mielipiteitä, onko liian aikaista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvakuumeilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauvakuumeilija

Vieras
Olemme mieheni kanssa seurustelleet puoli vuotta, joista asuttu yhdessä melkein saman verran. Tapailimme vajaan vuoden ennen seurustelun alkamista.
Suhteemme alkuvaiheessa mies kyseli haluanko vielä lapsia, meillä molemmilla edellisistä liitoista lapset.
Minulle on iskenyt kova vauvakuume ja olenkin miettinyt josko ottaisin asian esille. Pelkään vaan, että ahdistuuko mies, onko liian aikaista tässä vaiheessa... Mielipiteitä ja kokemuksia tästä asiasta toivoisin :)

Totta, mietiskelin vain että onkohan täällä ihmisiä joilla kokemusta vastaavasta tilanteesta. Ihmiset ovat erilaisia. Täytynee ottaa asia miehen kanssa puheeksi :)

Vähän eri tilanne kun meillä ei ollut suunniteltua raskautuminen...
Mutta minä tulin raskaaksi kun oltiin seurusteltu vasta jotain puoli vuotta (tunnettu tosin jo vuosia ja tapailtu ennen seurustelua) ...
Järkytys oli, eikä ollut päivänselvää että pidän lapsen mutta niin kävi ja yhdessä ollaan edelleen... Mies ahdistui alussa pahasti kun kuuli uutisen ja niin tein minäkin mutta hyvin nopeasti alkoi odottamaan innolla vaavia.

Ehdottomasti kannattaa jutella miehen kanssa asiasta. Tuskin hän pelkästä juttelemisesta ahdistuu, ei ainakaan pitäisi, sillä onhan se suuri rakkauden osoitus, että haluat lapsia hänen kanssaan.
Yhdessä sitten voitte miettiä onko nyt liian aikaista vai ei.

No eihän siihen aikarajaa tosiaan ole. Mutta itestä tuntuu, että on kiva ku on sitä yhteistä aikaa (meillä ei oo siis vielä lapsia) ja saadaan olla kahdestaan. Ollaan siis oltu pari vuotta yhdessä ja vuoden päästä aloitetaan yritys =) Mutta mun mielestä on ok aloittaa nopsaaki, veikkaan, että sulla on jo ikääkin jonkun verran? Biologia ikävä kyllä määrittelee näitä asioita paljon enemmän kuin se, kauanko olette olleet yhdessä!

Voithan ottaa sen jotenkin kivasti esiin, ei mitenkään painostavasti. Itekki tiesin, et mies haluaa lapsia ja näin ja puhuttiin sitten vähän noisat asioista ja sovittiin ihan tuo aikakin. Ite vähän siirsin myöhemmäksi opintojen takia vielä, mutta muuten ok. Eli tää on vähä tämmönen ,et puolin ja toisin pitää sopia ne muutokset ym..tietysti jos toinen koko ajan sitä yrityksen aloittamista siirtää ilman sne kummempaa syytä..niin ehkä siinä voi olla, ettei haluakaan vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Vähän eri tilanne kun meillä ei ollut suunniteltua raskautuminen...
Mutta minä tulin raskaaksi kun oltiin seurusteltu vasta jotain puoli vuotta (tunnettu tosin jo vuosia ja tapailtu ennen seurustelua) ...
Järkytys oli, eikä ollut päivänselvää että pidän lapsen mutta niin kävi ja yhdessä ollaan edelleen... Mies ahdistui alussa pahasti kun kuuli uutisen ja niin tein minäkin mutta hyvin nopeasti alkoi odottamaan innolla vaavia.

Mulla kans tuttava tuli raskaaksi jotain 2kkn seurustelun jälkeen. Ja ovat edelleen yhdessä, lapsi on tosin vasta jotain puolisen vuotta. Kyllä se shokki oli, mutta toisaalta kun tälle tuttavalle on vaikeeta raskautuminen (pco), niin sitten se otettiin kuitenki ilolla vastaan. Onhan heistäkin varmaan moni pahasti puhunut seläntakana (ainahan näitä löytyy), mutta eivät ole siitä häiriintyneet.

Mitä vanhemmaksi ihmiset tulee sitä "hyväksyttävämpää" on pikainen raskautuminen. Jos taas on jotain 20v, niin sit se ei ole ollenkaan hyväksyttävää ;) Erikoista, mutta totta.

Sanoin eilen asiasta miehelleni, kerroin että minulla on vauvakuume jne... Mies ei aluksi kommentoinut juurikaan ja heitti asiasta lähinnä vitsiä. Ei mitenkään inhottavalla tavalla, vaan otti asian esiin lähes jokaisessa mahdollisessa tilanteessa. Tiedä sitten mitä siitä pitäisi ajatella :/

Alkuperäinen kirjoittaja vauvakuumeilija:
ajattelin ottaa asian puheeksi tänä iltana miehen kanssa :) vähän jännittää se, miten mies suhtautuu ettei tunne oloaan painostetuksi tai ahdistuneeksi...

Ota vaikka niin puheeksi, että mitä mieltä hän on nykyään lapsiasiasta. Mihin sävyyn hän silloin aikanaan puhui lasten hankkimisesta? Halusiko hän vielä lisää lapsia vai ei?

Voi olla pienempi paine hänelle, jos kysytään mielipidettä ensin varovasti ja kuulostelet hänen tuntemuksiaan, etkä oitis kerro omasta vauvakuumeestasi.

Yhteistyössä