Mies alkoi epäröimään!!! (toinen lapsi)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "argh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"argh"

Vieras
Yritettiin lähemmäs puoli vuotta toista lasta ja minun mielestä tultiin järkiimme ja lopettiin se. Minulla on opinnot kesken ja aika oli nyt tai valmistuttuani 2017. Mies ei ole tätä ihan sisäistänyt, vaan nyt alkaa sitten arpomaan kun kaikki on lyöty lukkoon ja toisen lapsen saaminen lähes liian myöhäistä (aikarajat tulee minulla vastaan, en voi olla kotona toisen lapsen kanssa haluamaani aikaa). Mies on kokoajan kuvitellut, että tämä on vain järjestelykysymys. No ei ole, vaan lennän oikeasti ulos ja jään tutkinnotta!!! Mitäs helvettiä tässä pitäisi tehdä? Ei suostu sanomaan juuta tai jaata vaikka pitkä aika yksilapsisena ja iso ikäero on selvästi mieltä kaihertavaa...

Mikä on se sun tutkinto josta ei voi pitää äitiys- ja perhevapaata? Ylipäätään lapsen "hankinnan" ajankohtaa on vähän hankala suunnitella kuten olette jo kokeneet puolen vuoden yrittämisen jälkeen. Jos olisin sun mies niin muakin vähän kaihertais sun ehdottomuus - nyt tai vuonna 2017 kuulostaa aika karulta.

Siis yksi lapsi on jo ennestään, josta olen pitänyt ja pidän edelleen hoitovapaata. Emme missään nimessä halua laittaa alle 3-vuotiasta päiväkotiin. 2 vuotta voi olla poissaolevana ja kaksi vuotta saada "tyhjiä" opintoja. Nyt ikäeroa tulisi jo yli kaksi vuotta, pian kolme, ja kakkoselle jäisi vanhempainvapaaksi 1,5-2 v jos nopeasti tärppäisi. Näin ammattikorkeassa, lakisääteistä vanhempainvapaata ei ole.

Ja miehen ajatus oli, että ensi tai sitä seuraavana vuonna yritys, jolloin vapaata jäisi 0-1v. Vähän turhan vähän... Sitten armottomasti ulos, monelle käynyt niin. Toki ovat hakeneet uudestaan sisään, mutta osa opinnoista aina siinä sitten mitätöidään kun OPSit vaihtuu koko ajan.

ap

Pitäiskö sitä vaan sit lentää ulos ja hyväksyä se et osa opinnoista mitätöidään ja alkupään opinnot hoitoalalla ainakin vanhenee? Onko tää ihan kohtuutonta ettei sitä toista voi tulla milloin sopii parhaiten...:(

ap

Olen suunnilleen kanssasi samaa mieltä, mies oli muuttanut niin rajusti mieltään ettäkun hän on naimisissa ja valmistunut, haaveilemme ainakin kahdesta. Nyt hän kuitenkin on ok, siitä että teemme sen yhden jos onnistuu,tietenkin.

Voi mies toki vanhemainvapaalle jäädä = saadaan rahaakin jostain, mutta hoitovapaa ei onnistu ja molempien arvomaailmat ovat n suuntaiset, että kotona lapset hoidetaan, ei yksivuotiaana päiväkotiin. Eikä edes kaksi. Että se sitten siitä, kiva jos se tämän tajuaisi. Tuntuu, että odottaa minun jättäväni koko koulun kesken kun lupaa kuitenkin raha-asioista huolehtia kuten tähänkin asti. Ja minä vaan haluan sen hoitoalan tutkinnon, nähty mitä käy äideille ilman tutkintoa! T. Pätkätyöläis yh-äidin lapsi

ap

• Tykkää
Reactions: newbie

Yhteistyössä