Mies aikoo opiskelemaan taas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja YO95
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

YO95

Vieras
Mies ilmoitti, että aikoo hakea opiskelemaan Helsingin Yliopistoon. Opiskellut siellä joskus, mutta keskeytti kun oli "nuori ja tyhmä". Hankki sitten töiden ohessa AMK-tutkinnon. No hienoa tietysti, mutta jotenkin mulla vaan ristiriitaisia tunteita päässä:

1) Rankkaa tulee, koska matkaa Helsinkiin 80 kilsaa ja kuitenkin mies aikoo olla töissäkin ainakin puolipäiväisesti

2) Okei, mä oon vähän kateellinen. Positiivisella tavalla. Mut olis se kiva itekkin, mutta ei vaan voi molemmat samaan aikaan. Ja tietysti miehellä on tässä etusija kun on ollut ekana asialla ja osoittanut suurempaa motivaatiota tohon. Eri olis jos mä olisin aiemminkin esittänyt samanlaisia haaveita.

3) Oikeesti... takaakohan toi opiskelu sitten parempia mahiksia työelämässä. Miehellä on nyt hyvä työ, jossa pitäis viihtyä... mut ilmeisesti haluu erilaista sittenkin.

Möö että on ristiriitanen fiilis... Mies muuten sanoi, että ei ees tiedä, että pitääkö sen hakea yliopistoon vai voiko jatkaa keskeytyneitä opintojaan. Selvittelee sen asian ensi viikolla... Haki kyllä haussa nyt maaliskuussa, mutta... NO kai se sinne pääsee tosta vaan, on se vaan sellainen.

Riippuu opinnoista mutta kaikkien niiden takia ei tarvitse olla paikalla, vaan suuren osan voi tehdä tenttimällä. Läsnäolopäiviä ei välttämättä siis tule paljon.

En tiedä takaako opiskelu parempia mahdollisuuksia työelämässä mutta ihan varmasti kehittää ja antaa uutta ajateltavaa. Jos sun mies on tuosta innostunut ja se on teille taloudelliesti mahdollista niin miksi et haluaisi hänen opiskelevan?

Yhteistyössä