Mielipiteitä, miehen menneisyydestä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaa

Vieras
En pääse yli mieheni paljastuksesta. Olemme olleet yhdessä kahdeksan vuotta ja kesällä mieheni päätti paljastaa hänellä olevan mahdollisesti kohta teini-ikäinen tytär, mies itse on kolmekymppinen. Tarina meni jotenkin niin että miehellä oli ollut joskus 17-19vuotiaana suhde naimisissa olevaan naiseen joka oli tullut raskaaksi tämän suhteen aikana, nainen oli ollut sitä mieltä että mieheni on varmasti lapsen isä, isyyttä ei ole selvitetty, naisen mies luulee olevansa lapsen isä ja ainoat jotka tietää totuuden on mieheni ja tuo nainen sekä nyt minä. Lapsen ikää en tiedä tarkemmin, kuitenkin on jo ylä-asteella.

Miten mies on voinut salata sen minulta? Eikö tämmöiset asiat kerrota jo suhteen alussa?
Minua vaivaa tämä asia todella paljon, kysyin mieheltä että eikö sinua kiinnosta se lapsi tai mitä hänelle kuuluu niin mies vastasi: että miksi pitäisi kiinnostaa? Eihän hän ole tytön virallinen isä.
Mies olisi voinut jättää kertomatta, Ja häiritsee todella paljon mieheni välinpitämätön suhtautuminen asiaan, kuin lapsella ei olisi mitään merkitystä.
Olen pyöritellyt tätä nyt mielessäni puolivuotta ja edelleen asia vaivaa todella paljon.
Mitä te tekisitte tässä tilanteessa? tuntuu että avioliiton perustukset on murtuneet miehen paljastuksen vuoksi, etenkin tuo miehen välinpitämättömyys vaivaa todella paljon

Kertoo se kuitenkin sen verran et mies on ajatellu lasta,kerta kertoi asian sulle. Kertoo myös sen että luottaa suhun todella paljon,kun kertoi asian sulle jota muut ei tiedä.
Jos nainen on sanonut et miehelläsi ei oo mtn asiaa lapsen elämään,ni kuinka moni 17v mies väkisin haluu jonkun "panon" lapselle alkaa isäksi? Ja varsinkin kun varmuutta isyydestä ei ole.
TAidat nyt vaan tehdä kärpäsestä härkäsen.

jep, tuollainen paljastus on mahdollisesti tulossa lapseni isän tulevalle puolisolle myöhemmin! lapsen isä nyt vähän yli parikymppinen ja päättänyt salata asian kaikilta

itse en arvostaisi tuollaisen paljastuksen kertojaa yhtään mutta meitä naisiakin on niin moneen junaan ja moni syyttää tilanteesta aina yksipuolisesti sitä raskaaksi tullutta...

lapselle olisi varmaan aika shokki jos teini-ikään asti joku muu ollut isä ja yhtäkkiä miehesi pomppaisi kehiin.jos eivät ole yhteydessä ollut niin aika vaikee siitä olis miehes nyt lähtee isäks lapselle ketä ei ole ikinä ollut hänen elämässään

On lapsia ja kyllä heistä välittää,
paljastus tuli aika jännällä tavalla, puhuttiin jotain lapsista ja mies tekee paljon reissu hommia, heitin ihan vitsillä että mistä sitä tietää paljonko meidänkin lapsilla on puoli-sisaruksia ympäri suomen kun mies on milloin missäkin, niin silloin mies totesi että kyllä niillä yksi puolisisarus on ja kertoi sitten sen jutun.

Alkuperäinen kirjoittaja --:
meillä tulis ero.. tuollaisesta asiasta ei vaan valehdella..

kuin myös. En voisi edes ymmärtää sitä että miehellä ei olisi myöhemminkään tullut halua selvittää mitä lapselle kuuluu. 17 vuotiaana on niin pentu ettei varmaan oo paljoa miettiny mut myöhemminkään. Outoa, ääliö mies. Lapselle järkytys joskus kuulla asiasta mahdollisesti tyyliin aikusena että, hei tuo isä ei ookkaan mun isä ko joku mutsin pano, jolla ei oo mun olemassa olo kiinnostu pätkääkään.

minä en tuollaisen ihmisen kanssa voisi elää :(

Onko mies valehdellut? Vai jättänyt aiheen vaan kokonaan kertomatta?

Täällä tänään aiemmin oli ketju, jossa nainen kertoi tehneensä teini-iässä abortin, muttei ole kertonut miehelleen (olivat jo kauan olleet nyt naimisissa, lapsia ym). Mietti uskaltaako kertoa ollenkaan jne. Ihan sympaattisia vastauksia sai. Valehtelu on eri asia kuin asian kertomatta jättäminen. Voi kertoa myös siitä, että aihe on miehellekin vaikea sulattaa.

Miksi hemmetissä ero tuollaisen takia? :o :o Eihän mies ole edes valehdellut vaan ei vain kertonut. Tottahan sekin on väärin ja toisella oikeus loukkaantua, mutta ei kai tuon takia erota, kun on tapahtunut aiemmin ennen teidän suhdetta.

On mullakin asioita joita en tule koskaan kertomaan kenellekään, en edes mahdolliselle tulevalle miehelle. Ei mun mielestä puolison tarvitte kaikkia menneisyyden asioita tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Onko mies valehdellut? Vai jättänyt aiheen vaan kokonaan kertomatta?

Täällä tänään aiemmin oli ketju, jossa nainen kertoi tehneensä teini-iässä abortin, muttei ole kertonut miehelleen (olivat jo kauan olleet nyt naimisissa, lapsia ym). Mietti uskaltaako kertoa ollenkaan jne. Ihan sympaattisia vastauksia sai. Valehtelu on eri asia kuin asian kertomatta jättäminen. Voi kertoa myös siitä, että aihe on miehellekin vaikea sulattaa.

okei, ilmaisen asian toisin;

meillä tulisi ero.. tuollaista asiaa ei vaan jätetä kertomatta..

