Mielipiteitä/ehdotuksia nimistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mukula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mukula

Vieras
Tällaisia nimiä olen miettinyt tulevalle vauvalle:

Jos on poika niin mies haluaisi Veetin, mutta itse en haluaisi ehkä niin yleistä nimeä

-Veeti Väinö Elias

-Veeti Elias

tai

-Luka Veeti Elias

Jos on tyttö, niin yhtenä nimenä tulisi olla Lea, miehen rakkaan isoäidin mukaan ja mä haluaisin Jaden yhdeksi nimeksi

-Jade Lea Matilda

tai

-Lea Jade Julianne

Mä ehdottaisin etunimiksi Eliasta ja Leaa. Lea on ihana vanha nimi, tulee varmasti yleistymään, kuten myös Leo poikien nimissä. Luka ja Veeti ovat jo niin kuluneita mun mielestä, Luka kyllä tosi kaunis nimi. Siksipä noista vaihtoehdoista mun valintani olisi Luka Väinö Elias ja Lea Jade Matilda :)

Mun mielestä Luka on niin täysin väärässä sarjassa perinteisten kotimaisten nimien kanssa... se kalskahtaa aina korvaan ulkomaalaiselta. Entäs Luukas Väinö Elias...?

Lea Jade Matilda on hieno nimi.

No, itse en pidä Veeti-nimestä. Parempi vaikka Väinö Elias.
Onko pakko olla 3 nimeä?
Lea ja Jade ovat jotenkin ihan eri sarjaa. Toinen vanhanaikainen nimi, ja toinen uudempi(?).

Lea on tosi hieno nimi! Ehdottomasti se ensimmäiseksi ja kutsumanimeksi!

Luka, Veeti ja Leevi on todella out, niitä alkaa olla 15 tusinassa. (Olenko ainoa, jolla tulee Leevistä mieleen vain Lars Leevi Lestadius?) Luukkaasta tulee mieleen vain apostoli Luukas. ja Luukas vääntyy luukasaksi ja Luka kaluksi.
Hae miehellesi väestörekisteristä tilasto, että paljonko noita veetejä on viime vuosina annettu. Meiän lasten nimet eivät ole harvinaisia, mutta eivät muotinimiäkään, alle 500 vuodessa annettuja. (Vuosittain syntyy liki 60 000 lasta)
itse jos saisin pojan, harkitsisin nimeä Aaro.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lea on tosi hieno nimi! Ehdottomasti se ensimmäiseksi ja kutsumanimeksi!

Luka, Veeti ja Leevi on todella out, niitä alkaa olla 15 tusinassa. (Olenko ainoa, jolla tulee Leevistä mieleen vain Lars Leevi Lestadius?) Luukkaasta tulee mieleen vain apostoli Luukas. ja Luukas vääntyy luukasaksi ja Luka kaluksi.
Hae miehellesi väestörekisteristä tilasto, että paljonko noita veetejä on viime vuosina annettu. Meiän lasten nimet eivät ole harvinaisia, mutta eivät muotinimiäkään, alle 500 vuodessa annettuja. (Vuosittain syntyy liki 60 000 lasta)
itse jos saisin pojan, harkitsisin nimeä Aaro.

muoks, tarkoitin alle 200 vuodessa annettuja.

Ja mihin nimeen ikinä päädytkin, nin tee lapsellesi palvelus ja laita kutsumanimi ensimmäiseksi. Sanoo kokemuksen syvä rintaääni. On yhtä helvettiä tämä kutsumanimi-toisena-nimenä eläminen.

Meillä on Luka, antaisin sen toistekin. Toisaalta, jos esikko olisi ollut poika siitä olisi tullut Veeti. Mutta nyt sukunimeen istui paremmin Luka(meillä venäläinen sukunimi, ja Luka -nimen juuret on myös siellä), ja haluan lasten nimistä nelikirjaimisia.

Tytöistä Lea Jade Julianne on ihana nimi.