Mielipiteitä vauvan vaunujen hankintaan

Meillä on tälläset parilla muutoksella ja eri värillä.. Noissa on siis ne ilmakennopyörät ja sitte taas mein tuplissa on ilmakumipyörät ja tosiaankin ne ilmakumiset on paremmat. Täällä kun ei aina aurakaan ole käynyt niin ihan tolkuttoman raskas työntää noita ykkösiä..

Mutta kyllä nuo ainakin hyvältä näytti ja vaikutti nuo sinun linkin vaunut.. :)

http://www.baby1.fi/abcdesign-pramy-luxe-p-57.html
 
näin
Mä tykkään abc design-vaunuista. On sekä yhdistelmävaunut (jo toiset) sekä kaksostenrattaat. Mitään valittamista ei ole ollut! =)

Emmaljungat ovat rumia :x

Briot on siskollani ja on tykännyt myös todella paljon! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii:
Meillä on tälläset parilla muutoksella ja eri värillä.. Noissa on siis ne ilmakennopyörät ja sitte taas mein tuplissa on ilmakumipyörät ja tosiaankin ne ilmakumiset on paremmat. Täällä kun ei aina aurakaan ole käynyt niin ihan tolkuttoman raskas työntää noita ykkösiä..

Mutta kyllä nuo ainakin hyvältä näytti ja vaikutti nuo sinun linkin vaunut.. :)

http://www.baby1.fi/abcdesign-pramy-luxe-p-57.html
Tykkään tosi paljon näistä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Meillä on juuri nuo vaaleanpunaiset versiot noista ^. Oon tykänny ihan hirveästi ja vaikka tämä tuleva vauva olisikin poika, niin meinaan kuljettaa noissa! :D
:D Siitä tulee tosi mies. Mä ny kallistun noitten kannalle mut aattelin et varuiks vaaleensininen kuitenki.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei kovin laadukkailta näytä.Briot tai Emmaljungat kestääkin jotain,ei tollaisilla halpa-rattailla tee mitään.
Ai, ootkos ihan testannut vai mistä moinen mielipide? Vai olikos se niin että sun äidin mummon tutun siskon serkun tutulla oli just tuollaiset ja se tiesi kertoa.

KERRO MULLE IHAN OIKEASTI, MIHIN PERUSTAT NÄKEMYKSESI. Kiitos. Pelkkä "halvalla ei saa hyvää" ei riitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hiirulainen:
Eikö kukaan oikeesti käytä muita ku emmaljungia, brioja tai teutonioita? Tää on tietty taas tällanen status juttu :whistle:
Meillä on Britaxin Vigour 3+, ne taas eroaa varmaan aika paljon noista sun aloituslinkin vaunuista, jos siis sen tyylisiä haet.
 
T
Meillä oli aluksi halvat rattaat missä ilmakumipyörät. Käytin niitä 3 kk jonka aikana jouduin 4 kertaa täyttämään kumit ja kerran vaihtamaan. Niissä oli paljon muoviosia mitkä halkeili, nepparit irtoili kankaista, ja kankaisiin tuli ihan ihme reikiä. Ostettiin sitten emmaljungat käytettynä, saatiin halvalla aivan uudenveroiset ceroxit(maksettiin siis vain 200?). Noissa emmaljungissa on ne ilmakennorenkaat, paljon paremmat työntää minun mielestä. Ja muutenkin todella mieluisat olleet. En sano että halvat olisi huonot, meille kai vain sattui huono merkki kohdalle. :)
 
hivenenhullu
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ilmakumeille ehdoton ei! Ehdoton EI myös halpisvaunuille.
mulal ei oel ikinä ollut mitään ongelmaa ilmakumirenkaissa!! kevyet työntää, hiljaiset (verrattuna kovamuovisiin) ei niin mitään valittamista.. ja vaunut on käytettynä ostettu, nyt 6v vanhat ja kertaakaan ei ole renkaita paikkailtu/vaihdettu
 
tinni
meillä olleet
BRIO
ABC
ORA
CARENA
GRACO
TEUTONIA
X-LANDER JA
EMMA

KAIKISTA POSTIIVISIA KOKEMUKSIA JA AINOASTAAN BRIOT JA CARENAT ostettu uutena.
eli kyllä halpismerkitkin kestää käyttöä. noi carenat nyt 4v käytössä ja toimivat edelleen.
x-landereista myös yhdistelmä malleja ollut.
http://www.villenkello.fi/shop/kauppa10/products.php?&action=show&id=4345&show=all hieman eri malli mutta... ajatusta ehkä saa. löytyy monena mallina (3 ja 4 renkaisena.)

