Mielipiteenne: reissutöitä tekevä mies haluaa lisää lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lisääää?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lisääää?

Vieras
Mies tekee hommia viikot muualla, on viikonloput kotona ja auttelee ihan kohtuullisesti. Ei ota täysin vastuuta viikonlopuista, jaamme hommat. Mutta viikolla on töissä muualla eikä ole käytännössä lainkaan arjessa mukana koska ei voi.

Mitä olette mieltä, onko miehellä oikeus toivoa lisää lapsia? Tai vaikka oikeus olisikin niin painaako hänen mielipiteensä yhtä paljon kuin minun, joka hoidan yksin arjen? Minä en halua lisää lapsia, mies on ilmaissut halukkuutensa muttei mitenkään painosta. Mietin vain kun normaalisti sanotaan että "pari päättää yhdessä" niin päteekö myös tässä tilantessa 50/50 mielipiteet?

Minä en hankkisi tuossa tilanteessa lisää lapsia,ellen välttämättä olisi valmis siihen että lapset yksin hoidan.
Ihan järkevä syy kieltäytyä minun mielestäni.
Eikä miehellä ole tuollaista oikeutta vaatia,ei tietenkään eikä mistään syistä.
Aina päätös lapsenteosta pitäisi olla molemminpuolinen.

Eiköhän siinä paina enemmän sen mielipide aina, joka ei lapsia halua, oli hän kumpi hyvänsä. Ja jos nyt kompromissia lähdetään hakemaan, niin kyllä minusta sen mielipide on painavampi, kumpi lapsista on tähänkin asti ollut pääasiallisesti vastuussa.

Mitä mieltä miehesi on siitä, jos hän jäisi hoitovapaalle? Vieläkö kiinnostaa lasten teko?

Onko mies mitenkään perustellut, miksi haluaa lisää lapsia? Meinaan, kun ei nykyisiäkään näe kuin viikonloppuisin, niin mikäköhän hänen motiivinsa tähän on? Mun mielestäni sun sanasi painaa enemmän, koska sä huolehdit lapsista pääsääntöisesti ja pyörität sitä arkea. Sä voit vaikka pyytää miestä tekemään mielikuvaharjoittelua: pyydä häntä kuvittelemaan itsensä sinun asemaasi pyörittämässä arkea niin, että sinä olisitkin viikot poissa ja kotona vain viikonloppuna.

Jos hän haluaa lisää lapsia jonkun miehisen statusjutun vuoksi, niin tekisi mieleni sanoa, että helppohan niitä on tehdä, mutta kuka ne hoitaa?

Kyseessä on oikein rakastava, perheestään huolta pitävä mies. Sai unelmiensa reissutyön lapsen syntymän jälkeen ja yhdessä päätimme että hän ottaa työn vastaan. Pärjäämme ihan hyvin nyt, mutta itselläni eivät resurssit riitä "vielä yhteen". Kysyin joskus syytä miksi haluaisi lisää lapsia, eikä osannut oikein sanoa miksi mutta "vielä yhden" haluaisi. Ymmärrän kyllä, mutta käytännön asiat ovat hieman vaikeampia.

Nämä asiat pitäisi aina päättää yhdessä ja niin että molempien mielipide otetaan huomioon. Tuntuu pahalta jyrätä toisen lapsihaave, mutta käytännössä joudun varmasti niin tekemään. Nyt vain tällä aloituksella haen itselleni mielenrauhaa, en halua turhaan pahoittaa mieheni mieltä tai kieltää saamasta lapsia, kun tiedän että on rakastava perhemies.

Ja töistä ei valitettavasti ole mahdollisuutta siirtyä keikkahommiin tms., helpottaa perheemme eloa. Olemme oikeastaan jo ihan hyvin tottuneet tähän. Mutta pelkään pahoin että yksi pikkuihminen lisää tähän elämäntyyliin pistäisi asiat liian sekaisin. Sääliksi käy miestä. Haluaisin sanoa kyllä, mutta resurssimme eivät mielestäni riitä. Tai minun resurssini eivät riitä.

[QUOTE="höh";24168546]No ei ole miehellä oikeutta vaatia lisää lapsia jos ei näe niitä muutenkaan kuin viikonloppuisin![/QUOTE]Niinjust! Jätä se itsekäs sika ja ota tilalle joku työtön joka on kotona päivät pitkät aamusta iltaan!

• Tykkää
Reactions: Kurjenkello
Miksei tässä nyt vois sitten käyttää sitä 50/50 - pari päättää yhdessä korttia? Mä en oikeesti ymmärrä. Miehellä nyt vain sattuu olemaan reissutyö, jolloin on viikon pois kotoa mutta sentään viikonloppuisin paikalla. Mikä se semmoinen oikeus on, että vain säännöllisellä 9-17 työtä tekevät saavat luvan kanssa lisääntyä?! Eihän reissutyön tekeminen estä lapsirakkautta eikä sitä, että on hyvä vanhempi silloin, kun on kotona... Ja jonkun se on noi reissuhommatkin tehtävä, valitettavasti. Mutta - JOS epäilet omaa jaksamistasi arjen pyörittämisessä ja ajatus perheenlisäyksestä tuntuu jo valmiiksi ahdistavalta, niin - kintut ristiin sitten :)!

