Mielipiteitä..kännykät ammattikoulussa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ope
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ope

Vieras
Tuli tuosta Scarletin aloituksesta mieleen, kun niin moni on sitä mieltä, että on ok, että opiskelija poistuu kesken tunnin, jos tulee tärkeä puhelu, niin mitkä ovat teidän mielestä niitä puheluita, joita toisen asteen opiskelijalle voi tulla, että pitää "vain" ilmoittaa kesken tunnin opettajalle, että nyt minä poistun?

Ymmärrän, että AMK:ssa ja yliopistolla tämä onnistuu, mutta yläasteen jälkeisissä kouluissa? Pääosa opiskelijoista on 16v +, joukossa jokunen täysikäinen. Ja säännöt pitäisi olla kaikille samat..

kyllä meijän luokalla on ainaki ihan 16 vuotiasita ylöspäin aina 37 vuotiaaseen.... ja kyllähän nyt jokaisen pitäs ite tajuta mikä on tärkeä puhelu.

Ja meillä on jopa opettajien kesken sovittu että jos tietää odottavansa puhelua jostain tärkeämmästä paikasta voi sen sanoa opettajalle ja muillekki ja ihan kysyä luvan opettajalta ja muilta opiskelijoilta, että saako pitää puhelinta auki tämän odotetun puhelun varalta. Ja hyvin toimii.

Mun mielestä puhelin pysyy laukussa tunnin ajan. Harvoin on niin tärkeää asiaa että pitää olla koko ajan tavoitettavissa. Ei ennenkään saanut opiskelevaa äitiä kiinni kuin kanslian kautta (ennen kännykkä aikaa)

Ei me töissäkään pidetä kännyköitä ryhmässä (pk:ssa) vaan käymme tauolla katsomassa onko jotain viestejä tullut.

Mä oon amiksessa opettaessani sallinut tunnilla sellaiset puhelut, jos opiskelija tunnin alussa tulee sanomaan, et täytyy soittaa/vastata kesken tunnin lääkäristä/työssaoppimispaikasta tms. oikeasti järkevästä paikasta tulevaan puheluun. tai ei niitä puheluita luokassa saa puhua, vaan käytävään on mentävä.

Alkuperäinen kirjoittaja uppista:
Jännä huomata, että jos kyseessä on ÄITI, saa rikkoa sääntöjä, mutta tähän ei ota kukaan kantaa..

No äiti-ihminen on jo vastuussa jostakin muustakin ihmisestä kuin itsestään. Jos lapselle sattuu jotain niin onhan äiti saatava kiinni, tämä nyt olisi ääritapaus mutta esim. onnettomuus ja vaikkapa leikkausta varten suostumus tms. ne 16-vuotiaat (siis jos eivät ole vielä äidiksi ehtineet, voihan senkin ikäisellä olla jo lapsi) harvoin joutuvat olemaan kenestäkään muusta vastuussa.

Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
kyllä meijän luokalla on ainaki ihan 16 vuotiasita ylöspäin aina 37 vuotiaaseen.... ja kyllähän nyt jokaisen pitäs ite tajuta mikä on tärkeä puhelu.

Ja meillä on jopa opettajien kesken sovittu että jos tietää odottavansa puhelua jostain tärkeämmästä paikasta voi sen sanoa opettajalle ja muillekki ja ihan kysyä luvan opettajalta ja muilta opiskelijoilta, että saako pitää puhelinta auki tämän odotetun puhelun varalta. Ja hyvin toimii.

Kuulostaa äärettömän fiksulta. Juuri näin :flower:

Itse opiskelen amk:ssa ja ärsyttää suunnattomasti ne, jotka lähtevät kesken tunnin käytävään soittaan. Monta kertaa viikon aikana. Kolistellaan ja rymytään toisten ohi. Näin saatetaan tehdä vaikka kesken luokkakaverin esitelmän. Tästä on ollut koulussa puhettakin.

Eikä minun mielestä vanhemmilla pitäisi olla mitään erityisoikeuksia. Monilla opettajillakin on lapsia, mutta eivät he pidä puhelinta päällä tunnilla. Kerran muistan oman ryhmänohjaajan pyytäneen jo etukäteen anteeksi tunnin keskeytystä, kun odotti tärkeää puhelua.

Ne puhelut jää kyllä sinne puhelimeen muistiin ja voi soittaa takaisin.

Yhteistyössä