikkujouluilla ole -minun mielestäni- mitään tekimistä keskenään. Ehkä miehelläsi on jokin käsittelemätön pikkujoulutrauma kun tuollaista laukoo?

Ajatteleeko miehesi ollenkaan millaisen vaikutuksen teet työpaikallasi? Tai hän itse tekee työssään jättämällä pikkujoulut väliin? Ensinnäkin ne kemut maksaa työnantaja. Toisekseen pikkujoulujen perimmäinen tarkoitus on ylläpitää työpaikan parempaa ilmapiiriä ja tutustuttaa ihmisiä toisiinsa, eikä se heti tarkoita panemista siivouskomerossa. Kolmanneksi juhlista pois jääminen on osoitus työkavereille, ettei seura kiinnosta. Neljänneksi kyse on ihan samasta kuin haistattelisi toisen kohteliaisuudelle jäämällä pois.

Pikkujoulut ovat vanha perinne, joka jo 1920-luvulta lähtien on yhdistetty hauskan pitoon. Eikö sitä saa olla?

Miehesi on huonotapainen moukka, jolla on lapsellinen ajatusmalli ja sairaalloinen mustasukkaisuus. Pistähän äijä miettimään onko hänelle tärkeää, että nautit sosiaalisen työntekijän mainetta kuin hankalan työntekijän mainetta. Kaikki kun vaikuttaa kaikkeen. Ja vinkkaa ihmeessä, ettei työttömyyden kasvaessa hänenkaan kannattaisi nakella niskojaan työnantajansa pikkujoulukutsuille. Helposti jää mieleen pois jääneet ja seuraavissa yt-neuvotteluissa saattaa yksi syy potkuihin olla epäsosialisuus.

Että mua masentaa lukea tällaisia juttuja :(

Noh, mä jopa tavallaan ymmärrän miestäsi. En ymmärrä mustasukkaisuuteen pohjautuvaa kieltämistä, mut muuten...

Pystyn samaistumaan hyvin miehesi tilanteeseen. Itse olin 6v lasten kanssa kotona. Tuntui äärettömän vastenmieliseltä, jos mies edes ehdotti, että olis joku pikkujoulu ym kissanristiäinen. Mulla, kotiäidillä ei tämmösiä juttuja ollut, joten olin niin kateellinen, että mies saisi kivan vapaaillan, että jäkätin näistä menoista, ja mies oli menemättä, mutta hyväsydämisenä miehenä siis ymmärsi myös mun näkökantani ja pahan mieleni. Eikä se mikään ongelma ollut sikäli, että ei mies niihin pippaloihin mitenkään hinkunut, mutta olisi osallistunut, jos se ei ois aiheuttanut mulle suunnattoman pahaa mieltä. Olin myös aika väsynyt ja turhautunutkin välillä kotiäitinä, joten sekin vaikutti paljon siihen, että suhtauduin tuommosiin aika nihkeesti.

Nyt kun molemmat olemme taas työelämässä, ja mullakin on niitä vapaailtoja siinä missä miehelläkin, niin en kiellä menemisiä, eikä meillä kysellä mitään lupia, toki keskustellaan et mihin ollaan menossa jne. Koskaan en ole mieheni pelännyt pettävän minua, joten sikäli tilanne eri kuin ap:lla, mut kuitenkin...

[QUOTE="öööööööööö";27484179]Ja vinkkaa ihmeessä, ettei työttömyyden kasvaessa hänenkaan kannattaisi nakella niskojaan työnantajansa pikkujoulukutsuille. Helposti jää mieleen pois jääneet ja seuraavissa yt-neuvotteluissa saattaa yksi syy potkuihin olla epäsosialisuus.
[/QUOTE]
Minä taas lopetin kaikissa työpaikan riennoissa juoksemisen yt-neuvottelujen jälkeen. En enää halua olla työpaikan käytettavissä vapaa-aikana, sillä se työpaikka lähtee jos on lähteäkseen. Yt-neuvotteluissa ei paljoa katsota sosiaalisuutta eikä muitakaan avuja, jos työt voidaan siirtää muualle tehtäväksi.

[QUOTE="juups";27484257]Noh, mä jopa tavallaan ymmärrän miestäsi. En ymmärrä mustasukkaisuuteen pohjautuvaa kieltämistä, mut muuten...

Pystyn samaistumaan hyvin miehesi tilanteeseen. Itse olin 6v lasten kanssa kotona. Tuntui äärettömän vastenmieliseltä, jos mies edes ehdotti, että olis joku pikkujoulu ym kissanristiäinen. Mulla, kotiäidillä ei tämmösiä juttuja ollut, joten olin niin kateellinen, että mies saisi kivan vapaaillan, että jäkätin näistä menoista, ja mies oli menemättä, mutta hyväsydämisenä miehenä siis ymmärsi myös mun näkökantani ja pahan mieleni. Eikä se mikään ongelma ollut sikäli, että ei mies niihin pippaloihin mitenkään hinkunut, mutta olisi osallistunut, jos se ei ois aiheuttanut mulle suunnattoman pahaa mieltä. Olin myös aika väsynyt ja turhautunutkin välillä kotiäitinä, joten sekin vaikutti paljon siihen, että suhtauduin tuommosiin aika nihkeesti.

