Mies ei anna mun ostaa uusia verhoja makkariin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
vaikka saikin valtavan tilin. :( Tilistä jäi noin 6000 e käteen, luulis ettei yhdet verhot siinä paljoa paina. Olen kotiäiti ja meillä yhteiset rahat. Kiehuttaa. Sanokaa vaan että senkus oot miehen elättinä, meillä se on ollut alusta lähtien niin että rahat on yhteiset niinku lapsetki mutta tuo meni kyllä aika yli. :(

Millä tavalla rahat on yhteiset?

Meillä yhteiset rahat tarkoittaa sitä, että kun on laskut maksettu niin puolet käteenjäävästä osasta menee toisen tilille. Näin toimittiin myös kun olin kotiäiti. Miestä ei kiinnosta mitä hepeneitä ostelen, ja mua ei moottoripyörörän osat voisi vähempää kiinnostaa. Eli rahat eivät ole yhteisiä jos meininki on tuo.

eihä mulle jäis mitään jos puoliksi kaikki maksettas, miehelle jäis tonni kaupalla. Monta lasta meillä ja isohko talo ja kaksi autoa esim... ei musta ois niiden maksajaksi, ei edes puoliksi. Äippärahalla mä vain.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eihä mulle jäis mitään jos puoliksi kaikki maksettas, miehelle jäis tonni kaupalla. Monta lasta meillä ja isohko talo ja kaksi autoa esim... ei musta ois niiden maksajaksi, ei edes puoliksi. Äippärahalla mä vain.

Mutta millä tavalla ne rahat on yhteiset?? Joudutko sä aina kysymään lupaa ostoksiin? Eikö sulla ole tiliin oikeutta? Jos näin on, niin huonostipa olet korttisi pelannut.

Meillä on yhteiset rahat kanssa ja molemmissa on myös koritit tilille. En mä mitään lupaa kysy, ostan vaan jos tiedän että talous ei mene kuralle :p
Ei ne rahat teillä ole yhteiset jos pitää lupa kysyä noinkin pieneen ostokseen kuin verhoihin :/

Ei mekään puoliksi makseta.mulla on puolet huonompi palkka kuin miehellä,joten hän maksaa lainat ja ruoat.minä maksan sitten muut. lasten juttuja maksaa kumpikin. ja jos "itselle" ostaa jotain niin sen voi tehdä jos tilillä on rahaa. ja kyllä mä joskus pyydän miestä maksaan, jos mulla ei olekkaan ja tarvin jotain tai löydän jotain kivaa. näin meillä pelaa raha-asiat.

Alkuperäinen kirjoittaja kala:

Mutta millä tavalla ne rahat on yhteiset?? Joudutko sä aina kysymään lupaa ostoksiin? Eikö sulla ole tiliin oikeutta? Jos näin on, niin huonostipa olet korttisi pelannut.

Siis ne on yhteiset! En joudu kysymään lupaa ostoksiin, nyt vain satuin mainitsemaan verhoista. Mulla on yhtälainen oikeus tiliin kuin miehelläkin, oma pankkikortti siis tietenki.

Alkuperäinen kirjoittaja kala:

Siis ne on yhteiset! En joudu kysymään lupaa ostoksiin, nyt vain satuin mainitsemaan verhoista. Mulla on yhtälainen oikeus tiliin kuin miehelläkin, oma pankkikortti siis tietenki.

No mikä sitten on ongelma?

Tarvitko sä välttämättä niitä uusia verhoja? Siitä ei ole puhetta ollenkaan.. Ymmärrän miestäsi, jos ikkunoissa roikkuu esim. ihan uudet verhot?!

Ärsyttää kyl sellaset miehet, jotka ei ymmärrä "naisten juttujen" päälle YHTÄÄN!! Mut kyllä mäkin kysyn aina mieheltäni mielipidettä jos oon jotain kotiin tai itselleni hankkimassa, vaikka olisin ostamassa omasta tienaamastani palkasta tai äitiyspäivärahoista. Mies sanoo mielipiteensä mut niin sanon mäkin sen hankintoihin!

Yhteistyössä