Mielipiteitä kylpyammeesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Remontoija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"Remontoija"

Vieras
Meillä on laajamittainen kylppäriremontti suunnitteilla ja nyt siihen olisi mahdollista suunnitella kylpyammekin. Sellaista isoa tassuammetta haaveilen, se sopisi hyvin tyyliin ja uskoisin, että siitä olisi paljon iloa, mutta moni tuttu on sanonut, ettei kannata tuhlata kylppärin neliöitä siihen, vaan laittaa mielummin vaikka kaksi suihkua, kun ammetta ei kuulemma tule alkuinnostuksen jälkeen paljoa käytettyä. Mitä mieltä olette te muut, joilla on kylpyamme käytössä?

Me muutettiin vuokrakämppään, jossa oli kylpyamme. Olin innoissani siitä aluksi, mutta kahden vuoden aikana otin kylvyn tasan kerran, eli käyttöä ei tosiaankaan ollut. Mulla tuli tuosta yhdestäkin kerrasta huono omatunto, koska vettä kului niin pirusti... :P Onneksi myöhemmin tehtiin kylppäriremppa ja saatiin tavallinen ja moderni suihku tilalle.

Meillä ei aikuiset oo alkuinnostuksen jälkeen tota ammetta käyttäneet, lapsi kyllä tykkää ja siksi se edelleen meillä on. Saa lähteä jahka kylpijä kasvaa. Nyt en laitattasi ammetta jos ei sitä meillä olisi.

Meillä on kylpyamme ja minä rakastan sitä! Monina talvi-iltoina kylpyhuoneesta on tullut mulle lähes pyhä paikka, kun kynttilänvalossa köllöttelen kylpyvaahdossa, sinne ei ole silloin muilla asiaa! Voi että kun rupesikin tekemään mieli kylpyyn, kesällä ei ole tullut juuri käytyä, mutta talvisin se on IHANAA! Suosittelen, jos vain mahdollista!

Meillä on kylpyamme(poreamme) ja aika harvoin tulee kylvettyä. Talvella ehkä kerran kuussa, kesällä ei ollenkaan.
Tosin lapsena tykkäsin kovasti - silloin kun meillä ei ollut omaa ammetta. Aika paljon vettä sinne menee, vaikka toki monet lotraa suihkussakin tuhottoman kauan.

Me ollaan enempi saunaihmisiä ja meillä tosiaan on myös kaksi suihkua. Jos valita pitäisi, niin ehdottomasti ennemmin kaksi suihkua kuin amme ja suihku.

Lapsuudenkodissani oli amme, jota käytettiin silloin tällöuin talvisaikaan.

Itse asuin 6 vuotta vuokralla asunnossa, jossa oli amme. Noin kerran viikkoon täytin ammeen ja lilluttiin siinä miehen kanssa. Muuten iltaisin aina suihkussa käydessä laitoin tulpan kiinni ja istuin ammeessa suihkuttelemassa.

Eli meillä ainakin oli tykättiin ja jos mahdollista, niin vieläkin ammeen ottaisin :)

Meillä on amme ja varsinkin talvisin käytän sitä kovasti :) suosittelen JOS amme on erillään suihkusta, ei siis sellaista että pitää seisoa ammesssa kun käy suihkussa..

Turha roinankerääjä siitä kuitenkin muodostuu kylppäriin, en todellakaan laittaisi.

Jotkut ovat jotenkin tottuneet kylpemään ammeessa (tai vannassa, miten vain) joka päivä. Kuluttaa musta turhaan vettä ja on jotenkin omituinen tapa, mutta ymmärrettävää ehkä jos on asunut sellaisessa asunnossa, jonka kylppärissä on sellainen kiinteä amme + suihku. Ei kai sellaisia kylppäreitä enää tehdäkään, musta aivan järkkyä joutua aina kiipeämään ammeeseen että pääsee suihkuun.

Käyn aina hotelleissa ym. kylvyssä, kun on mahdollista. Lämmin kylpy on ihana rentouttaja ja siellä saa hetken olla kaikessa rauhassa. Ajatus ammeesta kotonakin houkuttelisi, mutta epäilen, ettei siitä arjessa sitten nauttisi enää samalla lailla, ja voisi jäädä vähemmälle käytölle. Ammeen peseminen on aika rassaavaa myös.

Yhteistyössä