Mielialalääkkeistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahdistus

Vieras
Kertokaa millä olette saaneet avun masennus/ahdistus/paniikki-oireisiin? Meneeko niistä tokkuraiseksi? Pienen vauvan kanssa pitäis jaksaa. Itse sain reseptin neuvolalääkäriltä Cipralexiin, en oo vielä ostanut kun pelkään mahdollisia sivuvaikutuksia. On iskenyt synnytyksen jälkeen aika paha ahdistushäiriö, saan välillä ihan kunnon paniikkikohtauksiakin ja vähän on sellaista jatkuvaa alakuloa, ei tosin masennus ole se pahin juttu tässä, vaan lähinnä nuo itkuisuus/unettomuus/sydämen tykytys/perhosia mahassa/levottomuus ym... oireet.

Kokeile tryptofaania. Se on elimistölle välttämätön aminohappo, mitä ei välttämättä ruuasta saa riittävästi. Tryptofaanista elimistö valmistaa tarpeen mukaan joko serotoniinia tai melatoniinia, joten se voi parantaa masennusta ja unettomuutta. Sitä ei kuitenkaan missään tapauksessa saa syödä yhdessä Cipralexin kanssa, koska se estää serotoniinin takaisinoton ja näin ollen serotoniinia voi olla aivoissa pyörimässä liikaa kerralla kun sitä ei poisteta.

mulla cipralex aiheutti unettomuutta ja laihduin kymmenisen kiloa ku ei ruoka maistunut. söin vuoden. nukahtamiseen määrättiin temestaa. mut kaiken a ja o on hyvä terapeutti. mä käyn yksityisellä psykiatrilla aina tarvittaessa. 80 euroa kerta.

Yhteistyössä