Mielipiteitä äitiyden "vaatimuksista" ennen lasten saamista

Kerro KOLME asiaa, luonteenpiirrettä yms jotka tulisi mielestäsi olla ennenkuin
on valmis äitiyteen ja saamaan lapsia?

Tässä omani
-vastuuntuntoa
-aikaa lapselle
-oikea halu tulla äidiksi, tunnen ihmisen joka tuli vahingossa raskaaksi ja aina tavatessamme marmattaa kuinka sitovaa lapsen kanssa oleminen on ja lapsesta on muutenkin vain harmia. Katuu ettei tehnyt aborttia kun oli mahdollisuus vaan kuvitteli äitiyden "ruusuisemmaksi" kuin se todellisuudessa on

Huonosti otsikoitu kun ei tullut parempaa mieleen...

Alkuperäinen kirjoittaja NuorenaÄidiksi:
Kerro KOLME asiaa, luonteenpiirrettä yms jotka tulisi mielestäsi olla ennenkuin
on valmis äitiyteen ja saamaan lapsia?

Tässä omani
-vastuuntuntoa
-aikaa lapselle
-oikea halu tulla äidiksi, tunnen ihmisen joka tuli vahingossa raskaaksi ja aina tavatessamme marmattaa kuinka sitovaa lapsen kanssa oleminen on ja lapsesta on muutenkin vain harmia. Katuu ettei tehnyt aborttia kun oli mahdollisuus vaan kuvitteli äitiyden "ruusuisemmaksi" kuin se todellisuudessa on

Huonosti otsikoitu kun ei tullut parempaa mieleen...
Mä taas satun tietämään useita joilla on ollut ns. oikea halu tulla äidiksi. Lapset kun ovat olleet muutaman vuoden ikäisiä niin niihin on kyllästytty.

Tuntuu puuttuvan yllättävän monilta:
Kyky purra hammasta ja niellä oma kiukkunsa. Taito suunnata se oma ärtymys ja pahin raivo muualle kuin lapseen.

Tuo tuskin olisi tullut mieleen ellen olisi viimeistä vuotta kuunnellut yläkerran useamman kerran päivässä tapahtuvaa räjähdystä kun pienet lapset käy hermoille... :S

tässä jotain
- Toimiva ja vankka parisuhde, siitähän ne lapset kai alkunsa saa? Toi on ihan ykköskriteeri. Itse rikkinäisessä kodissa kasvaneena en voi liikaa korostaa tuota asiaa!

- Menot pitää olla menty, niin äidillä, mutta myös sillä isällä. Naiset on ehkä kypsempiä nuorena äidiksi, mutta nuori isä ei välttämättä sitä ole. Miehillä (miesten kans kun teen töitä) tuntuu se pakollinen menovietti tulevan jossain vaiheessa ja silloin perhe on vaan riesa ja taakka.

- Talous. Ei meidän sosiaaliturvajärjestelmää ole perustettu siksi että elätettäisiin vauvakuumeen kourissa lapsia tehneitä perheitä. Jokaisen on kyettävä oma lapsensa elättämään, se ei ole yhteyiskunnan vastuu. Ihan oikeasti.

gy
Miks ihmeessä noita taitoja pitäs ennen lasta olla? Kyllä se lapsi opettaa. Sit paitsi kun on helppo lapsi niin kuin meillä niin kyky purra hammasta on täysin turha.
Mullekin sanottiin että pitää olla kotona viihtyvää sorttia ja ei saa olla niin impulsiivinen. no miksei siihen sakka saa mennä ja tulla ihan juuri niin paljon kuin haluaa kun lähtee laitokselle synnyttämään. minä ainakin menin ja tulin ja sitten viihdyinkin mainiosti ekan puol vuotta melkeistä lähes kotona.

tuutti
Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Aika huono äiti on jos AINA asettaa lapsen omien halujen ja oman hyvinvoinnin edelle!
Täysin samaa mieltä. Äitikin on edelleen ihminen vaikka lapsen saa, ei siitä yliluonnollista olentoa tule jolla ei olisi minkään sortin omia haluja ja tarpeita. Jos aina pitää omista haluista ja hyvinvoinnista pitäytyä se mitä suuremmalla todennäköisyydellä joskus purkautuu...pahimmas tapauksessa katkeruutena ja jopa vihanakin lasta kohtaa.

nimimerkillä TÄYDELLISEN äidin lapsi...

huomionkipeyttä
Minusta on kaksi vaatimusta: hyvä, vankka parisuhde sekä turvattu toimeentulo niin että on katto ja ruokaa pään päällä. En siis tarkoita sitä että pitäs olla kamalasti tuloja tms. itsekin opiskeluaikana saanut lapset, mutta sitä että suunnitelmat on seuraavaksi kymmeneksi vuodeksi miten elämää eletään niin että rahat saadaan riittämään.
Kaikki muu tulee vasta sen jälkeen kun lapsi on syntynyt, niillä ei kiirettä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tässä jotain:
- Toimiva ja vankka parisuhde, siitähän ne lapset kai alkunsa saa? Toi on ihan ykköskriteeri. Itse rikkinäisessä kodissa kasvaneena en voi liikaa korostaa tuota asiaa!

