Mielipiteitä taas tartteis :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahza
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mahza

Aktiivinen jäsen
19.03.2006
5 120
0
36
Ollaan muuttamassa, ja nyt on pieni ongelma. Eli lasten huoneet.
Tai siis, aluks oli tarkotus et poika nukkuis yksin (3v) ja tytöt (2v ja 7kk) nukkuis samassa huoneessa. Muttamutta... Poika sanoi, ettei halua nukkua yksin, vaan vauvan kanssa. Keskimmäisen kanssa ei halua yhteistä huonetta, kun "se tulee mun sänkyyn eikä anna rauhassa nukkua".
Miten mä nyt teen? Periaatteessa mulle tuo käy, mutta mahtaakohan toi 2v nukkua yksin, kun ei ole siihen tottunut? Mihinkään huoneeseen ei mahdu kaikkien sängyt, et ois voinu tehdä nukkumishuoneen ja leikkihuoneen erikseen.
Mielipiteitä, ideoita, neuvoja?

Oisko jollain jotain sanottavaa? Mä oon pohtinu tätä itekseen jo monta päivää, ja kohta luovutan ja nukutaan kaikki eteisen lattialla patjoilla :ashamed: Menee hermot ku ei omat aivot toimi...

Kokeile jos isompi tyttö nukkuisi ihan itsekseen?

Meillähän vasta viime syksystä lähtien on toinen isoista pojista halunnut nukkua yksin omassa huoneessa (tämänkin sänkyä siirtämälläniin että on toisen veljen oven lähellä....), ja tuo iso poikahan täytti viime syksynä jo 12v :)
Siihen asti nukkui alakerran lastenhuoneessa pienten kanssa.

entäs jos laitat kaikki lapset nukkuu samaan huoneeseen ja leikkihuone erikseen...isompien sängyt aika lähekkäin tai sillai et niillä on suora näköyhteys toisiinsa että josko 2v pysyis sitten omassa sängyssään

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
entäs jos laitat kaikki lapset nukkuu samaan huoneeseen ja leikkihuone erikseen...isompien sängyt aika lähekkäin tai sillai et niillä on suora näköyhteys toisiinsa että josko 2v pysyis sitten omassa sängyssään

Näin mä haluisin tehdä, mutta ei onnistu... Ne sängyt ei vaan mahdu. Tai tietty jos siihen isompaan makkariin laittais ne, mut sit se leikkihuone ois tosi pieni, ja kaikenlisäks vielä "nurkan takana". Isompi makkari on suoraan olkkaria vastapäätä, se olis niin ihana leikkihuoneeks. Jos sen laittaa pelkästään nukkumiseen, niin ei mahdu lelut mihinkään...

Vähän hankala juttu, kun se teidän vanhinkaan ei ole kuin 3v, koska kerrossängyllä ois saanu mahtumaan kaikki samaan huoneeseen nukkumaan. Epäilyttäis vain laittaa niinkin pientä yläsänkyyn nukkumaan. Jos ei muuten onnistu, niin minä laittaisin aluksi ne kaksi isompaa samaan huoneeseen ja se nuorimmainen samaan huoneeseen äidin ja isän kanssa. Sit kun kasvavat niin vois ollakin et se teidän 3v haluais oman huoneen. Luulenpa et 2v on vielä liian pieni nukkumaan aivan yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
Vähän hankala juttu, kun se teidän vanhinkaan ei ole kuin 3v, koska kerrossängyllä ois saanu mahtumaan kaikki samaan huoneeseen nukkumaan. Epäilyttäis vain laittaa niinkin pientä yläsänkyyn nukkumaan. Jos ei muuten onnistu, niin minä laittaisin aluksi ne kaksi isompaa samaan huoneeseen ja se nuorimmainen samaan huoneeseen äidin ja isän kanssa. Sit kun kasvavat niin vois ollakin et se teidän 3v haluais oman huoneen. Luulenpa et 2v on vielä liian pieni nukkumaan aivan yksin.

Mut me halutaan nuorimmainenkin pois meidän makkarista. Eikä hän tarvitse palveluakaan öisin.
Juu, en vielä laittais poikaa kerrossänkyyn, kun putoo tavallisestakin.
Ja nuo isot nukkuu nyt samassa huoneessa, mut illat menee pilalle kun tyttö änkee pojan sänkyyn. Enkä kyllä aio mennä sinne niitä vahtimaan, kun osaavat nukahtaa itekseenkin...

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Meillä on nukkunu 1-vuotiaasta yksin tyttö, kyllä se teidän 2v varmasti nukkusi yksinään, kokeile :)

Niin, kyllä meilläkin esikoinen nukku ½vuotiaasta asti yksin, kun se heräs mun kuoraukseen :ashamed: Mutta ongelmahan tässä on se, et tyttö on tottunu olemaan veljen kanssa samassa huoneessa. Ja esikoinen oli suurinpiirtein 2 kun se alko saamaan yöllä huutokohtauksia, ja siirrettiin siskon kanssa samaan huoneeseen.
Niin, tähän muuttoon kun lisätään vielä se, et tyttö alottaa päiväkodin, niin tuntuu et on liikaa muutoksia kerralla. Ku en haluais et tytölle jää kauhukuvia muutosta :/

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:

miten niin 2v on liian nuori nukkumaan yksin?
meillä on kaikki lapset nukkuneet vauvasta asti omissa huoneissaan,ja hyvin nukkuvatkin :)

En usko että saa tyttönne mitään kauhukuvia muutosta, kuhan selitätte pienelle mistä muutokset johtuvat. Ja tuon ikäisen saa helposti innostumaan omasta huoneesta selittämällä vaikka että, oletpas jo iso tyttö kun saat ihan oman huoneen ym ym, olenpas ylpeä sinusta kun nukuit niin hyvin yön ihan omassa huoneessa.... ;)