Mies ei anna rahaa yhteisiin elämiskuluihin

  • Viestiketjun aloittaja .,,.
  • Ensimmäinen viesti
nainen joka elättää itsensä
"Ei ihan näinkään. Omassa erossani sain pitää taloni koska olin hoitanut lapsia kotona ja lapsilta ei haluttu viedä kotia. Mies yritti mutta tuomari päätti toisin."

Onko tuo mielestäsi oikeudenmukaista? Sinä sait yksin pitää talon jota mies on maksanut ja nyt joutuu ehkä asumaan jossain yksiössä koska sinä ansaitsit talon koska lapset asuvat sinun luona..?

Hyi hitto miten itsekästä, naisena ymmärrän jos moni mies katkeroituu jos tällainen toiminta on nykyaikaa. Kotiäidit vaan pyytämään taloa omiin nimiin, jäähän hänelle ne lapsetkin? Ja mies jää maksajaksi. Häpeä!

 
äiti 25-vuotta
^Itsekästä, kuinka niin? Mielestäni ei lainkaan kun ottaa huomioon, että minä maksoin koko talon. Niin minäkin wlätän itseni, miehen myös elätin.

Ja mistä päättelit siis, että mies maksoi penniäkään? Avioehtoa meillä ei ollut mutta talon sain pitää koska olin sen maksanut. Normaalistihan omaisuus olisi puolitettu mutta ei tässä tapauksessa.
 
Heitä ukko ulos
Keskustelun paikka. Pane sille miehelle kuukausi maksut: jokaisesta lapsesta "elatusmaksu"/ lapsi ja ukolle itselle ruokalasku ja vuokra. JOKA IKINEN KUUKAUSI ON TULTAVA RAHAT tai sitten maksaa lasten elatusmaksuja ja lähtee kävelemään sun kattosalta. Tunnut olevan ihan fiksu nainen siis tiedät varnasti, ettet jää mahdollisen eron jälkeen saamatta niitäkään elatusmaksuja jos ukko ei maksa.
 
Mun rahat ja sun rahat
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Antakaa hyvät ellit joitakin käytännöllisiä vinkkejä, please!
quote]

Laskekaa kuinka paljon on yhteisiä kuluja (ruoka, lasten vatteet ja hoitokulut, sähköt vedet jne). Perustakaa yhteinen tili johon pistätte kerran kuussa molemmat sovitun summan ja sieltä sitten maksetaan kaikki yhteiset kulut ja laskut.

Kummallekin jää sitten "omaa rahaa" jota voi käyttää omiin harrastuksiin ja hankintoihin.

Näin meillä toiminut loistavasti. Taitaa raha olla se ainoa asia josta ei olla riidelty ;-)
 
vierailija
Mieheni saa minut raivon partaalle kun kieltäytyy antamasta minulle rahaa perheemme yhteisiin elinkustannuksiin kuten talolainaan (nimissäni), sähköön, ruokaan, lasten vaatteisiin ja kuluihin jne..lista on pitkä, liian pitkä. Minä maksan kaikki perheen laskut.

Hän pitää huolta vain siitä, että omat laskut maksetaan ajallaan (jos silloinkaan) ja kun pyydän rahaa, hän sanoo, että tarvitsee niitä omiin menoihinsa.

Joskus aiemmin kun rahasta on riidelty, hän on sanonut kyllä antavansa sitä pyydettäessä.

Hän on taloudessamme se enemmän tienaava puoliso, ja tiedän kyllä hänellä rahaa olevan.

Suhteessamme on kyllä muitakin riidanaiheita, mutta tämä raha-asia ottaa todella pattiin, koska lapsetkin tilanteesta kärsivät kun ruokarahakin on minimissä kun kaikki laskut saa maksettua.

Mitä h..ttiä teen tuon miehen kanssa, pitäisköhän se pistää kokonaan pihalle...??!!

Antakaa hyvät ellit joitakin käytännöllisiä vinkkejä, please!

Ja kaikki "suikkiinottoehdotukset" jätän täysin omaan arvoonsa!
Lähe menee tuommosesta tilanteesta. Eroa. Etkö tajua,että kusettaa sua??
 

Yhteistyössä