- Menot pitää olla menty, niin äidillä, mutta myös sillä isällä. Naiset on ehkä kypsempiä nuorena äidiksi, mutta nuori isä ei välttämättä sitä ole. Miehillä (miesten kans kun teen töitä) tuntuu se pakollinen menovietti tulevan jossain vaiheessa ja silloin perhe on vaan riesa ja taakka.

- Talous. Ei meidän sosiaaliturvajärjestelmää ole perustettu siksi että elätettäisiin vauvakuumeen kourissa lapsia tehneitä perheitä. Jokaisen on kyettävä oma lapsensa elättämään, se ei ole yhteyiskunnan vastuu. Ihan oikeasti.
Peesi keskimmäistä lukuunottamatta. Sen tilalle voisi lisätä vaikka sen elämän realiteettien tajuamisen.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja gy:
Miks ihmeessä noita taitoja pitäs ennen lasta olla? Kyllä se lapsi opettaa. Sit paitsi kun on helppo lapsi niin kuin meillä niin kyky purra hammasta on täysin turha.
Mullekin sanottiin että pitää olla kotona viihtyvää sorttia ja ei saa olla niin impulsiivinen. no miksei siihen sakka saa mennä ja tulla ihan juuri niin paljon kuin haluaa kun lähtee laitokselle synnyttämään. minä ainakin menin ja tulin ja sitten viihdyinkin mainiosti ekan puol vuotta melkeistä lähes kotona.
Samaa mieltä. Nää kaikki teidän listauksenne on olleet enemmän tai vähemmän typeriä.

miiru
Mun mielestä:

-vakaa parisuhde. Ei kukaan jaksa yksin!

-tasaiset tulot. Helpottaa kummasti vauva-arkea kun tietää että ensi viikollakin on ruokaa kaapissa.

-halu tulla äidiksi. Valmis muuttamaan omia tapoja ja valmis uhraamaan aikaa vauvalle. Tässä pitää muistaa kuitenkin oma hyvinvointi ja ottaa myös aikaa itselle.

?
En ymmärrä tuota että menohalut pitää olla menty. Itse en näe esim. baareissa käymistä minään teinien harrastuksena vaan elämään kuuluvana huvikeinona siinä missä elokuvat, teatterin, kuntosalin tai minkä muun vaan. Siitä huolimatta että itse olen absolutisti enkä ole baarissa käynyt moneen vuoteen. Mutta sama se mun kolmelle lapselle on että oonko baarissa vai jossain muualla silloin kun mulla kerran kuussa aina on iltaloma jonka yleensä käytän shoppailuun.

jotain
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tässä jotain:

Peesi keskimmäistä lukuunottamatta. Sen tilalle voisi lisätä vaikka sen elämän realiteettien tajuamisen.
Laitoin tuon keskimmäisen kärjistetysti ihan tarkoituksella. Ympärillä liian monta parisuhdetta/perhettä jotka on hajonnut kun mieheen on iskenyt 3-kympin kriisi ja yhtäkkiä alkanut baari elämä taas kiinnostaa, kakkavaipparumba-perhe-elämä on osotutunut kuulema "liian vaativaksi". Eihän tuo toki joka ikistä kaksilahkeista koske, mutta kannattaa muistaa että nuo miehet todellakin kypsyvät hitaammin kuin naiset.

huulis
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
En ymmärrä tuota että menohalut pitää olla menty. Itse en näe esim. baareissa käymistä minään teinien harrastuksena vaan elämään kuuluvana huvikeinona siinä missä elokuvat, teatterin, kuntosalin tai minkä muun vaan. Siitä huolimatta että itse olen absolutisti enkä ole baarissa käynyt moneen vuoteen. Mutta sama se mun kolmelle lapselle on että oonko baarissa vai jossain muualla silloin kun mulla kerran kuussa aina on iltaloma jonka yleensä käytän shoppailuun.

Oletkos kuullut kielletystä hedelmästä ja sen houkutuksista? Hieman enemmän alkoholia, piukkavaatteisia nuoria naisia ja jätkäporukka joka ei laula tekemisistäsi kenellekään. Sit jos vielä kotona on hieman kireetä niin avot...ja virhe tuli tehtyä. Mut ne jotka onvat tarpeeks "kouhottaneet" tietävät jo sen että ruoho aidan toisella puolella on ihan samallaista ja huonompaakin.

Tai sit mä olen vaan osunut vääriin paikkoihin, kun järjestään joka kerta (3-4krt/vuodessa) kun baarissa käyn joku sormuksellinen mies on tekemässä itseään tykö...verukkeella "kun kotona on niin ahdistavaa ja taidetaan olla eroamassa". Sääip**luahan ne hakee, jos vaikka irtois.

Yhteistyössä