H
Heinähattu
Vieras
Eli itse odotan esikoistamme vasta rv:lla 7+4, ja välillä tuntuu kuin sekoaisin totaalisesti päästäni ;/ Raskaus oli toivottu, ja vielä plussan saatuani olin onnesta mykkyrällä. Nyt kuitenkin viimeisen viikon aikana mieleen on hiipinyt kaikenlaisia epäilyksiä siitä, haluanko sittenkään vauvaa, rakastankohan sitä varmasti, joudunko tietyllä tavalla "luopumaan" rakkaasta miehestäni ja yhteisestä ajastamme vauvan vuoksi jne jne. Entä lapsen kasvatus ja lapsen kanssa oleminen? Haluanko? Jaksanko? Toisaalta taas abortin tekeminen ei tunnu edes vaihtoehdolta. Mielialani vaihtelevat pelon ja epätoivon syövereistä rauhalliseen luottavaisuuteen muuttuakseen sitten minuutin päästä uudelleen. Itkukohtaukset lähentelevät hysteeristä, ja niitä tulee monta kertaa päivässä. Välillä ajatus vauvasta tuntuu ihanalta ja luontevalta, välillä pelottavalta ja ahdistavalta, enkä haluaisi ajatella saati puhua koko asiasta. Siihen ajatukseen sopeutuminen, että sisälläni kasvaa oikeasti ihminen, ja ettei meitä ole enää vain kaksi - mieheni ja minä - vaan kolme, tuntuu välillä vaikealta ja ahdistavalta. Minä olen kuitenkin siinä mielessä todella onnekas, että voin puhua miehelleni kaikista tunteistani ja hän kuuntelee, lohduttaa ja rauhoittelee. Mieheni on todella toivonut tätä lasta, ja hänellä riittää ainakin vielä voimia hysteerisen vaimon rauhoittamiseen
Lisäksi minulla on masennustaustaa, ja syön edelleen mielialalääkettä, vaikka vuosiin en olekaan varsinaisesti oireillut ja kaikki on mennyt hyvin. Lääkärin kanssa oli puhetta, että tiputtaisin annostusta näin raskauden aikana puoleen, mutta saa pitää nyt miettiä onko se ainakaan tässä vaiheessa järkevää, kun mielessä kuohuu muutenkin niin mahdottomasti.
Minua kiinnostaisikin kuulla, onko muilla ollut samankaltaisia kokemuksia ja tuntemuksia alkuraskaudessa? Hellittävätkö nämä tunnekuohut jossain vaiheessa? Hope so...
Minua kiinnostaisikin kuulla, onko muilla ollut samankaltaisia kokemuksia ja tuntemuksia alkuraskaudessa? Hellittävätkö nämä tunnekuohut jossain vaiheessa? Hope so...