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Kertoo se kuitenkin sen verran et mies on ajatellu lasta,kerta kertoi asian sulle. Kertoo myös sen että luottaa suhun todella paljon,kun kertoi asian sulle jota muut ei tiedä.
Jos nainen on sanonut et miehelläsi ei oo mtn asiaa lapsen elämään,ni kuinka moni 17v mies väkisin haluu jonkun "panon" lapselle alkaa isäksi? Ja varsinkin kun varmuutta isyydestä ei ole.
TAidat nyt vaan tehdä kärpäsestä härkäsen.

PEESI!!!! Mä en ymmärrä noita 'heti ero' juttuja. Te ette varmaan salaa mitään menneisyydestä miehiltänne? Juttuja mitkä on tapahtunut monia vuosia ennen miestänne?
Kuitenkin kyseessä ollut 17 vuotias POIKA ja tosiaan tuon naisen suhtautumista ette voi tietää jos tosiaan käskenyt painua helv. ja unohtaa. Lain silmissä aviomies kuitenkin isä.

Oisko tässä käynyt niin, että kun alkuun on jäänyt asia kertomatta, niin myöhemmin se on ollut miehellesi aina vaan vaikeampaa? Ja näin siis asia jäänyt kokonaan kertomatta.

En minäkään ihan nyt tämän takia eroa lähtis touhuamaan.

kyllähän se ois isku vyön alle mutta juttu on tapahtunut ennen teidän aikaanne?
Niin periaatteessahan se ei kuulu ap:lle vaikka vaikuttaakin siis elämäänne(koska se on tapahtunut ennen yhdessäoloa)..
tarkoittaen että kuitenkin ei sitä asiaa saa tekemättömäksi vaikka kuinka vääntäisi..miehesi kuitenkin kertoi asiasta sinulle.

ootko miettiny asiaa omien lapsiesi kannalta. Mitähän he joskus ajattelevat isästään kun kuulevat että isällä on lisäksi vielä yks lapsi jota ei oo halunnu tavata.
Ette te pysty niiltä loppuikää asiaa salaamaan. Viimeistään mummo iässä sulle tulee joku tarve avautua ja sn jälkeen voi olla aika katkeria lapsia kun eivät ole ikinä saanet siskopuoleensa tutustua.

Alkuperäinen kirjoittaja stop:
ootko miettiny asiaa omien lapsiesi kannalta. Mitähän he joskus ajattelevat isästään kun kuulevat että isällä on lisäksi vielä yks lapsi jota ei oo halunnu tavata.
Ette te pysty niiltä loppuikää asiaa salaamaan. Viimeistään mummo iässä sulle tulee joku tarve avautua ja sn jälkeen voi olla aika katkeria lapsia kun eivät ole ikinä saanet siskopuoleensa tutustua.

tai että heillä ei ole edes ollut tietoa tällaisesta asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja stop:
Mutta hekin pääsevät siitä yli. Mun äiti sai viiskymppisenä tietää, että sillä on velipuoli. Asia ok.

ihme sakkia, tapahtumasta on jo toistakymmentä vuotta ja eihän se äijä ole nykyisen suhteen aikana pannu sitä naista paksuksi. Eihän se ukkos ole valehdellut vaan jättänyt kertomatta itsellekkin vaikeasta asiasta ja näköjään olis pitäny jättää kertomatta.

Jos heti ero tulee tuollaisen takia mitä on tapahtunut ennen omaa suhdetta, niin ei voi se suhde olla kovin vahva...Mä ainakin ennemmin kannustaisin miestä selvittämään isyyttään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kolmasko:

näin

Täytyy sanoa, että ei ihme että Suomessa erotaan niin paljon, kun asiasta kuin asiasta ensimmäisenä ajatellaan että ero kyllä tuosta tulisi. Taitaa olla elämä liian helppoa kun ei olla valmiita kohtaamaan kumppanin kanssa juuri minkäänlaisia mutkia matkassa.

Asia on vanha ja todennäköisesti arka. Nainen on tn ollut se joka on päättänyt mitä tuossa tilanteessa tehdään. Miehesi on sitten parhaansa mukaan jatkanut elämäänsä.

En ole eroamassa, mietin miksi kertoi nyt? Miksi ei uskaltanut kertoa kun yhteen menimme vaikka silloin oli yksi isyys sotku miehelläni kun aloimme seurustelemaan, mieheni ei kuitenkaan ollut isä kyseiselle lapselle, siitä kyllä on puhuttu, joten miksi salasi tämän näin pitkään? eihän hänellä ollut mitään syytä sitä nytkään kertoa, sekä se välinpitämättömyys sitä lasta kohtaan, sekin mietityttää.
Missään tapauksessa en ole tätä asiaa kaivelemassa tai paljastamassa kenellekkään, koskaan tuskin tämä lapsi saa isästään tietää tai minun lapseni sisarpuolesta.
Vaan silti tämä asia jäytää minua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras äiti:
Täytyy sanoa, että ei ihme että Suomessa erotaan niin paljon, kun asiasta kuin asiasta ensimmäisenä ajatellaan että ero kyllä tuosta tulisi. Taitaa olla elämä liian helppoa kun ei olla valmiita kohtaamaan kumppanin kanssa juuri minkäänlaisia mutkia matkassa.

Asia on vanha ja todennäköisesti arka. Nainen on tn ollut se joka on päättänyt mitä tuossa tilanteessa tehdään. Miehesi on sitten parhaansa mukaan jatkanut elämäänsä.

Peesi ja peesi.

Yhteistyössä