Nyt kun molemmat olemme taas työelämässä, ja mullakin on niitä vapaailtoja siinä missä miehelläkin, niin en kiellä menemisiä, eikä meillä kysellä mitään lupia, toki keskustellaan et mihin ollaan menossa jne. Koskaan en ole mieheni pelännyt pettävän minua, joten sikäli tilanne eri kuin ap:lla, mut kuitenkin...[/QUOTE]

Ja mikäköhän esti sua sitten pitämästä sitä vapaailtaa? Ei ehkä työpaikan porukan kanssa, mutta muiden ystävien kanssa? Miksei kotiäiti voisi viettää pikkujouluja vaikka mudien kotiäitien kanssa? Miksi ihmeessä jotkut ajattelee, että kun on kotiäiti, ei voi tehdä mitään kodin ulkopuolella :headwall:??

Ja mikäköhän esti sua sitten pitämästä sitä vapaailtaa? Ei ehkä työpaikan porukan kanssa, mutta muiden ystävien kanssa? Miksei kotiäiti voisi viettää pikkujouluja vaikka mudien kotiäitien kanssa? Miksi ihmeessä jotkut ajattelee, että kun on kotiäiti, ei voi tehdä mitään kodin ulkopuolella :headwall:??

Ei sun tartte hakata siä päätä seinään, ei ollenkaan. Tiedätkö, mä koin, et mä en jaksa. Kerroinkin, että olin väsynyt, ja jotenkin ajatus bileillasta ei oikein napannut. Kävin toki jossakin, kuten mieskin omissa harrastuksissaan ym, mutta tämä koski nyt oikeastaan vain tota bilettämistä. Ajatus siitä, että toinen ryyppää ja makaa seuraavan päivän, ei oikein napannut siinä vaiheessa.

Enkä mä aatellu, et kotiäiti ei vois mennä mihkään, mut se vaan ei tuntunut elämäntilanteeseen sopivalta, lähinnä siis ton jaksamisen takia. Meillä kuitenkin neljä lasta...

Meitä ihmisiä on vähän erilaisia. Siks meillä toimittiin näin, teillä vissiin erilailla?

[QUOTE="juups";27484317]Ei sun tartte hakata siä päätä seinään, ei ollenkaan. Tiedätkö, mä koin, et mä en jaksa. Kerroinkin, että olin väsynyt, ja jotenkin ajatus bileillasta ei oikein napannut. Kävin toki jossakin, kuten mieskin omissa harrastuksissaan ym, mutta tämä koski nyt oikeastaan vain tota bilettämistä. Ajatus siitä, että toinen ryyppää ja makaa seuraavan päivän, ei oikein napannut siinä vaiheessa.

Enkä mä aatellu, et kotiäiti ei vois mennä mihkään, mut se vaan ei tuntunut elämäntilanteeseen sopivalta, lähinnä siis ton jaksamisen takia. Meillä kuitenkin neljä lasta...

Meitä ihmisiä on vähän erilaisia. Siks meillä toimittiin näin, teillä vissiin erilailla?[/QUOTE]

Mä vaan sitä, että jos ei halua mihinkään lähteä, niin sitten on turha olla katkera sille joka haluaa mennä. En mä tuota viestiä millään pahalla tarkoittanut :hug:. Itse olen työssäkäyvänä äitinä iltaisin huomattavasti väsyneempi kuin silloin kun olin kotiäitinä. Siksi ehkä mun on vaikea ymmärtää, että kotiäitinä ollessa ei jaksa lähteä mihinkään, mutta työssäkäyvänä äitinä (joka siis tekee myös niitä kotitöitä) jaksaisi jotenkin paremmin? Riippuu varmaan tietysti siitäkin, millaista hommaa tekee tai miten vaativia lapsia kotona on. Ja jos se toinen lähtee bilettämään, niin silloin sovitaan että toinen saa kärsiä krapulansa rauhassa seuraavana päivänä ja toinen hoitaa lapset. Ja seuraavalla kerralla taas päinvastoin.

Ehkä tuli sanottua vähän tympeästi edellisessä viestissä :ashamed:. Mua vaan jotenkin harmittaa, kun joku (et sinä) valittaa, ettei koskaan pääse mihinkään kun mies ei ole lasten kanssa jne jne. Vaikka kuinka olis kotiäiti ja toinen hakee leivän pöytään, niin kyllä molemmilla pitää silti olla oikeus siihen kodin ulkopuoliseenkin elämään, ja tasapuolisesti.

Käsittämätöntä, että kaksi aikuista ihmistä antavat tai epäävät toiselta lupaa mennä jonnekin. Meillä lähinnä sovitaan ja selvitellään, koska kelläkin on pikkujouluja tai muita menoja, ettei ole päällekäin.

Äitiyslomilla tai hoitovapailla ollessani olen viettänyt kaveriporukan (no, muita äitejä :D) kanssa pikkujouluja tavallisimmin hyvän ruoan merkeissä. Muutamana vuonna on ollut kahdet pikkujoulut, työporukan oman tiimin kanssa ihan omat menot ja sitten ne viralliset jäykistelyt koko firman kesken. Tänä vuonna olen hoitovapaalla, joten ollaan tuon entisen tiimin kanssa. Mies menee työpaikkansa pikkujouluihin.

Yhteistyössä