lähes kaikki rattaamme on olleet ilmatäytteisiä eli pumpattavat ja kertaakaan ei olla jouduttu rengasta vaihtamaan. eli ei meillä o menny puhki.-
 
Renkaiden tyyppi taitaa olla mielipide kysymys :D

Meillä oli ilmakenno renkaat esikoisen vaunuissa. Tykkäsin. Mutta pinta kului melkoisen nopeasti (tietysti merkistä kiinni) ja keräsivät kaiken lumen plussakeleillä.
Nyt tuplissa on ilmarenkaat ja tykkään kamalasti. Toki saa aina välillä tarkastaa, etteivät ole tyhjät. Tyhjinä todella raskaat työntää. Mutta eivät kerää ollenkaan lunta :) Mies sen minulle selitti johtuvan siitä, että ilmapyörä "elää" koko ajan. Pyöriessään pyörä muuttaa muotoa ja näin lumi ei pakkaannu niin lujaa kiinni renkaaseen. Kennorengas taas pitää muotonsa, joten se lumi pakkautuu ja saa olla potkimassa pahimmillaan viiden metrin välein pois. Ja noiden vaunujen renkaissa on suht samanlaiset kuviot.
Tänä talvena olen tuon eron huomannut selkeimmin, kun ollaan välillä oltu koiralenkillä sekä esikoisen kanssa että kaksosten. Jolloin siis molemmilla vanhemmilla on vaunut.
 
On tosi hankala joo kun itellä ei oo kokemuksia kun niistä vanhoista harmaista renkaista ni ota tästä nyt sitte selvää :D Mut saahan noita sit vaihettua jos ei tykkää. Me päätettiin nyt nuo abc rattaat ottaa kun mieski tykkäs että niillä kehtaa ajella B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Renkaiden tyyppi taitaa olla mielipide kysymys :D

Meillä oli ilmakenno renkaat esikoisen vaunuissa. Tykkäsin. Mutta pinta kului melkoisen nopeasti (tietysti merkistä kiinni) ja keräsivät kaiken lumen plussakeleillä.
Nyt tuplissa on ilmarenkaat ja tykkään kamalasti. Toki saa aina välillä tarkastaa, etteivät ole tyhjät. Tyhjinä todella raskaat työntää. Mutta eivät kerää ollenkaan lunta :) Mies sen minulle selitti johtuvan siitä, että ilmapyörä "elää" koko ajan. Pyöriessään pyörä muuttaa muotoa ja näin lumi ei pakkaannu niin lujaa kiinni renkaaseen. Kennorengas taas pitää muotonsa, joten se lumi pakkautuu ja saa olla potkimassa pahimmillaan viiden metrin välein pois. Ja noiden vaunujen renkaissa on suht samanlaiset kuviot.
Tänä talvena olen tuon eron huomannut selkeimmin, kun ollaan välillä oltu koiralenkillä sekä esikoisen kanssa että kaksosten. Jolloin siis molemmilla vanhemmilla on vaunut.
Meillä on Brioissa ilmakumirenkaat eikä ole kertaakaan puhjennut (3v.). Lumi ei jää tosiaan yhtään kiinni. Meillä on ne "crosscountry" versiot eli rypyläpintaiset. Yhden lapsen versioissa ovat kyllä olleet hyvät.

Eli täältä ääni ilmakumeille :D
 
cba
Alkuperäinen kirjoittaja Hiirulainen:
On tosi hankala joo kun itellä ei oo kokemuksia kun niistä vanhoista harmaista renkaista ni ota tästä nyt sitte selvää :D Mut saahan noita sit vaihettua jos ei tykkää. Me päätettiin nyt nuo abc rattaat ottaa kun mieski tykkäs että niillä kehtaa ajella B)
Abc:n vaunuja voin lämpimästi suositella :) Meillä ollut nyt n. 1,5v liki päivittäisessä käytössä ja mitään huonoa en ole niistä keksinyt.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja Hiirulainen:
Eikö kukaan oikeesti käytä muita ku emmaljungia, brioja tai teutonioita? Tää on tietty taas tällanen status juttu :whistle:
status tai ei niin mulla kokemus halpiksista ja emmaljungista enkä suosittele sitä ekaa. noista en osaa muuta sanoa ku että kömpelöt ja isot.
 

Yhteistyössä