Perhepeti: Miten kukin parhaiten nukkuu. Toinen pojista nukku useemmin vieressä, kuin toinen, pienempi kömpii vieläkin öisin viereen, tervetuloa vaan, niin kauan, kuin äitin/isän vierus kelpaa.
Imetys vs. korvike: Aina parempi, jos pystyy imettämään, mutta oishan se kaikille hyväksi, jos vauva jois pullostakin. Vanhempaa imetin 3kk ja sitäkin vähän osittain, nuorempaa taas puol vuotta lähes täysimetystä ja osittainkin 9kk ikään saakka. Maitoa tuli niin reilusti, että myös minun poissaollessani lapsi sai ainoastaan rintamaitoa, tuskin korvikkeella ois yhtään huonompi lapsi tullu.
Alle 3-vuotiaan hoito: En oikeen osaa sanoa, riippuu missä ne parhaimmat hoitajat on. Yks hyvä kokemus pph, 2 huonoa, 1 hyvä kokemus ryhmiksestä, 1 huono ja nyt ovat vuoropäiväkodissa (yli 3 vuotiaita) ja oon ollu todella tyytyväinen, sinne varmaan laittaisin jos ois mahollista niin alle 3-vuotiaankin.
Asunto
Mä en muuttais huonolle alueelle, enkä kyllä mieluusti rivitaloonkaan, mikä on huono alue, niin sitäkään ei oo kukaan määritellyt. Okt menis kaiken edelle, mutta pakon eestä asun tällasessa rivarin ja kerrostalon välimuodossa tällähetkellä.
Maaseutu/kaupunki: Ehdottomasti maaseutu, niin kauan, kuin töitä vaan löytyy. Mä asun pienessä kunnassa, mutta silti täällä on kaikki palvelut ja harrastusmahdollisuudet jalkapallosta, jääkiekon kautta lentopalloon ja kaikki 3km säteellä (poislukien jääkiekko, lähin halli on 10km päässä, muttei mahdoton matka kuitenkaan.) Ulko-ovesta ku menee pihalle, niin löytyy samanikäistä lasta aina tossa ulkoilemassa jne, jotta emmä ny sanois, että se kaupunki nii kauheesti paljon parempi paikka olis. Ainiin ja mein tulevalla koululaisella on koulumatkaa 1km, niin mun kotoota, kuin isänsäkin kotoa, että kauheen on pitkät välimatkat meillä täällä maaseudulla.