Mielialalääkkeen aloitus synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ok, ehkä vähän tyhmä kysymys, mut mulle aloitetaan mielialalääkitys heti synnytyksen jälkeen. Nyt tuli yhtäkkiä mieleen, että (kysyn kyllä vielä lääkäriltä) voiko lääkityksen siis aloittaa vaikka heti lapsen synnyttyä vai pitäisikö ensin antaa pahimman tunne/hormonimyrskyn mennä ohitse? Onko kokemuksia, milloin teillä on lääkitys aloitettu?

Lääkitys on paniikkihäiriöön, jos se nyt asiaan liittyy.:)

Mulla aloitettiin 8v sitten kun lapsi oli 4vk ikäinen. Silloin oli tärkeää se, kuinka paljon vauva painaa, koska imetin. En olisi itse pystynyt sinnittelemään yhtään kauempaa ilman lääkkeitä.

Alkuperäinen kirjoittaja mom 4 three:
Mulla aloitettiin 8v sitten kun lapsi oli 4vk ikäinen. Silloin oli tärkeää se, kuinka paljon vauva painaa, koska imetin. En olisi itse pystynyt sinnittelemään yhtään kauempaa ilman lääkkeitä.

Mulle lääkäri sanoi, että imettää voi aivan normaalisti. Haluan myös itseni kuntoon mahd. pian! :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mulle lääkäri sanoi, että imettää voi aivan normaalisti. Haluan myös itseni kuntoon mahd. pian! :(

Joo, nykyään tiedetään enemmän noista lääkkeistä ja haittavaikutuksista. Mulle tuli keskimmäisenkin lapsen jälkeen masennus, ja jouduin lopettamaan imetyksen, koska aloin syödä lääkkeitä:( kyllä otti koville.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Joo, nykyään tiedetään enemmän noista lääkkeistä ja haittavaikutuksista. Mulle tuli keskimmäisenkin lapsen jälkeen masennus, ja jouduin lopettamaan imetyksen, koska aloin syödä lääkkeitä:( kyllä otti koville.

Mikset siis saanut syödä lääkettä imettäessä? Miks pitää elämän olla välillä vaikeeta.:/

Yhteistyössä