Mielipiteitä nimistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakee

Vieras
Pojalle nimeä pähkäillään ja haluaisin kuulla mielipiteitä näistä nimistä:

Viima
Kuura
Sisu
Mio

Ovatko mielestänne selvästi pojannimiä vai onko joku mielestänne sukupuolineutraali? En haluaisi, että poikaa luullaan nimen vuoksi tytöksi, joten siksi haluan rehellisiä mielipiteitä. Lähinnä ehkä tuo Viima mietityttää. Sitä on annettu nimeksi viidelle pojalle ja neljälle tytölle, kummaksi itse miellät sen?

Ja muutenkin milipiteitä kaipaan. Tiedän, että moni vieroksuu näin erikoisia nimiä. En itsekään halua tieten tahtoen erityisen erikoista nimeä, mutta kun kaikki vähän tavallisemmat kivat nimet on jo tuttavapiirissä käytössä niin en halua sellaistakaan antaa.

Mä taas tykkään eniten tosta Mio nimestä. Se on oikeestaan jopa todella kiva nimi.
Sisu kuulostaa mun korvaan ihan kauhealta. Sen enempää en osaa sitä perustella.. Viima kuulostaa tytön nimeltä.

Mun mielestä Mio on selkeä poika, koska sellainen satukin on kuin Mio, poikani Mio. Mutta luultavasti meille ei Mioa tule, koska miehen mielestä se on liian lyhyt nimeksi. Ite tykkäisin kovasti.

Pyry ja Nuutti on ehdokaslistalla myös ja alunperin vauvasta pitikin tulla Pyry, mutta nyt on naapurissa sen niminen poika niin meni jotenkin maku koko nimestä. En osaa selittää miksi näin. Haluaisin omalle lapselle sen verran spesiaalin nimen, ettei se ole jo naapurissa käytetty. Nuutti on kaunis nimi, mutta jotenkin ei vaan kolahda tarpeeksi. Voimaa joku ehdotti, maistuu jotenkin turhan voimakkaalta pienelle pojalle.

siitä että niin moni teistä mieltää Viiman tytöksi. Mutta sitähän tällä aloituksella hainkin, että mielikuvia saisin. Onhan se lähellä Vilmaa toki. Itse kuitenkin ajattelen Viimaa enemmän pojannimenä.

Kuura on aika feminiini, kun on a-päätteinen. Samasta syystä Mio on maskuliini, muttei henk. koht. miellytä kovasti. Saman nimen feminiinihän on Mia, ei sekään lemppareitani. Viima on jotenkin negatiivinen ilmiönä, en antaisi nimeksi rakkallle lapselle. En miellä tytön ekä pojan nimeksi - mutta onko se loppujen lopuksi tärkeääkään...

Sisu on selkän suomalainen ja perinteikäs miehen nimi. Ota sitten selvää, onko se kehu vai ei ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Myrskyn olisin halunnut meidän pojan toiseksi nimeksi, mutta ukko ei... Olisi kyllä mennyt oikeeseen osoitteeseen :laugh:

No meilläkin kyllä jos poika isäänsä yhtään tulee, niin siitä ei ole myrsky kaukana. :D