Eipä tuo miehen reissutyöläisyys ollut ainakaan meillä jälkipolven saannin esteenä :whistle:....

• Tykkää
Reactions: Kurjenkello
[QUOTE="Vilukissa";24168631]Miksei tässä nyt vois sitten käyttää sitä 50/50 - pari päättää yhdessä korttia? Mä en oikeesti ymmärrä. Miehellä nyt vain sattuu olemaan reissutyö, jolloin on viikon pois kotoa mutta sentään viikonloppuisin paikalla. Mikä se semmoinen oikeus on, että vain säännöllisellä 9-17 työtä tekevät saavat luvan kanssa lisääntyä?! Eihän reissutyön tekeminen estä lapsirakkautta eikä sitä, että on hyvä vanhempi silloin, kun on kotona... Ja jonkun se on noi reissuhommatkin tehtävä, valitettavasti. Mutta - JOS epäilet omaa jaksamistasi arjen pyörittämisessä ja ajatus perheenlisäyksestä tuntuu jo valmiiksi ahdistavalta, niin - kintut ristiin sitten :)!

Eipä tuo miehen reissutyöläisyys ollut ainakaan meillä jälkipolven saannin esteenä :whistle:....[/QUOTE]

Olet ihan oikeassa, mutta kun tilanne on se että itse en koe jaksavani enää lisää lapsia tähän talouteen (hoidanhan heidät pääasiassa itse) ja mies haluaisi lisää. En halua ilkeyttäni kieltää ja voisin harkita haluavani lisää jos arki olisi "normaalia" ja saisin häneltä apuja.

Nyt vaan on niin, ettei minun hoidettavakseni oikein voi tehdä lisää kun nykyisen määrän koen vielä jaksettavana...

Olet ihan oikeassa, mutta kun tilanne on se että itse en koe jaksavani enää lisää lapsia tähän talouteen (hoidanhan heidät pääasiassa itse) ja mies haluaisi lisää. En halua ilkeyttäni kieltää ja voisin harkita haluavani lisää jos arki olisi "normaalia" ja saisin häneltä apuja.

Nyt vaan on niin, ettei minun hoidettavakseni oikein voi tehdä lisää kun nykyisen määrän koen vielä jaksettavana...

Sitten kerrot tuon miehelle. Yksinkertaista.

Munkin mies on paljon poissa kotoa töiden takia. Mies halusi ensimmäisen lapsen ja toisen. Toinen ei ole vielä syntynyt ja mies puhuu jo seuraavista lapsista(yhteensä kolme haluaa ainakin, neljä olisi toiveissa, kuusikin kelpaisi), hällä on oikeasti krooninen vauvakuume.
Rakastaa perhettään yli kaiken ja on hyvä isä, ainoastaan kotona vähän. Itse en tiedä haluanko lisää lapsia, haluan palata myös töihin enkä olla vaan kotona(tätä mies haluaisi).Miehen syy tehdä nyt paljon töitä on se että tulevaisuudessa hänen ei tarvitsisi tehdä töitä niin paljon ja silti meidän talous olisi turvattu.
Minun kantani on se joka ratkaisee seuraavat mahdolliset lapset, koska päävastuu ja jaksaminen olisi varmasti minun harteillani ja mies ymmärtää sen.

No mutta - sittenhän vain sanot tuntemuksesi miehellesi :). Varmasti ymmärtää asian ja osaa ajatella sinunkin näkökulmasta sitä, en sitä edes epäile. Reissuhommatkin sujuvat varmasti jouhevammin, kun tietää sinun olevan tasapainossa nykyisen kotitilanteenne kanssa :).

Alkuperäinen kirjoittaja mitähä;24168612:
Onko tuo joku yleinenkin juttu tuo statushomma? Kerro lisää, en ole aiemmin kuullut, siis monta lasta miesten statusjuttu nykyään?

En mä tiedä, onko se mikään yleinen juttu. Tuli vaan mieleen, että kun on naisia, joiden mielestä sen parempi äiti, mitä enemmän lapsia, niin mikä ettei miehelläkin. Että siinä vasta tosimies, kun saa siitettyä lapsen toisensa perään :D. Itse asiassa mun mies on kerran saanut kuulla puolitutulta mieheltä, että "et sitten ole saanu kuin yhden aikaiseksi". Lienee sanomattakin selvää, että tällä miehellä lapsia oli useampia...

En vain halua että mies jää katkeraksi siitä ettei saanut lisää lapsia työnsä takia. Monet naiset tuntuvat katkeroituvan todella helposti jos mies alkaa rajoittaa lapsimäärä, vaikka ihan loogisistakin syistä... Se on niin pyhä ja henkilökohtainen asia.

En vain halua että mies jää katkeraksi siitä ettei saanut lisää lapsia työnsä takia. Monet naiset tuntuvat katkeroituvan todella helposti jos mies alkaa rajoittaa lapsimäärä, vaikka ihan loogisistakin syistä... Se on niin pyhä ja henkilökohtainen asia.

Et tietenkään... Tskin mies siitä katkeroituu, että sinulla ei juuri nyt ole lapsenhankkimiseen tarvittavia resursseja. Tai paremminkin, teillä ei ole. Miettikää, mitkä asiat voisi helpottaa sitä sen asian toteuttamista.

Yhteistyössä